یادبگیریم4:نوکلئیک اسیدها

5/5
(1 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

26 اسفند

 پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله
پیچه مسطح و میدان مغناطیسی اطراف سیملوله

`01:50

2 تمرین

 مسائل سینتیک
مسائل سینتیک

`00:36

سوالات دیگران
نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

دوستان توجه کنن در زمان ۱:۴۵ تصویر مربوط به پیوند فسفودی استر اشتباه رسم شده. پیوند درست فسفودی استر اینی هست که من پایین با خط قرمز نشون دادم.

(19)

سلام . داخل صفحه 5 کتاب درسی پاراگراف زیر شکل 4 گفته شده :......نوکلئیک اسید حلقوی را ایجاد میکند. خب , نوکلئیک اسید هم DNA هست هم RNA. الان یعنی RNA حلقوی هم داریم دیگه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@سید ابوالفضل حسینی سلام. در کتاب شما رنای حلقوی نام نبرده و نداریم.

@نرگس مهدوی وقتی کتاب گفته نوکلئیک اسید حلقوی پس داریم. نوکلئیک اسید هم رنا هست هم دنا دیگه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@سید ابوالفضل حسینی این مورد چیزی هست که تو تست ها و درسنامه ها موجوده و میگن رنای حلقوی نداریم

سلام استاد تو دقایق مختلف مثل ۱۸:۳۰ برای پیوند فسفودی استر کل پیوند های فسفات با قند مجاور و فسفات با کربن پنجم و کربن پنجم با کربن چهارم را مشخص کرده اند می خواستم بدونم پیوند کربن چهارم با پنجم قند جزء پیوند فسفودی استر حساب میشه ؟ یعنی کل خط چینی که استاد کشیدن پیوند فسفودی استر هست یا نه ؟

علی  محمدی  | آکادمی امروز

علی محمدی

1 سال پیش

@ارشیا فرسیو نه داداش ،از بعد اون کربن پنجم تا اون یکی قند میشه پیوند فسفو دی استر.

(4)

حسین قرخلو | آکادمی امروز

حسین قرخلو

1 سال پیش

سلام این فرقش با اونی که استاد گفتن چی بود ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

@حسین قرخلو جواب به صورت صوتی می باشد:)

حسین قرخلو | آکادمی امروز

حسین قرخلو

1 سال پیش

@زینب مقدم سلام سوالم مربوط به اون عکسی بود که خانوم مهدوی تو دقیقه ۱.۴۵ واسش نوشتن (بالا پین کردن)

مهدی رحیمی | آکادمی امروز

مهدی رحیمی

1 سال پیش

سلام مگه پیوند فسفودی استر بین گروه عامل هیدروکسیل قند نوکلئوتید یعنی کربن شماره ۳و فسفات نوکلئوتید دیگر متصل نیست؟

‌⁦مریم ‌ | آکادمی امروز

‌⁦مریم ‌

1 سال پیش

@مهدی رحیمی بله همینطوره

مائده محسنی | آکادمی امروز

مائده محسنی

10 ماه پیش

سلام اینجا پیوند فسفو دی استر که به کربن پنجم متصله میشه بگیم که پیوند فسفو دی استر اتصال مستقیم به یکی از قند های مجاور نداره و به یکی اتصال مستقیم داره میشه گفت؟

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

8 ماه پیش

@مهدی رحیمی نه کتاب دو جا تعریف کرده فسفو دی استر رو یه جا گفته در تشکیل پیوند فسفو دی استر، فسفات یکی به هیدروکسیل دیگری پیوند میده ی جا گفته بین قند ی نوکلئوتید و قند یک نوکلئوتید دیگر فسفو دی استر برقراره یعنی وقتی میخواد فسفو دی استر تشکیل بشه، هیدروکسیل یکی باید به فسفات دیگری متصل بشه، اما خود پیوند فسفو دی استر بین دو قند محسوب میشه

میشه اینو توضیح بدید

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام اینجا منظور سوال اینه رابطه مکملی بین قند هاست ک این غلطه چون قند ها مکمل هم نیستن بازهای آلی مکملن

(1)

سلام تمام مباحثی که تدریس شده در فیلم برای کنکور ۱۴۰۵ نیازه؟

مهنا زارعی | آکادمی امروز

مهنا زارعی

5 ماه پیش

پیوند بین باز و قند چه پیوندی هست

اگر در نوکلئوتید منظورتونه، نوعی پیوند اشتراکیه اسم خاصی نداره

فقط رشته دنا قطبی هست یامولکول دو رشته ای دنا رو هم میتونیم بگیم که قطبی هست؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام مگ دنا و رنا با هم میتوننن پیوند هیدروژنی بدن ؟ اگ نمیتوننن پس چطور در پیوند هیدرونی یکسان یا متفاوت بودن قندها مهم نیس مگ قند ریبوز مال رنا دئوکسی ریبوز برا دنا نبود

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام اگ اشتباه نکنم اون استثنا ک رنا و دنا پیوند هیدروژنی میدن برای رونویسی هست دیگه

چجوری میشه قند هاش متفاوت باشه در صورتی که DNA فقط قند دئوکسی ریبوز داره و RNA هم فقط قند ریبوز؟

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام بله میشه چون مثلا موقع رونویسی دنا و رنا پیوند هیدروژنی میدن دنا دئوکسی ریبوز داره و رنا ریبوز که اینا متفاوتن

قند دو نوکلئوتید مقابل چطوری میتونه یکسان نباشه و متفاوت باشه؟یعنی میتونه یه رشته رنا به یه رشته دنا متصل باشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

امسال هم طرح از سوالات محاسباتی نمیاد ؟ چون توی کتاب امسال گفتار ۱ جایی ننوشته محاسبات نیاد

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

8 ماه پیش

سلام توی این مطلب گفته که «در نوکلئیک اسیدهای خطی گروه فسفات در یک انتها و گروه هیدروکسیل در انتهای دیگر آزاد است بنابراین هر رشته دنا و رنای خطی همیشه دو سر متفاوت دارد.» یه جا گفته انتها، یه جا میگه سر، الان ما اولین و آخرین نکلئوتید رو سر در نظر بگیریم یا انتها در نظر بگیریم؟؟

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام این دوتا تقریبا هم معنی هستن به هر حال منظورش اینه یه سر دنا یا رنا خطی گروه فسفات هست یه سر هم هیدروکسیل

😂😂❤️

شاید باورش براتون سخت باشه ولی بعضی وقتا همین صداهای استاد باعث میشه بهتر بفهمم داستان چیه😂😂

(2)

zsb fall | آکادمی امروز

zsb fall

8 ماه پیش

این فرمولا تو نهایی نمیاد دیگه؟

ما مگه نمیگیم در DNA قند دئوکسی ریبوز و در RNA قند ریبوز داریم؟ پس چرا استاد در دقیقه ۱۲ میگن در پیوند هیدروژنی، قندها میتونن فرق داشته باشن ( میتونه یکی ریبوز و اون یکی دئوکسی ریبوز باشه )که حتما DNA هست چون دو رشته ای هست ولی استاد گفتن در DNA فقط قند دئوکسی ریبوز هست که

زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

8 ماه پیش

سلام به دلیل اینکه توی فرایند رونویسی می‌تونه نوکلئوتید قندش ریبوز باشه و روبه روی قند دئوکسی ریبوز قرار بگیره

درود اما من دیدم هم معلم مدرسه ی خودم و چندین استاد و معلم میگن که اون رشته مقابل بر عکسشه و الان استاد گفتن کنکوری نیست الان دقیقا سوالایی که تو کنکور میاد مطابق با کدومه ممنون میشم پاسخ بدید برای اطمینان بیشتر و خب ممکنه این ودیو ها مال چند سال پیش باشه و مباحث این قسمت تغییر کرده باشه?

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

1 هفته پیش

سلام بله معلم شما درست گفتن ولی خب کتاب تصویرش علمی نیست و طراح همین رو در نظر میگیره