حسین رضایی
1 ماه پیش
سلام برای این سوالم ویس گرفتین اصلا واضح و مشخص نیست ویستون حتی یکم سوالم رو دوباره میگم لطف میکنید اگر پاسخ بدین توی دقیقه ی ۲۳ تقریبا گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه
حسین رضایی
1 ماه پیش
گفتن هرجا ATP سازی داریم نمیتونیم بگیم فسفات های آزاد یاخته کم میشن مثالشم کراتین فسفاته خب در تنفس یاخته ای چطور ؟ نمیتونیم بگیم همواره ATP سازی در تنفس یاخته ای فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه
حسین رضایی
1 ماه پیش
الان یعنی کراتین فسفات توی هر یاخته ماهیچه ای هست یا فقط اسکلتی
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
چون کتاب درسی فقط گفته ماهیچه، منطقا میشه هر سه نوع رو در نظر گرفت نه اینکه فقط بگیم ماهیچه اسکلتی ...
(1)
صبا نوروزپور
5 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر طبق حرفی که در این تایم استاد فرمودن یعنی اگر بگن "هر ATP ساخته شده در تنفس سلولی حاصل تجزیه مواد مغذی هست" درسته ؟
صبا نوروزپور
4 ماه پیش
سلام وقتت بخیر... در تنفس سلولی از تجزیه مواد مغذیه ولی به طور کلی اره میتونیم بگیم که هر انرژی زیستی ساخته شده حاصل تجزیه مواد مغذی نیست مثلا همون در سطح پیش ماده که مثالش میشه کراتین فسفات و دقیقا استاد در دقیقه 10:18 خودشون همین جمله رو میگن : " همیشه برای ساخت ATP نیاز به ماده مغذی یا همان تنفس سلولی نیست ....."
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
امیدوارم که حداقل به این سوالشم جواب بدین اینجا استاد گفتن کهatp نمیتونه به amp تبدیل بشه. چرا؟ مگه atp نمیتونه توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره و قبل از قرارگیری دو تا فسفاتشو از دست بده؟
(1)
عمران رحمانی
4 ماه پیش
اولا فقط توی توی rna ها قرار میگیره دوما فک کنم اگر بخواد توی ساختار نوکلئیک اسید قرار بگیره اصلا 3 فسفاته نمیشه چون اگر بشه بعدش دیگه نمیتونه به تک فسفاته تبدیل بشه
امیررضا هاشمی
5 ماه پیش
RBC بالغ میتوکندری داره ؟ و میتونه ATP تولید کنه؟
He!ya
5 ماه پیش
گلبول قرمز بالغ هسته و میتوکندریشو از دست داده
نگار مظفری
4 ماه پیش
گلبول قرمز بالغ هسته نداره که میتوکندری داشته باشه
ساره سادات علیاری
1 سال پیش
استاد در رابطه با این شکل نکته ای نگفتن اما قلمچی کلی سوال ازش داده میشه نکاتش رو بگید.
(1)
(3)
ستاره امیری
1 سال پیش
در ساخت atp به روش کراتین فسفات پیش ماده هم شامل adp میشه هم کراتین فسفات؟
Shayan Por
1 سال پیش
سلام پیش ماده های موجود در کراتین فسافات شامل دوبخشه ۱ خود کراتین فسفات ۲ آدنوزین دی فسافات(ADP) پس جواب سوال شما میشه بله یادتم باشه که کراتین بعد اینکه فسفاتو داد به ADP خودش به ماده دفعی تبدیل میشه و میره تو کبد تا آمونیاک به اوره تبدیل شه تا به مثانه و مجاری دفعی آشیب نزنه میزانه اسیدیش کمتر شه
ستاره امیری
1 سال پیش
@Shayan Por مرسی
(1)
Shayan Por
1 سال پیش
@ستاره امیری قربونت
Shayan Por
1 سال پیش
سلام جزوه رو دارم ولی تلگرام ندارم😐😐😐🤷♂️ اگه روبیکایی چیزی داری بگو برات بدم
Shayan Por
1 سال پیش
اوکی دکتر مریم الان اوکی میکنم برات
(1)
مریم
1 سال پیش
@Shayan Por ممنونم
Shayan Por
1 سال پیش
@مریم به امید دکتر شدنت
(1)
مریم
1 سال پیش
@Shayan Por همچنین
(1)
فاطمه پورموسوی
4 ماه پیش
@Shayan Por سلام جزوه دست نویس استاد رو داری؟
Shayan Por
4 ماه پیش
@فاطمه پورموسوی سلام جزوه دست نویس اگه منظورت اینه که نوشتم نه ولی به صورت پی دف اف دارم کار راه بندازه
فاطمه پورموسوی
4 ماه پیش
@Shayan Por کجا میتونی برام بفرسی ؟من روبیکا و تلگرام و ایتا و سروش دارم
Shayan Por
4 ماه پیش
@فاطمه پورموسوی ببین روبیکا اوکیه شمارمم مشخصه 09130089965 پیام دادی اطلاع بده کدوم فصل ها و گفتارهارو میخوای تا برات بفرستم. فایلشم به صورت وان درایو یا پی دی اف باز میشه
ساره سادات علیاری
1 سال پیش
سلام وقت بخیر استادگفتن هم تولید و هم مصرف ATP به روشی که رخ بدهند قطعا به وسیله نوعی انزیم است من این جمله رو متوجه نمیشم و اگر میشه یه مثالم برام بزنید
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ATP از ترکیب ADP و فسفات تشکبل شده که بهش وصل میشه و یا ازش جدا میشه این اتصال و جدا شدن با انزیم اتفاق میفته
(1)
ااصیه /
1 سال پیش
هوففف واقعا نیازه استاد اینقد جمله علمی نیست رو تکرار کنه؟
روژان موسوی
1 سال پیش
حتما نیازه
(2)
مهدی مومنی
1 سال پیش
شما گفتین ک atp امکان نداره بشه amp اما تو فرایند همانند سازی یا حالا رونویسی مگ نوکلیوتید های سه فسفاته هنگام اتصال دوتا از فسفاتاشونو از دست نمیدن ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
Atp قند ریبوز داره پس به همانند سازی ربطی نداره از طرفی اون شکسته شدن دو فسفات،در فرایند همانند سازی اتفاق میفتاد نه رونویسی
مهدی مومنی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی 😐😂 تو رونویسیم اتفاق میوفته یعنی میخوای بگی رشته ی رنا نوکلئوتیداش ۳ فسفاتن ؟!!!😂 وقتی میخان وصل شن اونم دوتا فسفاتاش میپره دیگ
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
یه سوالی من گیج شدم ( در مورد افزایش فسفات در طی شکستن ATP...) الان قبلا تو آزمونا و تستا میومد میگفتیم اره درسته😐 مثلا تو سوال میگفت در اثر افزایش فعالیت زیاد فلان پمپ افزایش فسفات در یاخته رو داریم...خب اینو درست میگرفتیم... استاد دهم یازدهم اینجوری گفتن بهمون و مشکلی نبود...ولی الان باید غلط بگیرم این موردو؟😂😐
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام اگر ATP بشکنه خب ADP و فسفات تولید میشه و میتونه فسفات ازاد یاخته رو بیشتر کنه
(2)
عاطفه فلاح پور
1 سال پیش
@نرگس مهدوی سلام بله درسته که باعث افزایش فسفات آزاد یاخته میشه ولی تو این ویدیو گفتن ممکنه فسفات همون لحظه وارد ترکیب دیگه ای بشه پس لزوما باعث افزایش فسفات آزاد نمیشه مشکلم این قسمت بود
مریم
1 سال پیش
سلام بستگی به قید ها داره، چجوری سوال رو میپرسه ، لزوما افزایش نمیده ، ممکنه بعضی اوقات افزایش بده و اینکه مشکل کتابه مونه مثلاً دهم یه موضوعی رو میگه و بعدش میاد یازدهم و دوازدهم خودش اصلاح میکنه
(2)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
سلام تنفس یاختهای (چه هوازی و چه بی هوازی) گلیکولیز رو داره و گلیکولیز هم فسفات های آزاد یاخته رو کم میکنه
(1)