یادبگیریم4: تعادل در جمعیت

5/5
(5 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مرحله 33

تست نمودار
تست نمودار

`01:20

خزانه ژنی، تعادل در جمعیت
خزانه ژنی، تعادل در جمعیت

`00:37

 تست حل معادلات مثلثاتی
تست حل معادلات مثلثاتی

`01:09

سوالات دیگران
زینب حیدری | آکادمی امروز

زینب حیدری

5 ماه پیش

سلام استاد نوشتن توی جزوه‌شون که در جمعیت سه مورد مهمه تنوع و فراوانی نسبی... اما توی تعادل جمعیت فقط کتاب فراوانی نسبی رو در نظر گرفته و تنوع رو در نظر نگرفته خوب تنوع الل‌ها یا فنوتیپ و ژنوتیپ هم می‌تونه در واقع تعادل جمعیت رو تغییر بده دیگه پس چرا اینجا در نظرش نمیگیریم ؟؟

کتاب توی بخش بعدی یعنی جهش اونجا که میگه «جهش با افزودن دگره های جدید خزانه ژن را غنی‌تر می‌کند و گوناگونی را افزایش می‌دهد» یه اشاره به تنوع می‌کنه که خب خیلی مهمه و تو بخشای دیگه اسمی از تنوع ندیدم هرچی گشتم🥸

استاد توی جزوه نوشته فراوانی نسبی الل ها و ژنوتیپ ها اما توی کتاب نوشته فراوانی نسبی الل ها یا ژنوتیپ ها این دوتا باهم فرق دارن چرا اشتباه نوشته شده؟

(1)

متن کتاب ملاکه شما همینو در نظر بگیرید 🌷

طاها کریمی | آکادمی امروز

طاها کریمی

1 سال پیش

سلام ولی من فکر میکنم (و)درستره چون اگه (یا) باشه یعنی مثلا الل A تغییر کنه بشه Bو در اون جمعیت هم اصلا Bنبوده اگه این تبدیل انجام بشه هم الل تغییر میکنه هم ژنوتیپ و هم فنوتیپ هر سه مورد همزمان رخ میده احتمالا منظور کتاب تغییر الل باشه(که اونم تاثیر بزاره رو ژنوتیپ و فنوتیپ)یا تغییر ژنوتیپ باشه(که فقط ژنوتیپ و فنوتیپ تغییر کنه و الل ثابت بمونه) فکر کنم منظورش اینه

(3)