Homa ..
1 ماه پیش
یه سوال گیاخاک تا چه عمق از خاک محسوب میشه ؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
دوستتون درست جواب دادن
Homa ..
1 ماه پیش
مگه ریشه تو خاک نیس که گرهک روشه چرا گیاخاک رو غنی از نیتروژن میکنه باید خاک رو غنی از نیتروژن کنه
Homa ..
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ممنونم ازت ولی متاسفانه ویس ناواضحه
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@Homa .. عرض کردم که بقایای گیاه هم توی اون ناحیه همراه با گرهک ها میمونه و تجزیه میشه شاید به این دلیل کتاب از لفظ گیاخاک استفاده کرده اما شما به هر حال متن کتاب رو ملاک بگیرید در ضمن گیاخاک خودش لایه سطحی خاکه و بخشی از خاکه
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
استاد تدریس تون عالیههههه خیلی راضی هستم ممنون
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
🌷
محمدصادق نادری
3 ماه پیش
سلام وقت بخیر میشه گفت سیانوباکتری ها ، هم فتوسنتز کننده اند و هم شیمیوسنتز کننده؟(چون انگاری جفتشون رو انجام میدن...) ؟
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
سلام. سیانورباکتری فتوسنتز میکنه، باکتری های نیترات ساز شیمیوسنتز میکنند. شیمیوسنتز ساخت مواد آلی بدون نور خورشیده
محمدصادق نادری
1 ماه پیش
@نازنین زهرا مرسلو سلام خیلی ممنون از شما🌹... ولی آخه انگاری متن کتاب درسی با استفاده از عبارت تثبیت نیتروژن ، غیر مستقیم اشاره کرده که شیمیوسنتز میکنن... فتوسنتز رو هم که مستقیم گفته... ممکنه تثبیت نیتروژن کنن ولی شیمیوسنتز کننده نباشن؟
حسنا ایزدی نیا
1 ماه پیش
@محمدصادق نادری بله سیانوباکتری ها شیمیوسنتز نمیکنند چون که اصلا شیمیوسنتز جز تثبیت نیتروژن نیست و ما میدونیم که باکتری های نیترات ساز جزو شیمیوسنتز کننده ها بودن ولی اصلا جزو تثبیت نیتروژن نبودن چون که آمونیوم رو به نیترات تبدیل کردن (نه نیتروژن جوی رو)
محمدصادق نادری
1 ماه پیش
@حسنا ایزدی نیا سلام وقتتون بخیر ...آها بله حق با شماست ممنون از راهنماییتون🌹🙏
Par i
4 ماه پیش
یعنی در گیاهانی که ریشهدارند همگی مریستم نزدیک نوک ریشه و کلاهک را دارند یا در گایاهان مختلفی که بافت پوششی جوان و یا مسن دارند فرق میکند
مهسا ...
5 ماه پیش
این جمله رو یکی توضیح بده بی زحمت نوعی گیاه ک بانوعی باکتری دارای قدرت تثبیت دونوع عنصر همزیستی دارد دارای توانایی ساخت مواد آلی از موادمعدنی است
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
اصلا کلش رو نخونی داره میگه نوعی گیاه میتونه مواد معدنی رو مصرف کنه و آلی بسازه و این درسته حالا اون باکتری میتونه نیتروژن و کربن رو تثبیت کنه پس فتوسنتز کننده اس پس طبق اطلاعات ما سیانوباکتری عه اسمش که با گیاهی همزیستی میکنه که فتوسنتز کننده اس
نرگس روایی
9 ماه پیش
سلام. _گیاهان انگل "همه" یا "بخشی" از مواد مورد نیازشون رو از گیاه میزبان میگیرن_ پس آیا برخی از گیاهان انگل، میتونن توانایی فتوسنتز داشته باشن؟؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام بله منطقا
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
نه، بعضی از گیاهان انگل میتوانند از خاک هم موادی رو جذب کنند
امیرمهدی باغستانی
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر ی سوال داشتم آیا باکتری تثبیت کننده نیتروژنی وجود داره که نیترات تولید کند ؟
H. M
5 ماه پیش
سلام وقت شما هم بخیر در حد کتاب خیر
Ayla ....
9 ماه پیش
کامنت قبلی سوال منم هست
غزل اسماعیل زاده
6 ماه پیش
داخل کامت قبلی توضیح دادم براتون
Ayla ....
9 ماه پیش
اینجا گفته همه یا بخشی .... خوب برای اونی که گفته بخشی پس بخش دیگه رو از کجا میاره احتمال داره فتوسنتز بکنه طبق این جمله کتاب سوال یکی از بچههای دیگه هم بود جواب ندادین
شنیا اله مرادی
3 ماه پیش
یعنی اینکه بعضی از گیاهان انگل توانایی فتوسنتز دارن و میتونن بخشی از مواد الی موردنیاز خوشونو بسازن
آموزش ویدیویی جانداران موثر در تغذیه ی گیاهی زیست شناسی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
حسنا ایزدی نیا
1 ماه پیش
کتاب دقیقا نگفته تا چه حدی ولی گفته که سطحیه یعنی اونقدر عمق زیادی نداره