محدثه اباذری
3 سال پیش
سلام :) اتم مثل کرهای هست که الکترونها در لایههایی اطراف هسته توزیع شدند. لایهها رو از هسته به سمت بیرون شمارهگذاری میکنن و شماره هر لایه رو با n نشون میدن. n عدد کوانتومی اصلیه. برای لایه اول n=1، برای لایه دوم n=2 و ... برای لایه هفتم n=7. هر لایه از تعدادی زیرلایه تشکیل شده. فرمکلی زیرلایه nl هست. n (عددکوانتومی اصلی) نشوندهنده شماره لایهای هست که زیرلایه به اون تعلق داره. l نشوندهنده عدد کوانتومی فرعیه. زیرلایه اول هر لایه دارای عدد کوانتومی فرعی صفر (l=0) و نماد s است. زیرلایه دوم دارای عدد کوانتومی فرعی یک (l=1) و نماد p است. زیرلایه سوم دارای عدد کوانتومی فرعی دو (l=2) و نماد d است. زیرلایه چهارم دارای عدد کوانتومی فرعی سه (l=3) و نماد f است. زیرلایهها برای پذیرفتن الکترون محدودیت دارند و نمیتونن بیش از تعداد معلوم، الکترون بگیرند. و تعداد پذیرش هر زیرلایه متفاوت است. از فرمول 4l+2 حداکثر الکترونهای هر زیرلایه، محاسبه میشه. یعنی زیرلایه s حداکثر ۲ الکترون، زیرلایه p حداکثر 6 الکترون، زیرلایه d حداکثر ۱۰ الکترون و زیرلایه f حداکثر ۱۴ الکترون میتونه بگیره. ترتیب پرشدن زیرلایهها طبق قاعده آفباست که استاد توضیح دادن.
مهدی عباسی
3 سال پیش
توضیح تون مفید و عالی بود 🔥👌
هانیه بختیاری
3 سال پیش
خیلی خوب بود مرسی 😍💛
ستایش کریمیان
3 سال پیش
ممنون از توضیحات کامل و مفیدتون❤️
Zahra FarzanMehr
2 سال پیش
ممنون از توضیحتون❤️
آرش باغبانیان
1 سال پیش
ممنون بابت توضیح کاملتون
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@آرش باغبانیان 🌷🌷🌷
کوثر موسوی
1 سال پیش
آقا عالی
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@کوثر موسوی 🌷
مبینا صدرجهانی
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر میشه به صورت صوتی توضیح بدید
زینب مقدم
1 سال پیش
@مبینا صدرجهانی سلام مبینا جان کجا رو؟ متوجه سوالت نشدم
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
بسسسسسیار عالی . دمت گرم
سارا مقدم متقی
1 سال پیش
خیلی ممنون بابت توضیحات ولی کاش همین رو استاد یک تایمی میذاشتند در ویدئو کامل توضیح میدادن که یدفعی گیج نشیم 🤦♂️
محسن لطفی
1 سال پیش
چقدر بیکار
علیرضا قویدل
5 ماه پیش
@مهدی عباسی خاهش میکنم
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
2 ماه پیش
توضیح تون کامل بود دستتون درد نکنه من با اینکه همه اینا رو میدونستم ولی بازم خیلی خوب توضیح دادین ❤️✨
محمد مهدی نصیری
1 هفته پیش
کلا چرا یه سری جا قرض میگیره یه سری جا نمی گیره
سید محمد متین رشادی
1 هفته پیش
در ویس توضیح دادم
محمد مهدی احمدزاده
1 هفته پیش
استاد میتونیم بگیم وقتی فاصله از هسته کم میشه انرژی هم کم میشه بطوری که الکترون انرژی آزاد کنه و انرژی کم بشه فاصله لایه ها هم بيشتر دقیقه ۱۰:۲۸
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-4993?comment_id=660941#comment-660941 چک کنید اینجا توضیح دادم
سید محمد مهدی حسینی
1 ماه پیش
سلام میشه بگید فرق تست ۵ با سوال زیر چیه مجموع تعداد کوانتومی اصلی و فرعی الکترون های لایه ظرفیت آن کدام است؟
سید محمد مهدی حسینی
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی پس چرا تو این سوال ضرب در الکترون ها نکرد
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
@سید محمد مهدی حسینی اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 آخرشو اصلاح کنم:اگر میگفت مجموع، اونوقت ضرب میکردیم
atena karimi
1 ماه پیش
چرا شکلش با کتاب ما فرق داره
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
شکل کتاب شما ملاکه ویدیو باید آپدیت بشه
محمدجواد عامری فر
1 ماه پیش
دقیقه ۱۴و ۴۲ثانیه مگه وقتی الکترون بر میداریم یا اضاف میکنیم آخرین زیرلایه که پرشده ارجحیت نداره؟ پس چرا آقای صالحی راد داره از بیرونی ترین زیرلایه الکترون بر میداره
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
چیزی که در عکس نوشتید، جا خالی درست پر شده
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
چیزی که توی کتاب درسی شما هست ملاکه
آموزش ویدیویی آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم شیمی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
مهنا زین الدین
3 سال پیش
خیلی ممنون از توضیح کاملتون