آرایش الکترونی و اعداد کوانتوم

نور
نور

`00:52

1 تمرین

آرایش الکترونی
آرایش الکترونی

`00:55

1 تمرین

اعداد کوانتومی
اعداد کوانتومی

`00:54

1 تمرین

تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی
تعیین ردیف و گروه در جدول تناوبی

`01:24

1 تمرین

سوالات دیگران

استاد میتونیم بگیم وقتی فاصله از هسته کم میشه انرژی هم کم میشه بطوری که الکترون انرژی آزاد کنه و انرژی کم بشه فاصله لایه ها هم بيشتر دقیقه ۱۰:۲۸

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چرا شکلش با کتاب ما فرق داره

شکل کتاب شما ملاکه ویدیو باید آپدیت بشه

استاد میشه توضیح بدید؟

میشه بگیم مثلا ریز موج هموماکرویو هس؟

چرا شکل کتاب ما فرق می‌کنه 😕😕

چیزی که توی کتاب درسی شما هست ملاکه

آخه استاد از ۴ به ۲ کتاب آبی آسمانی یا کم رنگ زده

چیزی که توی کتاب درسی شما هست ملاکه

میتونیم بگیم ریز موج همون ماکرویو هست؟؟؟؟

بله ولی درستش مایکرو ویو (micro wave) هست یعنی ریز موج

البته در کتاب فقط همون ریز موج رو نوشته تا جایی که حضور ذهن دارم و شما هم فقط طبق کتاب در نظر بگیرید

آیا می دانید های حاشیه کتاب که تدریس نمیشه تو کنکور نیست؟

با اینکه تو صفحات ابتدایی کتاب نوشته ولی اطمینان نکن . معلم ما میده دیگه چه برسه به طراح سوالات کنکور

مگه هر چه طیف نوری به قرمز نزدیک میشه طول موج بیشتر نمیشه؟! و در نتیجه به 750 نانومتر نزدیک نمیشه؟!!!

استادچرا یاد بگیریم من با مال شما فرق میکنه ؟

استاد من هیچ از یاد بگیریم های این درس نفهمیدم یکی برام توضیح کامل میده

همین ختم به n=1 که میشه فرابنفش و.... اصلا نفهمیدم یعنی تا اونجاش رو خوب فهمیدم ولی به بعدش رو اصلا نفهمیدم

آریا کرمی | آکادمی امروز

آریا کرمی

4 ماه پیش

هر چه از هسته دور تر میشیم انرژی بیشنر داریم ؛ بیشترین انرژی رو بنفش داره ؛ n2 به n1 میشه فرابنفش ؛ n3 بn1 میشه فرا بنفش با انرژی بیشتر n4به n1 میشه فرا بنفش انرژی بیشتر ؛ شما ختم به n2 رو مرکز (نور مرئی) بگیری؛ ختم به n1 میره تو قسمت فرا بنفش ؛ ختم به n3 میره تو قسمت فرو سرخ اولین لایه مرئی قرمز هست که بعدش لایه بالا تر بخواد بیاد به n3 میشه فرو سرخ و همینطور اخرین لایه مرئی بنفشه(n6 به n2) و وقتی از n2 عبور میکنه که بره به لایه n1 ختم بشه میره تو فرا بنفش.

سلام وقتتون بخیر برای سوالات چی یاد گرفتی سوال چهارم یعنی چی ؟ چرا درست میشه؟

اره

سلام استاد ی جا گفتن بنفش طول موج کمتر انرژی بیشتر ولی در کلمه باسق طول موج بیشتر کدوم درسته

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

5 ماه پیش

بنفش طول موج کمتر انرژی بیشتر

ممنون میشم لین سوال را برام توضیح بدین چرا مورد اول را ص در نظر گرفته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آموزش ویدیویی نور شیمی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز