مبحث 5 : فشارسنج ها

4.8/5
(578 رای)
سوالات دیگران
. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

سلام وقت بخیر من یک چیزهایی را از این تست نمیفهمم از جمله اینکه در دقیقه ۳:۱۵ این شکلی که کشیده شده اون بخش h که با رنگ قرمز مشخص شده چی هستش ما میدونیم که فشار از لوله سمت چپ چهار ایکس به پایین و از لوله سمت راست یک ایکس به بالا حرکت میکنه خوب پس h که مابین این ها قرار داره چیه و اینکه ما میدونیم به خاطر افزایش فشار مخزن و کاهش فشار هوا مایع ۶ سانتی متر به سمت پایین حرکت میکنه پس یعنی ۴ ایکس مساوی است با شیش اما اینجا گفته شده که پنج ایکس مساوی هست با شیش میشه بگید چرا

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام خسته نباشید در قسمت دوم سوال اون بخش مفهومیش چراهوا حداقل 75 سانتی متر جیوه فشار وارد میکنه. مگه نبايد حداکثر 75 سانتی متر جیوه و حداقل 70 باشه؟ لطفا مفهموم این رو هم توضیح بدید

سوال منم هست میشه مفهم این قسمت رو توضیح بدید

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

3 سال پیش

سلام وقت بخیر این سوال بنده هم هست و متوجه نشدم ممنون میشم رفع اشکال کنید

پاسخ به صورت صوتی می باشد:)

@مطهره سادات حسینی سلام عزیزم:) پاسخ دوستتون در قالب یک ویس داده شد میتونید مشاهده کنید:)

@‌ ‌ سلام روزتون بخیر:) پاسخ دوستتون در قالب یک ویس داده شد میتونید مشاهده کنید:)

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

3 سال پیش

@فاطمه رحیمی نسب سپاسگذارم 🤍🙏

@‌ ‌ خواهش میکنم:)🌻

ساغر شاکری | آکادمی امروز

ساغر شاکری

2 سال پیش

@فاطمه رحیمی نسب سلام ببخشید من نفهمیدم چجوری سانتی متر جیوه رو اومد تبدیل کرد میشه دوباره توضیح بدید

زهرا باقری | آکادمی امروز

زهرا باقری

6 ماه پیش

@فاطمه رحیمی نسب سلام وقت بخیر برا تبدیل به پاسکال مگه نباید ضرب در ۱۳۶۰ کنیم ؟

سلام خسته نباشید ببخشید من متوجه نشدم که چرا استاد فرمودند اگر گزینه ی یک رو میزاشتیم فشار هوا با فشار گاز برابر میشد میشه لطفا اثباتش رو توضیح بدید

K  .Sh | آکادمی امروز

K .Sh

3 سال پیش

آره منم نفهمیدم چرا

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

3 سال پیش

سلام وقت بخیر بله من هم متوجه نشدم ممنون میشم رفع اشکال کنید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@K .Sh سلام عزیزم:) پاسخ سوال دوستتون به صورت ویس قرار داده شد:)

@‌ ‌ سلام روزتون بخیر:) پاسخ سوال دوستتون به صورت ویس قرار داده شد:)

سلام من فکر میکنم چون اگر۷۶ سانتی متر جیوه بود فشار هوا،باید کل لوله پر میشد وفشار هوا از فشار گاز بیش تر میشد

مهدی مکبر | آکادمی امروز

مهدی مکبر

1 سال پیش

@نرجس سادات قضات وقتی داخل لوله گاز باشه هر چقدر هم فشار هوا زیاد باشه داخل لوله پر نمیشه فقط کمتر میشه مقدارش به عبارتی ارتفاع مایع بیشتر میشه

اونجایی که آلفا رو ۳۰ درجه بدست آورند متوجه نمیشم از کجا متوجه شدند

گزینه ی ۳

گزینه ۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

گزینه ۳

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام ببخشید چی یاد گرفتیم دیگه نیاز نیست برای اون سوال از ۱۰به توان ۵ کم کنیم

چطوری 1.3 منهای ده به توان 5 شد 0.3💀??

سامان ..... | آکادمی امروز

سامان .....

5 ماه پیش

در چی یاد بگیریم کسی حل رو برام به وویس توضیح بده ممنون میشم.

من فشار مانو متر رو نفهمیدم دوباره توضیح بدید

میشه این سوال و به روش ساده استاد توضیح بدید

خود استاد لو داد 😁 پاسخ گزینه 3

آموزش ویدیویی فشارسنج ها فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز