فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
مگه نیرو ها با سطح مقطع رابطه مستقیم ندارن پس باید نیروی f1=4f2 ولی استاد چیز دیگه ای گفتن
BTMN
6 ماه پیش
توی سوال"ابعاد" گفتنی باید هم ارتفاع و هم شعاع رو در نظر بگیریم؟؟؟؟!؟ من سطح مقطع درنظر گرفتم جواب درست در نیومد
طهورا عیوضی
4 ماه پیش
سلام اره دیگه.وقتی میگه ابعاد تغیر میکنن یعنی هم شعاع هم ارتفاعش. تمام ابعاد! اوکیه؟
BTMN
3 ماه پیش
@طهورا عیوضی اوکیه
BTMN
6 ماه پیش
والا من اینطوری استدلال کردم؛ چون جنس هردو مایع آب هستن(چگالی ها یکسان) و روی سوال گفته حجم ها هم یکی هستن طبق فرمول چگالی پس وقتی چگالی و حجم باهم برابر باشن پس جرم مایع هم برابر هستن پس نتیجه میگیرم F¹=F² میشه اینو گفت یا نه؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
درسته
فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی مگه نیرو ها با سطح مقطع رابطه مستقیم ندارن پس باید نیروی f1=4f2 ولی استاد چیز دیگه ای گفتن
حیدر مالداری
6 ماه پیش
چه موقع توی فرمول می تونیم از اختلاف حجم استفاده کنیم و این همه فرمول نریم؟ اگه ظرف یکنواخت باشه می تونیم بگیم اختلاف نیرو میشه رو جی دلتا وی؟؟؟؟
حیدر مالداری
6 ماه پیش
هرجا توی سوال نیروی وارد بر سطح مقطع رو خواستن مساحت کف همه طرف هارو باهم مقایسه نمی کنیم و برابر می گیریم؟؟؟
خدا بزرگه :)
7 ماه پیش
درود. مگه وقتی قراره عدد 144 رو به 1.44 تبدیل کنیم ، ممیز دو تا به عقب نمیره؟ برای اینکه بره به عقب باید ضربدر 10 به توان 2- بشه. انگاری که اومدیم 144 رو تقسیم بر 100 کردیم . خب وقتی 1.44 ضربدر 10 به توان 2- ضربدر 10 به توان 3 بشه ، فقط یک 10 میمونه که پاسخ باید بشه گزینه ی 2 . ولی استاد 3رو انتخاب کردن . متوجه نمیشم چرا ؟
Fatemeh Zand
8 ماه پیش
سلام وقت بخیر ، اینجا گفته سطح قاعده کف ظرف ها باهم یکسانه ، ما برای مقایسه ملاکمون سطح قاعده کف ظرفه ؟؟ سطح مقطع بالای ظرف و اصلا اصلا در نظر نمیگیریم ؟
dina basereh
9 ماه پیش
سلام من از رابطه F=PA سوال رو حل کردم و جواب رو تقسیم بر 2 کردم و جوابم درست در اومد این راه حل برای همه سوال ها جواب میده؟
آریا کرمی
5 ماه پیش
چون نیروی متوسط خواسته بنظرم کل نیرو رو خساب کنیم بعد تقسیم بر دو کنیم اوکی میشه ؛ این در صورتیه که نیرو بر روی ظرف 0 باشه :}
هستی درویش
5 ماه پیش
اره منم از همین روش رفته بودم فکر کنم فقط تو این مبحث جواب بده
z z
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر من بااین روش بدست آوردم ولی نمی دونم جوابم درسته یا نه ولی من این سوال رو در تست ۲ در یاد بگیریم ۴ یک سوال بود که به نظرم تجربی داخل بود با اون روش حل کردم
1339 .
10 ماه پیش
سلام. من حساب نکردم اینی که گفتی رو ولی اگر اینجوری باشه دیگه لازم نیست بیایم حجم هرکدوم رو جداگانه حساب کنیم چون یه مایعه و حجم کلش رو هم به ما داده و اگر حساب کنیم اینو میشه ۳۲ که اشتباه درمیاد. و اینم بگم که ما تو فرمول f=pa سطح مقطع پایینی رو درنظر میگیریم ولی تو فرمول v=ah برای هر کدوم یه سطح مقطع جداگانه باید در نظر بگیریم و این جور در نمیاد.
الینا علی زاده
4 هفته پیش
سلام برای روشی که شما میگین ما دوبار چگالی و حساب میکنیم درصورتی که یه مایع هستش و نیروی وارد بر کف ظرف خواسته شده پس باید سطح مقطع و کف ظرف درنظر بگیریم علاوه براین اگر یادتون باشه طبق گفته استاد در یاد بگیریم زمانی میتونستیم v رو توی فرمول رو جی اچ بزاریم که سطح مقطع سرتاسر ظرف یکی باشه که اینجا نیست
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
سلام بنده نیروی اصلی بدست وردم و اخرش نصف کردم و جواب درست دراومد
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام منظورت از نیروی اصلی کدومه؟ عکس راه حلتون رو بفرستید چک کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
معصومه سرچمی
10 ماه پیش
با سلام نیرو به سطح مقطع هم وابسته است اگر دو لیوان آب با سطح مقطع متفاوت داشته باشیم نیرو یکسان است؟
آتنا کریمی
9 ماه پیش
نیروی وارد بر کف ظرفبه سطح مقطع وابستست نه نیروی وارد بر سطح افقی
فاطمه کاظم نادی
2 ماه پیش
@آتنا کریمی چه فرقی میکنن
آتنا کریمی
2 ماه پیش
@فاطمه کاظم نادی سطح وارده فرق داره
آیدا صالحی
10 ماه پیش
چرا در تست ۲ سطح رو پی آر دو گرفت ؟
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
چون مساحت پنجره بصورت یک دایره هست مساحت دایره هم هست شعاع به توان دو ضربدر عدد پی
آموزش ویدیویی تست نیروی شاره فیزیک دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
الینا علی زاده
4 هفته پیش
سلام اینجا گفته نیرویی که ظرف به سطح افقی وارد میکنه ( نه نیرویی که مایع به کف ظرف وارد میکنه ) که میشه وزن مایع+وزن خود ظرف که چون جرم ظرفا باهم برابره وزنشونم باهم برابره و وزن مایع هم تو هردو باهم برابره پس f1=f2