سروش مظفری
1 ماه پیش
دقیقه ۲۷ جابهجایی بالا مگه نباید منفی باشه ؟؟ بعدش هم سوال پرسیده **نیرو های**...... درصورتی که کلا ی نیرو
محیا موسوی
1 ماه پیش
چی یاد گرفتی گزینه ۳
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
سلام میشه یکی چی یاد گرفتی رو توضیح بده برام ممنون
محیا موسوی
1 ماه پیش
اول باید بیایی سینوس ۳۷رو پیدا کنی که میشه ۱٠ضرب در نیروی اصطکاک هم که داده ۶ بکنی که میشه ۶٠ بعدش میای mghرو حساب میکنی که منفی ۱۲٠میشه اخرش هم Wکل رو حساب میکنیم که میشه ۶٠
𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
1 ماه پیش
@محیا موسوی ممنون
مهلا خیری
2 ماه پیش
سلام میشه بگید که در چی یادگرفتی چرا استاد علامت اصطحکاک را مثبت گرفتند . من میدونم که علامت اصطحاک همواره منفی است به جز یه سری استسنا اما درسوال کلمه بزرگی اومده و خود استاد گفتند وقتی لفظ بزرگی اومد یعنی قدر مطلق و باید علامت ان مثبت باشد .پس دراینجا باید علامت اصطحکاک مثبت باشد نه منفی ؟؟
مهلا خیری
2 ماه پیش
@امیتیس حسینی اها. خیلی ممنون عزیزم.
سارا آسیایی
3 ماه پیش
سلام میشه یادبگیریم رو توضیح بدید
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
سلام https://emrooz.ir/cbgstbc-8201?comment_id=707906#comment-707906 چک کنید
سارا آسیایی
3 ماه پیش
در واقع میشه در اینجا بگیم کار انجام شده صفره؟ چون همان مسیری که رفته رو برگشته اما 160_ چیه؟
Homa ..
3 ماه پیش
میشه به جای حساب کردن اف ایکس از کار اف ۱ استفاده کنیم بعد کل کار رو حساب کنیم .? لطفا یه نفر به این سوال جواب بده
Yasin Aryani
3 ماه پیش
تایمشو بگید کمکتون کنم
Homa ..
3 ماه پیش
@Yasin Aryani هفت دقیقه و بیست ثانیه
Yasin Aryani
3 ماه پیش
درود بر شما نه نمیشه چون نیروی مایل رو باید در راستای xوy تجزیه کنید و چون جسم در راستای xحرکت میکنه باید اون راستا رو در نظر بگیریم اگه نفهمیدید بگید دوباره با وویس توضیح بدم 🩵
Homa ..
3 ماه پیش
@Yasin Aryani سلاو..هربژی دست خوش
Yasin Aryani
3 ماه پیش
@Homa .. بژی کورد🫡
دانیال علیرضایی
4 ماه پیش
درباره ی سوال 3 ادامه ی سوال گفته دوباره به حالت سکون برمیگرده نباید کار وزن برگشت به حالت سکون رو بدست بیاریم بعد با کار نیروی وزن اولیه جمع ببندیم؟
الناز ریواز
3 ماه پیش
نه نیازی نیست
زهرا داوری
4 ماه پیش
در دقیقه ۳۰:۲۲ ، جواب میشه ۱۲۰؟؟؟؟؟
Yasin Aryani
4 ماه پیش
نه میشه 60 احتمالا یه جا اشتباه کردی
فاطمه صادقی
4 ماه پیش
@Yasin Aryani میشه لطفا بگید که با روش اول چطور میشه ۶۰ من ۱۲۰ به دستش آوردم
Yasin Aryani
4 ماه پیش
@فاطمه صادقی درود توی سوال باید سینوس 37 رو میداد ولی شما باید حفظ باشید من با قرمز نوشتم چطوری باید d رو بدست بیارید هر جایی رو نفهمیدید بگید توضیح بدم👍
فاطمه صادقی
4 ماه پیش
@Yasin Aryani خیلی ممنون از لطفتون توضیحتون خیلی مفید بود برام 🙏🌹
Yasin Aryani
4 ماه پیش
@فاطمه صادقی خواهش میکنم♥
سما نظری
4 ماه پیش
@Yasin Aryani داداش تروخدا چرا سرعت بدست آوردی w tچیه
Yasin Aryani
4 ماه پیش
@سما نظری درود به داداشم ببین Wt کار کل هستش که میتونی باتغیرات انرژی جنبشی برابر قرارش بدی اگه نفهمیدی بگو با وویس توضیح بدم اگر چه استاد توی یاد بگیریم مفصل توضیحش داده♥🫵🏼
سما نظری
4 ماه پیش
@Yasin Aryani خیی مخلصیم ممنونم ازت
Yasin Aryani
4 ماه پیش
@سما نظری چاکریم😎🫵🏼
معصومه داداشعلی
4 ماه پیش
اینجا برای اینکه کار نیروی F² رو حساب کنیم چرا ضربدر کسینوس نکردیم مثل F¹؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
Pary ....
4 ماه پیش
چرا استاد کار نیروی عمود سطح را جزو کار کل در نظر نگرفتن
رضا پهلوان نژاد
2 ماه پیش
سلام چون عموده دیگه
نرگس یاراحمدی
4 ماه پیش
سلام دراین سوال استاد گفتن وقتی اسم بزرگی اومد مثبت بگیرید اما بعد مگه نیروی ام جی به سمت پایین با برداری که کشیده میشه عمود وصفر میشه چطور میشه گزینه ۳
سمیرا نوری
4 ماه پیش
بزرگی مثبت هست اما وقتی در فرمول می رود علامت واقعیش باید لحاظ شود و نیروی اصطکاک چون خلاف جهت است علامتش منفی است اما همچنان بزرگیش مثبت است. نیروی وزن هم عمود برجهت حرکت نیست و مولفه هم راستا با جهت حرکت آن در فرمول لحاظ می شود. (مولفه عمود برجهت حرکتش فقط صفر است).
پوریا خیره کش
6 ماه پیش
میشه چی یاد گرفتی به روش دوم حل کنید
سمیرا نوری
4 ماه پیش
نیروی برآیند= مولفه هم راستا با جهت جابه جایی نیروی وزن - نیروی اصطکاک نیروی اصطکاک: 4- مولفه هم راستا با جابه جایی نیروی وزن: 2* 10* 0.6= 12 نیوتن (0.6= سینوس 37) کار کل= برآیند نیرو * جابه جایی = (12-6) * 10 = 60 جابه جایی= 6/0.6 (سینوس 37 /6)
آموزش ویدیویی کار کل فیزیک پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
هم نیروی وزن بهش وارد میشه هم عمودی سطح برآیند اینا میشه اف نت که به سمت بالاست و جابجایی هم بسمت بالاست