کار کل

4.8/5
(520 رای)
سوالات دیگران

دقیقه ۲۷ جابه‌جایی بالا مگه نباید منفی باشه ؟؟ بعدش هم سوال پرسیده **نیرو های**...... درصورتی که کلا ی نیرو

هم نیروی وزن بهش وارد میشه هم عمودی سطح برآیند اینا میشه اف نت که به سمت بالاست و جابجایی هم بسمت بالاست

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی گزینه ۳

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام میشه یکی چی یاد گرفتی رو توضیح بده برام ممنون

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

اول باید بیایی سینوس ۳۷رو پیدا کنی که میشه ۱٠ضرب در نیروی اصطکاک هم که داده ۶ بکنی که میشه ۶٠ بعدش میای mghرو حساب میکنی که منفی ۱۲٠میشه اخرش هم Wکل رو حساب میکنیم که میشه ۶٠

مهلا خیری | آکادمی امروز

مهلا خیری

2 ماه پیش

سلام میشه بگید که در چی یادگرفتی چرا استاد علامت اصطحکاک را مثبت گرفتند . من میدونم که علامت اصطحاک همواره منفی است به جز یه سری استسنا اما درسوال کلمه بزرگی اومده و خود استاد گفتند وقتی لفظ بزرگی اومد یعنی قدر مطلق و باید علامت ان مثبت باشد .پس دراینجا باید علامت اصطحکاک مثبت باشد نه منفی ؟؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

مهلا خیری | آکادمی امروز

مهلا خیری

2 ماه پیش

@امیتیس حسینی اها. خیلی ممنون عزیزم.

سلام میشه یادبگیریم رو توضیح بدید

سلام https://emrooz.ir/cbgstbc-8201?comment_id=707906#comment-707906 چک کنید

در واقع میشه در اینجا بگیم کار انجام شده صفره؟ چون همان مسیری که رفته رو برگشته اما 160_ چیه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

3 ماه پیش

میشه به جای حساب کردن اف ایکس از کار اف ۱ استفاده کنیم بعد کل کار رو حساب کنیم .? لطفا یه نفر به این سوال جواب بده

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

3 ماه پیش

تایمشو بگید کمکتون کنم

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

3 ماه پیش

@Yasin Aryani هفت دقیقه و بیست ثانیه

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

3 ماه پیش

درود بر شما نه نمیشه چون نیروی مایل رو باید در راستای xوy تجزیه کنید و چون جسم در راستای xحرکت میکنه باید اون راستا رو در نظر بگیریم اگه نفهمیدید بگید دوباره با وویس توضیح بدم 🩵

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

3 ماه پیش

@Yasin Aryani سلاو..هربژی دست خوش

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

3 ماه پیش

@Homa .. بژی کورد🫡

ساجده بزی | آکادمی امروز

ساجده بزی

4 ماه پیش

میشه یکی چی یادگرفتیم رو برام توضیح بده

درباره ی سوال 3 ادامه ی سوال گفته دوباره به حالت سکون برمیگرده نباید کار وزن برگشت به حالت سکون رو بدست بیاریم بعد با کار نیروی وزن اولیه جمع ببندیم؟

نه نیازی نیست

در دقیقه ۳۰:۲۲ ، جواب میشه ۱۲۰؟؟؟؟؟

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

نه میشه 60 احتمالا یه جا اشتباه کردی

@Yasin Aryani میشه لطفا بگید که با روش اول چطور میشه ۶۰ من ۱۲۰ به دستش آوردم

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

@فاطمه صادقی درود توی سوال باید سینوس 37 رو میداد ولی شما باید حفظ باشید من با قرمز نوشتم چطوری باید d رو بدست بیارید هر جایی رو نفهمیدید بگید توضیح بدم👍

@Yasin Aryani خیلی ممنون از لطفتون توضیحتون خیلی مفید بود برام 🙏🌹

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

@فاطمه صادقی خواهش میکنم♥

سما نظری | آکادمی امروز

سما نظری

4 ماه پیش

@Yasin Aryani داداش تروخدا چرا سرعت بدست آوردی w tچیه

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

@سما نظری درود به داداشم ببین Wt کار کل هستش که میتونی باتغیرات انرژی جنبشی برابر قرارش بدی اگه نفهمیدی بگو با وویس توضیح بدم اگر چه استاد توی یاد بگیریم مفصل توضیحش داده♥🫵🏼

سما نظری | آکادمی امروز

سما نظری

4 ماه پیش

@Yasin Aryani خیی مخلصیم ممنونم ازت

Yasin  Aryani | آکادمی امروز

Yasin Aryani

4 ماه پیش

@سما نظری چاکریم😎🫵🏼

اینجا برای اینکه کار نیروی F² رو حساب کنیم چرا ضربدر کسینوس نکردیم مثل F¹؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Pary .... | آکادمی امروز

Pary ....

4 ماه پیش

چرا استاد کار نیروی عمود سطح را جزو کار کل در نظر نگرفتن

سلام چون عموده دیگه

سلام دراین سوال استاد گفتن وقتی اسم بزرگی اومد مثبت بگیرید اما بعد مگه نیروی ام جی به سمت پایین با برداری که کشیده میشه عمود وصفر میشه چطور میشه گزینه ۳

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

بزرگی مثبت هست اما وقتی در فرمول می رود علامت واقعیش باید لحاظ شود و نیروی اصطکاک چون خلاف جهت است علامتش منفی است اما همچنان بزرگیش مثبت است. نیروی وزن هم عمود برجهت حرکت نیست و مولفه هم راستا با جهت حرکت آن در فرمول لحاظ می شود. (مولفه عمود برجهت حرکتش فقط صفر است).

میشه چی یاد گرفتی به روش دوم حل کنید

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

نیروی برآیند= مولفه هم راستا با جهت جابه جایی نیروی وزن - نیروی اصطکاک نیروی اصطکاک: 4- مولفه هم راستا با جابه جایی نیروی وزن: 2* 10* 0.6= 12 نیوتن (0.6= سینوس 37) کار کل= برآیند نیرو * جابه جایی = (12-6) * 10 = 60 جابه جایی= 6/0.6 (سینوس 37 /6)

جرا وزن حساب نكرديم

آموزش ویدیویی کار کل فیزیک پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز