𝓩𝓪𝓱𝓻𝓪 𝓂𝑜𝓇𝒶𝒹𝒾𝒶𝓃
2 ماه پیش
استاد اینجا کتاب ما سانتریول نوشته ساختاری استوانه ای شکل است که در سلول به تعداد دو عدد عمود بر هم دیده می شود و نقش آنها تقسیم سلولی است.
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
بله درسته الان سوالتون چیه؟
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
الان وقتی گلبول قرمز بالغ میتوکندری نداره پس تنفس بی هوازی داره؟ تخمیر میکنه؟ چون گلبول زنده نیاز به تنفس داره
atena karimi
3 ماه پیش
استاد ریبوزوم زبره؟
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
خیر، میگن شبکه ی اندوپلاسمی زبر به خاطر وجود ریبوزوم های روی آن ولی درباره خوده ریبوزوم همچنین حرفی زده نشده
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
در اسپرم موقع لقاح و تشکیل تخم، موقعی که دنباله رو از دست میده میتوکندری ها و خیلی از اندامک های اون از دست میرن، میتونیم در اون لحظه به علاوه ی گلبول قرمز اون رو هم یکی از سلول های بدون میتوکندری در نظر بگیریم ؟!
هستی Hasti
4 ماه پیش
سلام میتونیم ب این DNA های حلقوی میتوکندری پلازمید هم بگیم؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام خیر
کوثر بیرانوند
4 ماه پیش
خیر عزیزم پلازمید برای بعضی از پروکاریوتهاست نه اندامک یاخته های جانوری.
خانم دکتر سما نصر
5 ماه پیش
سوالایی که استاد میگن جایی باسخش هست؟ اگ هست راهنمایی میکنید کدوم قسمت برم؟ یه سوال دیگه هم داشتم سانتریول مگه نگفتن اصلااااا تو گیاهان نیستن و کتاب قدیمی گفتن ک تو گیاهان بیشرفته بودن چرا الان گفتن هست............گیجمون نکنید خب
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
پاسخنامه سوالات چی یادگرفتی در بخش دانلود ها همون جایی که جزوات رو دانلود کردید قرار داده شده چک کنید اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید و اینکه در حد کتاب درسی و کنکور شما کلن در نظر بگیرید که گیاهان سانتریول ندارن منطقی تره
حنانه اسماعیلی
6 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر چی یاد گرفتی سوال دومی غلط میشه یا درست؟ بنظرم غلط میشه ولی پاسخنامه زده بود درست
هستی کریمی
6 ماه پیش
بعد گلوبول قرمز بالغ شبکه آندوپلاسمی صاف دارد ؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
کتاب درسی گفته بسیاری از اندامک هاشو از دست داده ولی نمیدونیم دقیقا کدوما رو از دست داده و کدوما رو داره پس نمیشه به این سوال جواب قطعی داد
مهدی ناجی
7 ماه پیش
بلاخره چی شد؟ ما تو امتحان میانک رو جفت در نظر بگیریم یا هر کدومش یک میانکه؟
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
برای دهم هردو باهم یک سانتریول است
غزل کریمی
7 ماه پیش
در کجا ها بیشتر پروتیین به کار رفته ؟چون هم برام سوال شد هم یه جورایی هم گیج شدم ؟
ملیکا حیدری
7 ماه پیش
میتونیم بگیم آندوپلاسمی صاف از لوله ها و کیسه های غشا دارو بدون ریبوزوم است اما آندوپلاسمی زبر فقط کیسه های پهن؟
زینب مقدم
7 ماه پیش
سلام ملیکا جان بله درسته فقط این رو هم به شبکه آندوپلاسمی زبر اضافه کنیم: روی سطحش ریبوزوم ها قرار دارند
حیدر مالداری
7 ماه پیش
میتوکندری و ریبوزوم ها خودشون می تونن پروتیین ( نه پلی پپتید) بسازند؟؟؟؟ بدون کمک شبکه زبر؟
آموزش ویدیویی اندامک های سلول زیست شناسی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
بخاطر آپدیته ...