یادبگیریم6:اندامک های غشادار جانوری

4.9/5
(620 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

یاخته ها و بافت در بدن انسان

تست بخش اول درس 3
تست بخش اول درس 3

`00:29

ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست
ورود وخروج مواد از یاخته(قسمت2)+تست

`01:27

1 تمرین

بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست
بافت های بدن انسان(قسمت 2)+تست

`01:04

1 تمرین

سوالات دیگران

استاد اینجا کتاب ما سانتریول نوشته ساختاری استوانه ای شکل است که در سلول به تعداد دو عدد عمود بر هم دیده می شود و نقش آنها تقسیم سلولی است.

بله درسته الان سوالتون چیه؟

الان وقتی گلبول قرمز بالغ میتوکندری نداره پس تنفس بی هوازی داره؟ تخمیر میکنه؟ چون گلبول زنده نیاز به تنفس داره

استاد ریبوزوم زبره؟

خیر، میگن شبکه ی اندوپلاسمی زبر به خاطر وجود ریبوزوم های روی آن ولی درباره خوده ریبوزوم همچنین حرفی زده نشده

در اسپرم موقع لقاح و تشکیل تخم، موقعی که دنباله رو از دست میده میتوکندری ها و خیلی از اندامک های اون از دست میرن، میتونیم در اون لحظه به علاوه ی گلبول قرمز اون رو هم یکی از سلول های بدون میتوکندری در نظر بگیریم ؟!

سلام میتونیم ب این DNA های حلقوی میتوکندری پلازمید هم بگیم؟

سلام خیر

خیر عزیزم پلازمید برای بعضی از پروکاریوتهاست نه اندامک یاخته های جانوری.

اونوقت غشای آندوپلاسمی زبر که باید تموم بشه ؟؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

هستی کریمی | آکادمی امروز

هستی کریمی

6 ماه پیش

بعد گلوبول قرمز بالغ شبکه آندوپلاسمی صاف دارد ؟

کتاب درسی گفته بسیاری از اندامک هاشو از دست داده ولی نمیدونیم دقیقا کدوما رو از دست داده و کدوما رو داره پس نمیشه به این سوال جواب قطعی داد

مهدی ناجی | آکادمی امروز

مهدی ناجی

7 ماه پیش

بلاخره چی شد؟ ما تو امتحان میانک رو جفت در نظر بگیریم یا هر کدومش یک میانکه؟

برای دهم هردو باهم یک سانتریول است

جواب سوالات به ترتیب غ،ص،ص،غ،ص

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

👍👍

غزل کریمی | آکادمی امروز

غزل کریمی

7 ماه پیش

در کجا ها بیشتر پروتیین به کار رفته ؟چون هم برام سوال شد هم یه جورایی هم گیج شدم ؟

میتونیم بگیم آندوپلاسمی صاف از لوله ها و کیسه های غشا دارو بدون ریبوزوم است اما آندوپلاسمی زبر فقط کیسه های پهن؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

سلام ملیکا جان بله درسته فقط این رو هم به شبکه آندوپلاسمی زبر اضافه کنیم: روی سطحش ریبوزوم ها قرار دارند

میتوکندری و ریبوزوم ها خودشون می تونن پروتیین ( نه پلی پپتید) بسازند؟؟؟؟ بدون کمک شبکه زبر؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چی یاد گرفتیم 5 چی میشه

سوال ۵ رو نفهمیدم لطفا هم توضیح بدین هم جوابشو بگین❤️

طبق چیزی ک استاد گفت اگر میتوکندری ریبوزوم داشته باشد و شبکه اندوپلاسمی زبر هم ریبوزوم داشته باشد جواب درست است

(2)

گفته شد که وزیکول هایی از طرف شبکه آندوپلاسمی زبر تولید میشن و به سمت دستگاه گلژی میرند و گلژی یا به داخل سیتوپلاسم یا خارج از اون ارسال میکنه، و به صورت لیزوزوم به داخل میفرسته، چرا شبکه آندوپلاسمی مستقیما خودش اونو به صورت وزیکول به داخل نمیفرسته و اول به دستگاه گلژی میده؟

چون باید نشانه گذاری و بسته بندی بشه