انحلال گازها

4.9/5
(187 رای)

مفاهیم انحلال

قطبیت مواد
قطبیت مواد

`00:30

1 تمرین

نیروی بین مولکولی و نقطه جوش
نیروی بین مولکولی و نقطه جوش

`00:43

1 تمرین

حلال ها و فرایند انحلال
حلال ها و فرایند انحلال

`00:30

1 تمرین

انحلال گازها
انحلال گازها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران
پریا انوشا | آکادمی امروز

پریا انوشا

3 هفته پیش

چرا محلول رو ۱۰۰۰ml گرفتن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

پریا انوشا | آکادمی امروز

پریا انوشا

3 هفته پیش

چرا الف درسته؟ چجوری میشه نمک زدایی کرد

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

انحلال پذیری در گازها مثل مایعات با کاهش دما افزایش پیدا میکنه؟

z z | آکادمی امروز

z z

9 ماه پیش

سلام ببخشید چرا انحلال پذیری کربن دی اکسید بیشتر از NO است؟؟

سلام چون با آب واکنش میده

mahdi... b | آکادمی امروز

mahdi... b

9 ماه پیش

چرا استاد اینقدر بد توضیح میدن 😮‍💨😮‍💨

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام میشه این سوالا رو توضیح بدید؟

سلام لطفا عکس پاسخنامش هم کامنت کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی جواب به صورت صوتی می باشد:)

اون کحفظه ای که به عنوان اب یخ توی فریزر قرار میدیم دچار فرو پاشی نمیشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

delaram moghimi | آکادمی امروز

delaram moghimi

11 ماه پیش

من از این تست هیچی نفهمیدم 😓🥴

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

پارمیس . | آکادمی امروز

پارمیس .

1 سال پیش

سلام میشه لطفا تمرینی که استاد در دقیقه 20توضیح دادن رو دوباره برام توضیح بدین چرا هشت هزارم رو ضربدر سه کردن چرا خودش رو در صد گرم حلال ننوشتن

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام وقت بخیر:) چون در اول سوال به شرایط STP اشاره شده که دمای ۰درجه سلسیوس و فشار ۱ اتمسفر هست که انحلال پذیری رو گفته ۸ هزارم حالا اومده اخر سوال گفته که فشار ۳ اتمسفر پس ضربدر ۳ میکنیم که سه برابر شده از ۱ اتمسفر رسیده به ۳،حالا با روشی که استاد گفتن نسبت ها برا اجزای محلول رو مینویسیم که صد گرم اب به روی یه تن اب و حل شونده ۰/۰۲۴ به روی x که میتونیم از تناسب بدستش بیاریم.

چرا تو هوای گرم ماهی ها به سطح آب میا ن

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

چون انحلال پذیری اکسیژن تو هوای گرم تو آب کمتر میشه و میان به سطح آب که به هوا نزدیک‌تره و انحلال پذیری بیشتری داره

ببخشید اگه میشه مفهوم اینکه استاد گفتن در فرمول (y=ax+b) b=۰ بود من نفهمیدن چرا bبرابر صفر شد ممنونم اگه بگید

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام وقت بخیر:) چون در نمودار نسبت فشار بر گاز همه ی اون گاز هارو اومده از انحلال ۰ نشون داده یعنی b که ارتفاع تو محور y هاست برابر ۰.

مهدی امانی | آکادمی امروز

مهدی امانی

1 سال پیش

میشه یکبار توضیح بدین

اینجا 1000گرم اب رو از کجا اورده ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام چرا NO ناقطبی هست؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 استادم گفت قطبیه

سلام درمورد No توضیح بدید و با اب واکنش نمیده؟

آموزش ویدیویی انحلال گازها شیمی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز