قطبیت مواد

4.8/5
(42 رای)

مفاهیم انحلال

قطبیت مواد
قطبیت مواد

`00:30

1 تمرین

نیروی بین مولکولی و نقطه جوش
نیروی بین مولکولی و نقطه جوش

`00:43

1 تمرین

حلال ها و فرایند انحلال
حلال ها و فرایند انحلال

`00:30

1 تمرین

انحلال گازها
انحلال گازها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

یاد بگیریم میشه جهت گیری می کنند

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

میشه که جفت الکترون نا پیوندی نداشته باشه ،مثلا ۳ تا الکترون ناپیوندی داشته باشه؟

ساختار لوییس سولفور تترافلورید(SF4) به چه صورت هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب به صورت صوتی می باشد:)

برای o³تکلیف چیه

میتونیم بگیم اون مولکول هایی که ناقطبی هستند بعضی هاشون پیوند داتیو دادند که جفت الکترون غیرپیوندی ندارند؟

متوجه سوالتون نشدم مجدد بپرسید ریپلای نباشه 🌷

CH²F²چرانمیشه بگیم هیدروکربنه پس ناقطبیه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چون فلوئور داره

rozhin . | آکادمی امروز

rozhin .

9 ماه پیش

متوجه نشدم مگه استاد نمیگن که در صورتی قطبی ان که اتم های که به اتم مرکزی وصل میشن یکسان نباشند الان توی ترکیب که میگن قطبیه ccl3h اتم مرکزیش کربنه و اتم های که بهش متصلن سه تا کلر و یه هیدروژن سه تا کلر یکسانن دیگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

همه تست های کنکور ها تو همه مباحث برای من قفل هست !!!

یه ایراد فنی هست احتمالا به پشتیبانی بگید اوکی میکنن 🌷

در حالت کلی هرچندتا الکترون ناپیوندی اگه روی سر اتم مرکزی بود یعنی مولکول قطبیه

سلام وقت بخیر میشه گشتاور را توضیح بدید وبگیرم گشتاور دوقطبی یعنی چی

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام روز خوش وقتی که مولکول های یه ماده ای رو داخل میدان الکتریکی قرار بدیم میچرخن و حرکت میکنن تا جهت گیری کنن و این چرخشی که توشون ایجاد میشه تا جهت گیری کنن با کمیتی به نام گشتاور دو قطبی اندازه گیری میشه که اگر مقدارش صفر باشه مولکول ناقطبی و اگر بیشتر از صفر باشه مثلا ۱ یا ۲ مولکول قطبی میشه:)

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتم ⬅️جهت گیری میکند

Hana . | آکادمی امروز

Hana .

1 سال پیش

از کجا بفهمم اتمم مرکزیه یا نه

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

تو فصل اول گفته بود اون اتمی که بیشترین ظرفیت رو داره اتم مرکزی اگه درست گفته باشم:)

جواب چی یادگرفتی؟ جهت گیری می کنند

سلام بله

سلام ببخشید اینجا چرا نمیتونیم اکسیژن رو اتم مرکزی قرار دهیم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

1 سال پیش

@زینب مقدم اها ممنون

من متوجه نمی شم در دقیقه ۲۲:۵۰ چرا گو‌گرد که مثل اکسیژنه ۶ و اکسیژن ۲ در نظر گرفته میشه در خصوص اینا گیج شدم

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

برا حلش ک اول باید اتم مرکزی رو مشخص کنیم و یکی از ویژگی های اتم مرکزی رو میتونیم تعداد کمترش نسبت ب اتم های دیگ و یا وسط یا اول فرمول شیمیایی قرار گرفتن در نظر بگیریم،حالا ک اتم مرکزی اینجا S هستش گفتیم برا اتم مرکزی یکان شماره گروهش یعنی ۱۶ رو مینویسیم که میشه ۶ بعد منهای تعداد الکترون های باقیماده و تک اتم همراه میکنیم که مثلا اینجا O گروه ۱۶ پس ۶ تا الکترون در لایه اخر داره که ۴ تا الکترون باهم جفت شدن و دوتاشون تنها مونده پس اکسیژن رو ۲ در نظر گرفتن : ۴=۲-۶

آموزش ویدیویی قطبیت مواد شیمی شیمی دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز