یادبگیریم1:قطبیت مواد

4.8/5
(33 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

مفاهیم انحلال

قطبیت مواد
قطبیت مواد

`00:30

1 تمرین

نیروی بین مولکولی و نقطه جوش
نیروی بین مولکولی و نقطه جوش

`00:43

1 تمرین

حلال ها و فرایند انحلال
حلال ها و فرایند انحلال

`00:30

1 تمرین

انحلال گازها
انحلال گازها

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

یاد بگیریم میشه جهت گیری می کنند

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

میشه که جفت الکترون نا پیوندی نداشته باشه ،مثلا ۳ تا الکترون ناپیوندی داشته باشه؟

ساختار لوییس سولفور تترافلورید(SF4) به چه صورت هست؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

جواب به صورت صوتی می باشد:)

برای o³تکلیف چیه

میتونیم بگیم اون مولکول هایی که ناقطبی هستند بعضی هاشون پیوند داتیو دادند که جفت الکترون غیرپیوندی ندارند؟

متوجه سوالتون نشدم مجدد بپرسید ریپلای نباشه 🌷

CH²F²چرانمیشه بگیم هیدروکربنه پس ناقطبیه؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

چون فلوئور داره

(1)

rozhin . | آکادمی امروز

rozhin .

9 ماه پیش

متوجه نشدم مگه استاد نمیگن که در صورتی قطبی ان که اتم های که به اتم مرکزی وصل میشن یکسان نباشند الان توی ترکیب که میگن قطبیه ccl3h اتم مرکزیش کربنه و اتم های که بهش متصلن سه تا کلر و یه هیدروژن سه تا کلر یکسانن دیگه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

در حالت کلی هرچندتا الکترون ناپیوندی اگه روی سر اتم مرکزی بود یعنی مولکول قطبیه

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

جواب چی یاد گرفتم ⬅️جهت گیری میکند

(3)

Hana . | آکادمی امروز

Hana .

1 سال پیش

از کجا بفهمم اتمم مرکزیه یا نه

E-lena ....... | آکادمی امروز

E-lena .......

1 سال پیش

تو فصل اول گفته بود اون اتمی که بیشترین ظرفیت رو داره اتم مرکزی اگه درست گفته باشم:)

(1)

جواب چی یادگرفتی؟ جهت گیری می کنند

سلام بله

سلام ببخشید اینجا چرا نمیتونیم اکسیژن رو اتم مرکزی قرار دهیم ؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

1 سال پیش

@زینب مقدم اها ممنون

من متوجه نمی شم در دقیقه ۲۲:۵۰ چرا گو‌گرد که مثل اکسیژنه ۶ و اکسیژن ۲ در نظر گرفته میشه در خصوص اینا گیج شدم

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

برا حلش ک اول باید اتم مرکزی رو مشخص کنیم و یکی از ویژگی های اتم مرکزی رو میتونیم تعداد کمترش نسبت ب اتم های دیگ و یا وسط یا اول فرمول شیمیایی قرار گرفتن در نظر بگیریم،حالا ک اتم مرکزی اینجا S هستش گفتیم برا اتم مرکزی یکان شماره گروهش یعنی ۱۶ رو مینویسیم که میشه ۶ بعد منهای تعداد الکترون های باقیماده و تک اتم همراه میکنیم که مثلا اینجا O گروه ۱۶ پس ۶ تا الکترون در لایه اخر داره که ۴ تا الکترون باهم جفت شدن و دوتاشون تنها مونده پس اکسیژن رو ۲ در نظر گرفتن : ۴=۲-۶

سلام خسته نباشید.ایا این درسته که هر چی نیروی بین مولکولی قوی تر باشه نقطه جوش هم بیشتر میشه پس حالت فیزیکی اون ماده به جامد نزدیک تره پس در مقایسه بین گوگرد و کلر گوگرد نیروی بین مولکولی قوی تری داره این در حای هست که جرم مولی کلر بیشتر هست لطفا یکی راهنمایی کنه

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

سلام این مقایسه ۱۰۰ درصد نیست

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

و یه نکته ای هم که وجود داره اینه که کلر رو به صورت دو اتمی داریم ینی وقتی میگیم کلر منظورمون cl2 هست ولی وقتی میگیم گوگرد منظورمون S8 هست که جرم مولی بیشتری داره

(1)

به نظر من BF3 ناقطبی هست چون که اگه یکان گروه B رو از F ها کم کنیم میشه صفر

لطفا اون تایمی که استاد در این مورد حرف زدن رو برام مشخص کنید 🌷