= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
نازیلا رحمانی
1 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر بیشترین اختلاف غلظت پتاسیم هم در حالت آرامشه و هم تا نقطه ی 30و قبل از باز شدن کانال های دریچه دار پتاسیمی نه اینکه فقط در حالت آرامش
مرجان صادقی
3 ماه پیش
استاد نوشتن در پي بسته شدن كانال هاي دريچه دار سديمي پتاسيم به مقدار فراواني از ياخته خارج ميشود و گفتن درسته مگه بعد از بسته شدن دريچه دار سديمي يك لحظه جفتشون بسته نيست بعد دريچه دار پتاسمي باز بشه؟ كه تو نمودار هم ميشه نقطه c
محیا جباری
3 ماه پیش
خب اتفاقاتی بعد از اون رو میگه دیگه اول بسته هستن جفتشونم بعد در بازه زمانی خیلی کوتاه پتاسیمی باز میشه
مرجان صادقی
3 ماه پیش
@محیا جباری ممنونم ازتون🙏🏻🌹
ZAHRA EZAZI
5 ماه پیش
ممکنه این عدد 30 تغییر بکنه؟ خب میزان تحریک پذیری هر نورون که یکسان نیست. منظورم اینه که یه نورون میتونه به میزان بیشتری تحریک بشه و ممکنه این 30 به 40 یا بیشتر برسه؟ یا اینکه نورون کمتر تحریک بشه و این 30 به 20 یا کمتر برسه؟
محیا جباری
3 ماه پیش
نه حالت عمل از -۷۰به +۳۰ هست و هر عددی غیر از -۷۰ یعنی از -۶۹تا +۳۰هم پتانسیل عمل حساب میشه نه از ۳۰میزنه بیرون نه از ۳۰کمتر میشه
یگانه احمدی
5 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر جواب این سوال به نظرتون درسته ؟ نباید گزینه د بشه ؟ آخه اگه سیناپس مهاری باشه یون های پتاسیم وارد سلول پس سیناپسی میشن
محدثه باشتنی
7 ماه پیش
سلام جواب این سوال گزینه ۴کتاب زده . و من گزینه ۲ رو مشکل دارم گفته در تمام بازه ایکه پتانسیل داخل نسبت به خارج غشای مثبت است یعنی قسمت صعودی و نزولی نمودار که بالای محور صفر رو باید در نظر بگیریم که با توجه به فعالیت دائمی کانال های نشتی پتاسیمی که این یون رو خارج میکنند و کانال های دریچه دار پتاسیمی که در نمودار در قسمت نزولی اونا هم خارج میکنند میشه گزینه ۲رو درست در نظر گرفت نمیشه؟ ممنون میشم توضیح بدید
مینا صبوری
7 ماه پیش
عزیزم گزینه 2 گفته در این بازه فقط خارج میشن.ولی چه k و چه Na در هر زمانی همواره هم وارد میشن و هم خارج میشن به خاطر کانال نشتی و پمپ
شروین نظری
7 ماه پیش
منظور استاد از فعالیت عمده این هستش که کانال های دیگری هم فعالیت میکنن و نقش دارن ولی دریچه دار های پتاسیمی عمده نقش رو ایفا میکنن ؟؟
محدثه باشتنی
7 ماه پیش
سلام ببخشید من متوجه نمیشم مگه کانال های دریچه دار پتاسیمی، پتاسیم رو وارد سلول نمیکنن مگه اگر در حالت آرامش حساب کنیم عملش فرق میکنه؟ چجوری دقیقا؟
محیا جباری
3 ماه پیش
کانال های دریچه دار پتاسیمی پتاسیم رو از سلول خارج میکنه از راه پمپ پتاسیم وارد سلول میشه
نادیا نوری
8 ماه پیش
سلام بیشترین اختلاف پتانسیل پتاسیمی هنگامی که دریچه دار سدیمی هم باز میشن مگه بیشترین اختلاف رو ندارن چون پتاسیمی دریچه دار باز نشده پس بیشترین اختلاف چرا استاد گفت تو حالت آرامش اینجا که حالت آرامش نیست حالت آرامش هم هست ولی زمانی که دریچه دار سدیمی هم باز هستش بازم بیشترین اختلاف پتانسیل رو داریم
ارمین دوام کار
8 ماه پیش
خود استاد میگه عین سدیم در حالت ارامش، قبلش توی تخته توضیح داده بود که بیشترین اختلاف غلظت سدیم بین دو سوی غشا برای قبل از باز شدن دریچه های سدیمی و در حالت ارامشه. خب دقیقا همین جمله برای پتاسیم هم درست هست. یعنی یشترین اختلاف غلظت پتاسیم بین دو سوی غشا برای قبل از باز شدن دریچه های پتاسیم و در حالت ارامشه. برای سدیم قبل از باز شدن دریچه هاش همون حالت ارامشه ولی برای پتاسیم قبل از باز شدن دریچه هاش و حالت ارامش دو زمان مخلتف هستن. یعنی: بیشترین اختلاف غلظت سدیم بین دو سوی غشا= حالت ارامش یا همون قبل از باز شدن دریچه ها ( حالت ارامش = قبل از باز شدن دریچه های سدیمی) که میشه فقط -70 میلی ولت بیشترین اختلاف غلظت پتاسیم بین دو سوی غشا= حالت ارامش + قبل از باز شدن دریچه های سدیمی ( اینجا حالت ارامش با قبل از باز شدن دریچه های پتاسیمی برابر نیست) که میشه بعد از -70 میلی ولت. امیدوارم یجوز گفته باشم که قابل فهمیدن باشه
شروین نظری
8 ماه پیش
منظور از اینکه اختلاف پتانسیل برمیگرده به حالت ارامش ، این هست که اون اختلاف پتانسیل تبدیل میشه به پتانسیل ارامش ؟
آموزش ویدیویی پتانسیل عمل و حالت عمل زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷