یادبگیریم7:پتانسیل عمل و حالت عمل

4.9/5
(810 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

بافت عصبی

مقدمات بافت عصبی + نورون ها
مقدمات بافت عصبی + نورون ها

`01:16

انتقال پیام عصبی
انتقال پیام عصبی

`00:59

تست درس اول فصل اول
تست درس اول فصل اول

`01:16

1 تمرین

سوالات دیگران

ممکنه این عدد 30 تغییر بکنه؟ خب میزان تحریک پذیری هر نورون که یکسان نیست. منظورم اینه که یه نورون میتونه به میزان بیشتری تحریک بشه و ممکنه این 30 به 40 یا بیشتر برسه؟ یا اینکه نورون کمتر تحریک بشه و این 30 به 20 یا کمتر برسه؟

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 ماه پیش

نه حالت عمل از -۷۰به +۳۰ هست و هر عددی غیر از -۷۰ یعنی از -۶۹تا +۳۰هم پتانسیل عمل حساب میشه نه از ۳۰میزنه بیرون نه از ۳۰کمتر میشه

چطوری الکترود ها رو درون و بیرون نورون قرار میدن؟

سلام وقتتون بخیر جواب این سوال به نظرتون درسته ؟ نباید گزینه د بشه ؟ آخه اگه سیناپس مهاری باشه یون های پتاسیم وارد سلول پس سیناپسی میشن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

استاد واقعا عالی هستین

(1)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

7 ماه پیش

خوشحالیم راضی هستی🥰

(1)

منظور از اینکه اختلاف پتانسیل برمیگرده به حالت ارامش ، این هست که اون اختلاف پتانسیل تبدیل میشه به پتانسیل ارامش ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

منظور از هر دو کانال بسته اند ، تو شکل چیه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

faezeh  dehghan | آکادمی امروز

faezeh dehghan

8 ماه پیش

سلام وقت بخیر در پتانسیل+30میتونیم بگیم ک واسه چند لحظه هر دو کانال دریچه دار سدیمی و پتاسیمی بسته ست؟

z z | آکادمی امروز

z z

8 ماه پیش

سلام بله می تونیم بگیم

🕋بسم الله الرحمن الرحیم🕋 🕋به نام خداوند بخشنده مهربان🕋 🕋in the name of god🕋 سلام خوبین انشالله حالت حالتی که یاخته یا بخشی از آن در حال تولید و هدایت و انتقال پیام عصبی است این انشالله درست است

(1)

عسل شعبانی | آکادمی امروز

عسل شعبانی

8 ماه پیش

میشه بگین چرا اختلاف پتانسیل غشا در حالت آرامش بیشتر از پتانسیل عمل هست؟

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 ماه پیش

اختلاف پتانسیل -۷۰ هست یعنی پتانسیل بیرون سلول بیشتر از درون سلول هست ولی +۳۰پتانسیل درون سلول بیشتر از درون هست

نجمه باسره | آکادمی امروز

نجمه باسره

8 ماه پیش

سلام یه سوال داشتم معام ما داخل کلاس به ما گفته که پایانه اکسون هم به دارینه میتونه وصل بشه هم به جسم یاخته ای هم به سر آکسون بعدی و من ازشون پرسیدم که این آخرین مورد هم آیا واقعا درسته و تایید کردن آمل استار اینحا اینو نمیگه میخوام بدونم کدوم درسته یعنی ممکنه داخل فصل های جلوتر داخل عکسی این موضوع باشه

سلام در حد کنکور، شما اتصال آکسون به آکسون رو در نظر نگیرید

ببخشید در حالت عمل کانال ها نشتی هم فعالیت انجام میدهند

بله همیشه فعالیت میکنند

سلام ؛ ببخشید ، من درست متوجه شدم یا نه ؟ ( اختلاف پتانسیل -۷۰ mv یعنی : خارج سلول از داخل سلول به اندازه ۷۰ mv بیشتر است و +۳۰mv یعنی : داخل سلول نسبت به خارج سلول ۳۰ mv بیشتر است ؟ چون استاد بام رفیع در یاد بگیرم های قبل گفته بودن : منفی یعنی داخل سلول و مثبت هم یعنی خارج سلول ؛ درسته دیگه ؟

سلام بله درسته اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر منظور از اینکه پتانسیل ارامش هست و اون دو دلیلی که برای منفی بودن اش استاد گفتند . میشه ربط اون دو دلیل رو به منفی شدن پتانسیل ارامش به من بگید ؟

اگه بگه اغاز ورود سدیم به یاخته از کانال های دریچه دار سدیم اینم اشتباه میشه؟؟ چون قبلش کانال بسته بود

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 ماه پیش

اره چون کلمه آغاز تو این جمله ها اشتباهه تحت هر شرایطی کانال نشی بازه و سدیم و پتاسیم عبور می‌کنه

ZARA HE | آکادمی امروز

ZARA HE

10 ماه پیش

انتقال پیام عصبی هم جز حالت عمل هست‌؟؟

خیر منطقی نیست