آنتالپی سوختن

4.9/5
(44 رای)

:آشنایی با ترموشیمی

آشنایی با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با دما و انرژی گرمایی

`00:37

1 تمرین

آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی
آشنایی با گرما و مقایسه با دما و انرژی گرمایی

`00:48

1 تمرین

گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن
گرما در واکنش های شیمیایی و انواع آن

`01:13

2 تمرین

عوامل موثر روی آنتالپی
عوامل موثر روی آنتالپی

`00:57

2 تمرین

آنتالپی پیوند
آنتالپی پیوند

`00:55

1 تمرین

تست آنتالپی
تست آنتالپی

`01:00

1 تمرین

آنتالپی سوختن
آنتالپی سوختن

`00:58

1 تمرین

قانون هس
قانون هس

`01:14

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام استوکیومتری گزینه ی 3 رو بیزحمت میذارید

سلام

سلام ی سوال مگه با افزایش جرم مولی ارزش سوختی کمتر نمیشه؟ قاعدتا الکان باید ارزش سوختی کمتری از بقیه داشته باشه چون جرم مولی ش از همه بیشتره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

آنتالپی سوختن همواره از ارزش سوختی بیشتر است. اینکه حالت ماده مون چی باشه مهمه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

از چه دمایی به بعد آب گازی میباشد؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

زینب نوری | آکادمی امروز

زینب نوری

3 ماه پیش

میتونست فقط با ضرب یکان اونها. گزینه رو بزنه ؟

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

3 ماه پیش

سلام برای انتالپی پیوند هم مثل انتالپی سوختن باید طوری موازنه کنیم که ضریب استوکیومتری ماده سوختنی یک باشه؟

سوال خوبیه؟

تعریف انتالپی پیوند براساس یک مول نیست و لزوما نباید ضریب یک باشه

نظام آموزشی 😂😂😂

من متوجه نمیشم چرا دارن اینطوری مینویسن؟؟؟

جواب اولی میشه کیلو ژول بر مول-کیلو ژول بر گرم دومی همواره بزرگتر از صفر یا مثبت میشه

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام بی زحمت میشه اینو تناسب بزنید ؟

سلام من اینطوری نوشتم.

نیم مول چجوری 22 گرم شده

..  . | آکادمی امروز

.. .

5 ماه پیش

وقتی بر حسب یه مول حساب میکنیم ۴۴ گرم پس نیم مولش یعنی نصفش میشه ۲۲ گرم

سلام خسته نباشید تمرین گزینه ه چرا انرژی که در دمای اتاق آزاد میشود بیشتره؟

سلام وقت بخیر از روی شکل ارتفاعی ک از واکنش دهنده تا آب در دمای اتاق ک مایع هست,ارتفاع بیشتریه بنابراین انرژی بیشتری هم آزاد میکنه

سلام وقت بخیر در تمرین ج در کنار بوتن منفی یک هست برای چی هست و کاربردش چیه

سلام اون منفی یک نیست بلکه نامگذاریش به این شکله میخونیمش یک بوتن معناش اینه که در زنجیره هیدروکربنی اصلی،اولین کربنی که در تشکیل پیوند دوگانه شرکت میکنه،کربن شماره یک هست

فقط در این صورت که تعداد کربن برار باشه میشه مقایسه کرد؟ اگه نبود چی

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

در اون صورت جرم مولی و پیوند ها و قطبیت مولکول میان وسط و تاثیر دارن

میشه این قسمتو توضیح بدید متوجه نمیشم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام طبق محاسبات متوجه شدی که بک گرم از اون ماده ۲۴ کیلوژول انرژی تولید میکنه یا ارزش غذایی اون ۲۴ کیلوژول بر گرم هست حالا میخای ببینی چند گرم از اون ماده داشتیم که ۶۷۲۰ کیلوژول انرژی تولید شده

آموزش ویدیویی آنتالپی سوختن شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز