پلی استرها

4.7/5
(205 رای)

آشنایی با الیاف و پلیمرها

پلیمرهای حاصل از مونومرهای دارای پیوندc=c
پلیمرهای حاصل از مونومرهای دارای پیوندc=c

`00:53

تست پلیمر دارای C=C
تست پلیمر دارای C=C

`00:29

1 تمرین

مروری بر الکل،اسید و استر
مروری بر الکل،اسید و استر

`00:17

پلی استرها
پلی استرها

`00:23

1 تمرین

پلی آمیدها
پلی آمیدها

`00:44

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام وقت بخیر ببخشید استاد در اوایل ویدیو (۳،۴ دقیقه اول ) در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!

سلام وقت بخیر برای آزاد شدن آب، اسید یدونه OH میده الکل یدونه H میده اینطوری یاد بگیرید

سلام وقت بخیر ببخشید استاد در واکنش استری شدن ، برای تشکیل آب ، OH رو از اسید و O رو از الکل هایلایت کرد . ولی در واقع باید از اسید H و از الکل OH برداشته بشه درسته ؟! آخه هنگام مثال حل کردن گفتن :زمانی که یه اسید ،مثلا آلکانوئیک اسید در واکنش استری شدن شرکت میکنه یدونه H از دست میده و میشه الکانوات . ...!!

سلام وقت بخیر لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

9 ماه پیش

درود در مورد چی یاد گرفتی هرجوری حساب میکنم 19 تا اب ازاد میشه چون یدونه OH از سمت اسید و O از سمت الکل باقی میمونه و اب تشکیل نمیده فک کنم فرمولش این باشه: nاسید دو عاملی و nالکل دو عاملی -----> 2n-1 اب ازاد می کند درسته؟؟!! لطفا پاسخ گو باشین این سوالو چند وقت پیش هم پرسیدم و کسی جوابگو نبود

سمیرا نوری | آکادمی امروز

سمیرا نوری

4 ماه پیش

توی مثال درسی که استاد براساس شکل کتاب دادن وقتی اولین استر از اسید و الکل 2 عاملی ساخته شد یک آب آزاد شد و یک عامل استری تولید شد. دز مرحله بعدی که یک الکل و اسید دیگه از 2 طرف به این استر اولیه اضافه شدن 2 عامل استری "جدید" به وجود اومد و در کل 3 عامل استری داریم، در این مرحله 2 مولکول آب آزاد شد که طبق فرمول 2n-1 صحیح است فقط توجه داشته باشید یک مولکول آب هم همان اول برای تشکیل اولین عامل استری مصرف شد.

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

3 ماه پیش

دمت گرم داداش فقط الان اگه در تستی این نوع سوال مطرح شد یعنی ما باید همون 2n بگیریم دیگه درسته؟!

سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد این واکنش رو که از دو مرحله هست مرحله نهایی اون رو در نظر نگرفتن آخه ی بار دیگم واکنش میدن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

ببخشید من چی یاد گرفتی رو متوجه نمیشم

سلام گروه عاملی استری چه شکلیه ؟

سلام چی یادگرفتی روتوضیح میدید ؟

سلام میشه 5 تا اب ازاد کرد؟

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

1 سال پیش

سلام خسته نباشید چی یادگرفتی رو میشه توضیح بدید من 19 به دست میارم

سلام وقت بخیر. اینجا به جای عامل وسط میتونیم چیزی دیگری بزاریم؟

مطهره شاکر  | آکادمی امروز

مطهره شاکر

1 سال پیش

ممنون میشم لطفا اینو توضیح بدید چرا گزینه 4 غلطه؟

سلام وقت بخیر منظور از ابکافت در سوال چیه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

سلام چی یاد گرفتیم باید بشه ۹تا چجور؟شد ۲۰

به ازای هر گروه عاملی یک اب ازاد میشه و چون گفته ده تا ینی 10 تا اب اما اینجا گفته الکل و اسید دو عاملی پس این تعداد دوبرابر میشه میشه 20 تا

rozhin . | آکادمی امروز

rozhin .

1 سال پیش

من این تمرینو‌ متوجه نشدم میشه یکی توضیح بده

Zahra Zare | آکادمی امروز

Zahra Zare

1 سال پیش

وقت بخیر چرا گزینه یک غلطه؟؟؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-41238?comment_id=525274#comment-525274 این کامنت رو چک کن

آموزش ویدیویی پلی استرها شیمی شیمی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز