ویژگی‌های سهمی

4.5/5
(63 رای)
سوالات دیگران

سلام اینجا ک استاد گفتن a سه چهارم بعد توی صورت سوال گذاشتن منفی یک چهارم چجوری بدست اومد منفی یک چهارم؟

سلام و وقت بخیر مقدار a شده ۳/۴ ولی در صورت سوال ، ضریب ایکس دو هست a-1 پس باید منهای یک بشه که میشه منفی ۱/۴

یاسین اونق | آکادمی امروز

یاسین اونق

3 سال پیش

خب توی معادله اصلی ضریب ایکس یدونه منهای یک هم داره دیگه منهای یک یعنی چهارم که چهار چهارم منهای سه چهارم میشه یک چهارم

دنیا مهدیان | آکادمی امروز

دنیا مهدیان

3 هفته پیش

استاد اون سوالاتی که آخر فیلم می‌گید تو این فیلم من سوال اولش رو نفهمیدم میشه توضیح بدید که b و‌a در فرمول b به روی 2a چجوری قرار می‌گیرد؟

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام bضریب xهستش و 2aکه ۲ثابت و aضریب xبه توان ۲ هستش که جواب میشه گزینه ۱که bمساویه ۳هستش و 2aمیشه ۲ضرب منفی۲ که با منفی پشت خود فورمول میشه 3تقسیم بر 4.

از دقیقه ۱۰ و ۳۰ که برای پیدا کردن ضریب a جای‌گذاری کردین چطوری حساب کردین که شد یک چهارم

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

با سلام xوy رو جا گذاری کنیم توی اون معادله a به دست میاد.

چرا برای پیدا کردن عرض راس سهمی از روش اول عدد 2 رو گذاشتید

لطفاً مجدد سوالتون رو بپرسید و همراهش تایم هم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سوال ۱گزینه۱ سوال ۲گزینه۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

ببخشید اینجا منظور از f4 چیه

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام (f(4همون f(x) هستش که جای xها در معادله 4روجاگذاری کنیم.

چرا اینجا من هر کار یمیکنم a یک سوم بدست نمیاد؟!!!!

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

3 ماه پیش

کمترین مقدار و بیشترین مقدار رو اصلا متوجه نمیشم کلا قاطی کردم وقتی دهانه رو به پایین باشه چطوری من بیشترین مقدار رو حساب کنم یا برعکس وقتی دهانه روبه بالا باشه چطوری بیشترین مقدار رو بدست بیارم تروخدا یکی اینو برای من توضیح بده دارم از دستش دیوونه میشم

صبا صفایی | آکادمی امروز

صبا صفایی

3 هفته پیش

سلام وقتی که ضریب xبه توان 2 یعنی همون aعددی مثبت باشه دهانه سهمی روبه بالا و فقط minرو مشخص میکنه نه maxرو و وقتی aمنفی باشه دهانه سهمی رو به پایین و فقطmaxرو مشخص میکنه نه min v رو.

واقعا همه معلمان خوبن ولی من هیچی از درس دادن معلم نمیفهمم

جواب سوال دومی چی میشه که میگه کدام سهمی maxدارد؟ و سوال قبلیش

محسن چگینی | آکادمی امروز

محسن چگینی

3 ماه پیش

اونی که ضریب منفی داره سهمیش رو به پایینه و اگه توی ذهنت هم تصور کنی دهانه سهمی رو به پایینه پس سهمی بالاترین مقدار ممکن رو یعنی max ماکسیمم داره

اونجایی که استاد میاد x راس رو منهای x میکنه رو نفهمیدم خب مگه این نقطه دو واحد نمیره سمت جهت مثبت پس چرا منفی میشه

توی انتقال توابع تدریس شده ایکس لجباز عمل می‌کنه یعنی منها کنی می‌ره راست به اضافه کنی می‌ره چپ

رسم نمودار تو فصل چنده؟....

جواب به صورت صوتی می باشد:)

میشه این سوالو با معادله درجه سه حلش کنید

سهمی هست و درجه دو هست ربطی به درجه سه نداره

@سید محمد متین رشادی ببخشید من منظورمو اشتباه پرسیدم ینی با سه معادله سه مجهول میشه حلش کنید

چرا برامن پیچیده اس شما ریاضی رو چجوری میخونید

عسل عسلی | آکادمی امروز

عسل عسلی

6 ماه پیش

تشکر

آموزش ویدیویی ویژگی‌های سهمی ریاضی پایه دهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور ریاضی - آکادمی امروز