غدد و هورمون های فوق کلیه

4.9/5
(472 رای)

غده های درون ریز

غده هیپوفیز(قسمت اول)
غده هیپوفیز(قسمت اول)

`01:15

غده هیپوفیز(قسمت دوم)
غده هیپوفیز(قسمت دوم)

`00:32

غده هیپوفیز(بخش پسین)
غده هیپوفیز(بخش پسین)

`00:51

هیپوتالاموس
هیپوتالاموس

`00:12

1 تمرین

غده تیروئید و پاراتیروئید
غده تیروئید و پاراتیروئید

`01:21

1 تمرین

غدد و هورمون های فوق کلیه
غدد و هورمون های فوق کلیه

`01:02

1 تمرین

لوزالمعده و دیابت
لوزالمعده و دیابت

`00:54

1 تمرین

سایرغدد و تنظیم ترشح غدد
سایرغدد و تنظیم ترشح غدد

`00:32

1 تمرین

تست های غدد(قسمت اول)
تست های غدد(قسمت اول)

`01:04

1 تمرین

تست های غدد(قسمت دوم)
تست های غدد(قسمت دوم)

`01:27

سوالات دیگران

حیف سانسور میشه 😂💔

اینجوری نریزه 🙌🏻😂

سلام وقتتون بخیر طبق فرمایش استاد که دگزامتازون سیستم ایمنی رو تضعیف میکنه پس چرا گاهی برای سرم هامون دکتر دگزا مینویسه

یعنی اگر تنش بلندمدت وجود داشته باشه فقط با ترشح محرک فوق کلویه که کورتیزول ترشح میشه ؟ بدون اون نمیشه ؟

یعنی چی ، خب بالاخره که نتیجه گشاد شدن نایژکها میشه افزایش تعداد تنفس و این عنبیه رو برای یمپاتیک هم نگفته اگرم گفته توی بیشتر بدانیده .تفاوتشون توی گلوکز خوناب نمیشه ؟ نوراپی نفرین و اپی نفرین افزایش میدن ولی سمپاتیک نه

نمیفهمم طبق خط کتاب اگر ید کم باشه این هورمونای محرک ترشح میشن و باعث رشد بیشتر تیروئید میشن تا ید بیشتری جذب کنه و هورمونهای تیروئیدی بسازه ، مگه این متن برعکسش نیست ؟ نمیگه اگه هورمونای محرک کم بشن مصرف ید تیروئید و ترشح هورمونای تیروئیدی کم میشه ؟

کورتیزول که دستگاه ایمنی رو ضعیف میکنه برای کنترل سرطان و بیماری های خود ایمنی چه تاثیری داره؟ جدا هست سرطان از خود ایمنی؟

مگه در پی کاهش آب و حجم خون، فشار خون افزایش پیدا نمیکرد؟؟؟؟!!!! چرا شد کاهش فشار خون ؟!

سلام وقتتون بخیر به نظرتون این سوال خیلی سبز کلا اشتباه نیست آخه سوال در مورد جنس مذکر سوال کرده بعد چطور هورمون اکسی توسین طی زایمان و شیردهی با چرخه بازخوردی مثبت تنظیم میشه

سلام استاد گفتن اعصاب خودمختار باعث کنترل انقباض هر ماهیچه صاف و هر غدد و هر انقباض قلبی نمیشه ؟ میشه چند تا مثال بزنید ، من فیلم فصل یک رو تماشا نکردم

خب اینجا میتونیم بگیم چون هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین اثرات موازی با سمپاتیک دارن پس گشادشدن مردمک و افزایش تنفس هم ازاثرات هورمون های بخش مرکزی فوق کلیه هست//

الهه کریمی | آکادمی امروز

الهه کریمی

5 ماه پیش

گیرنده فشار اسمزی خون در کجا هست طبق متن کتاب درسی؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

مگه فشار خون با افزایش آب بلا نمیرفت؟ چرا استاد گفتن با افزایش گلوکز فشار هم بالامیره؟ داره غلیظ میشه که

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

.. . | آکادمی امروز

.. .

6 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی آها خیلی ممنون

باعث افزایش تب یا کاهش ان میشود؟

زهرا حافظی | آکادمی امروز

زهرا حافظی

8 ماه پیش

سلام وقتتون بخیر آیا اعصاب سمپاتیک و پاراسمپاتیک همیشه فعال اند؟

آموزش ویدیویی غدد و هورمون های فوق کلیه زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز