یگانه احمدی
4 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر طبق فرمایش استاد که دگزامتازون سیستم ایمنی رو تضعیف میکنه پس چرا گاهی برای سرم هامون دکتر دگزا مینویسه
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
یعنی اگر تنش بلندمدت وجود داشته باشه فقط با ترشح محرک فوق کلویه که کورتیزول ترشح میشه ؟ بدون اون نمیشه ؟
آرمیتا اسماعیل پور
4 ماه پیش
یعنی چی ، خب بالاخره که نتیجه گشاد شدن نایژکها میشه افزایش تعداد تنفس و این عنبیه رو برای یمپاتیک هم نگفته اگرم گفته توی بیشتر بدانیده .تفاوتشون توی گلوکز خوناب نمیشه ؟ نوراپی نفرین و اپی نفرین افزایش میدن ولی سمپاتیک نه
حیدر مالداری
4 ماه پیش
کورتیزول که دستگاه ایمنی رو ضعیف میکنه برای کنترل سرطان و بیماری های خود ایمنی چه تاثیری داره؟ جدا هست سرطان از خود ایمنی؟
فاطیما حسینی
4 ماه پیش
مگه در پی کاهش آب و حجم خون، فشار خون افزایش پیدا نمیکرد؟؟؟؟!!!! چرا شد کاهش فشار خون ؟!
زهرا دعایی
5 ماه پیش
خب اینجا میتونیم بگیم چون هورمون های اپی نفرین و نوراپی نفرین اثرات موازی با سمپاتیک دارن پس گشادشدن مردمک و افزایش تنفس هم ازاثرات هورمون های بخش مرکزی فوق کلیه هست//
.. .
6 ماه پیش
مگه فشار خون با افزایش آب بلا نمیرفت؟ چرا استاد گفتن با افزایش گلوکز فشار هم بالامیره؟ داره غلیظ میشه که
.. .
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی آها خیلی ممنون
ستایش قراگوزلو
9 ماه پیش
سلام میشه فرق بین حساسیت و خودایمنی رو بگید
سمیه اسدی
6 ماه پیش
حساسیت واکنش بیشازحد سیستم ایمنی به عوامل بیخطر است، اما بیماری خودایمنی زمانی رخ میدهد که سیستم ایمنی به اشتباه به بافتهای سالم بدن حمله میکند.
(2)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
درتمرین های این بخش درباره پروژسترون هم که جز هورمون های بخش قشری فوق کلیه هست نوشته شده بود کار این هورمون چی هست؟یعنی مثل هورمون های جنسی درنظر بگیریم ؟چون دردرسنامه توضیحی نبود ممنون
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
سلام وقت بخیر:) پروژسترون هورمون جنسی هستش که در هر دو جنس وجود داره ولی در زنان بیشتر و تو کتاب هم درموردش صحبتی نشده.
(1)
عطیه رحمانی
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو متشکرم عزیزم
(1)
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
@عطیه رحمانی خواهش میکنم موفق باشید🍀😊
(1)
عطیه رحمانی
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو ممنونم همچنین ان شاءالله؛)
(1)
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
در تمرین های این بخش نوشته شده بود کورتیزول باعث افزایش گلوکز دردسترس یاخته هامیشود خب من طبق درسنامه این طور متوجه شدم که کورتیزول گلوکز را درخون حفظ میکند ویاخته ها مجبور به استفاده از چربی وپروتئین میشوند ممنون میشم راهنماییم کنید
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
تو توضیحات یک قسمت استاد فرمودن ک کورتیزول باعث افزایش فشار خون میشه چون میزان آب و گلوکز خون افزایش پیدا کرده که از اثرات غیر مستقیم اون بود،درواقع گلوکز تو خون نگه میداره و نمیذاره وارد یاخته ها بشن ب خاطر همون یاخته ها پروتئین و چربی تجزیه میکنن.
(1)
عطیه رحمانی
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو سلام عزیزم دقیقامنم موافقم با صحبت شما ولی درتمرین نوشته شده بود کورتیزول باعث افزایش گلوکز دسترسی یاخته ها میشود وقتی گلوکز داخل خون میماند به یاخته ها که داده نمیشود یعنی چربی وپروتئین گلوکز میشوند؟
(1)
(1)
(1)
عطیه رحمانی
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو خیلی لطف کردید عزیزم متشکرم از وقتی که گذاشتید اما به نظرم برای کنکور بیشتر در حیطه کتاب درسی باید نگاه کنیم چون ممکن هست خارج از کتاب کلا یک دیدگاه دیگه ای باشه متشکرم ازشما 😊😊🩷
(1)
تارا اجاقلو
10 ماه پیش
@عطیه رحمانی خواهش میکنم عزیزم موفق باشید😊🍀 بله قطعا همینطوره
(1)
عطیه رحمانی
10 ماه پیش
@تارا اجاقلو عزیزید شماهم موفق باشید ان شاءالله لطف کردید سپاسگزارم 🫶🌷😊
(1)
سید محمد متین رشادی
5 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷