فاطمه غفاری
3 ماه پیش
این قسمت به باکتری وصل نیست بنظرتون؟ استاد گفتن که فقط یک سرش وصله و اون سر دیگه آزاده اما از نظرم اینم متصل هست
z z
4 ماه پیش
موادی که از نوعی لنفوسیت B ترشح میشوند همانند پروتئین هایی که در همه یاخته های دارای توانایی میتوز یافت میشوند، دارای پروتئینی است که سطح چهارم ساختاری پروتئین ها را دارد. ببخشید در این سوال قسمت اول پادتن رو میگه ولی در قسمت دوم اکتین ومیوزین رو گفته اخه استاد گفتند علاوه بر ماهیچه ها یاخته هایی جانوری نه هر یاخته ای که قدرت تقسیم دارند هم اکتین ومیوزین وجود دارد اخه روی سوال گفته همه پس غلطه ؟ چرا درست گرفته ؟؟؟
فاطمه عسگری
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر چرا لنفوسیتT جزء دفاع اختصاصی هست نه گیرندهدمخصوص داره و نه شناسایی اختصاصی
سعید خسروی
4 ماه پیش
سلام ببخشید ، ماکروفاژ ها در بیگانه خواری ذرات محلول رسوب داده شده ، پادتن ها را هم میخوردند ؟
نرگس محمودی
5 ماه پیش
کتاب گفته که واکسن سم خنثی شده و ... است اما با ورودش به بدن لنفوسیت خاطره ایجاد میشه ولی مگهاون باکتری یا ویروس رو ماکروفاژ فاگوسیتوز نمیکنه پس کی لنفویست باهاش برخورد آخه ماکرو فاژ توی بافت بودن اینا هن که عضلانی توی بافت تزریق میشن ولی لنفوسیته هم تعدادش کمه توی هون هم باید دیاپدز کنه
سمیه اسدی
6 ماه پیش
استاد کتاب تالیفی برای تست دارن؟ من قصد داشتم ایکیو جامع بگیرم ، چ منبعی رو پیشنهاد میکنین دوستان
رسا رضوانی
6 ماه پیش
كتابي كه براي انتشارات تاليف كرده باشند نه ولي تو سايت كتابچي سرچ كني يه كتاب بانك آزمون يازدهم دارن كتاب چي بگيري هم بستگي به سطحت داره ولي معمولا كسي كه آذر يادش ميوفته بايد كتاب تست بگيره ايكيو نميزنه
.. فاطمه الزهرا(س).. ..
6 ماه پیش
میشه از استاد پرسیده بشه که چه کتابی برای پایه یازدهم خوبه بخریم که ارزش تست زدن رو داشته باشه؟؟
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
خیلی سبز خوبه
.. فاطمه الزهرا(س).. ..
6 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام پینوکیو خیلی سبز یازدهم تستهاش خوبه؟ که پینوکیوی خیلی سبز بگیرم؟
ابوالفضل طالب زاده
7 ماه پیش
سلام. لنفوسیت های T مبارز شناساگر استاد گفته که گیرند های آنتی ژنی ویژه دارند که ۳ نوع یاخته:یاخته سرطانی،آلوده به ویروس،یاخته بافت پیوند زده شده را شناسایی میکنند. از طرفی گفته پس از شناسایی آنتی ژن تقسیم و تمایز میابند و ۲ نوع یاخته:۱_لنفوسیت Tخاطره۲_لنفوسیتTعمل کننده تولید میکنند من خواستم بدونم این لنفوسیت T خاطره و لنفوسیت T عمل کننده آیا با یاخته سرطانی،آلوده به ویروس و یاخته بافت پیوند زده شده مبارزه میکنند؟ یا نه مثل لنفوسیت های B بت میکروب ها و ویروس ها و آنتی ژن های مختلف مبارزه میکنند؟
Amir .
5 ماه پیش
سلام. ببین Tهای شناساگر بعد از تبدیل شدن به Tهای خاطره وTهای کشنده به سلول های آلوده به ویروس وسلول های سرطانی و پیوند زده شده حمله میکنند حالا کدوما حمله میکنند طبیعتا Tهای کشنده طبیعی در کل نوع عملکردشون تقریبا شبیه لنفوسیت های Bاست با این تفاوت که نوع سلول های که با آنها مبازه میکنند و نوع مبارزشون متفاوته🍃
مریم نصرالله زاده مقدم
7 ماه پیش
پادزهر سم مار به روش رسوب دادن پادگن های محلول عمل میکنه یا خنثی سازی چون توی متن کتاب گفته سم مار را خنثی میکنند ؟؟!🤔
سید محمد متین رشادی
7 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 با این فرض که مثلا سم مار، باکتری یا ویروس داره
یگانه احمدی
4 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ولی خنثی سازی برای میکروب یا ویروسه سم مار مگه محلول نیست شاید منظور کتاب از خنثی اینه که بی اثر میکنه
امیررضا هاشمی
9 ماه پیش
پلاسموسیت دقیقا کارش چیه ؟
ارمین دوام کار
8 ماه پیش
با تولید پادتن به دستگاه ایمنی اختصاصی کمک میکنه، دقیقا مثل مثال درد و پلیس، پادتن ترشح میکنه که عوامل بیگانه رو گیر بندازن و بعدش بیگانه خوار ها میان و میخورنشون
zsb fall
9 ماه پیش
سلام خسته نباشید ولی درمورد افزایش بیگانه خواری من توی یک تستی دیدم که به جز ماکروفاژ بقیه بیگانه هارو هم درست گرفته بود الان کدوم درسته،فقط ما کروفاژ یا بقیه بیگانه خوار هاهم زیاد میشه بیگانه خواریشون؟
آنیا ابراهیمی محتشم
9 ماه پیش
سلام وقت بخیر این درسته که در روش سوم یک آنتی ژن میتواند به دو جایگاه(پادتن) وصل باشد
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
سلام بله منطقیه
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
ممکن هست این مورد رو توضیح بدهید من خودم مورد غلط رو انتخاب کردم ولی پادتن باعث فعال کردن پروتئین های مکمل نمیشود؟ پروتئین مکمل باعث افزایش فعالیت درشت خوار میشود پس درست نیست؟
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی سلام ممنونم از راهنمایی شما ولی درصورت سوال گفته شده لنفوسیت بالغ ممکن هست بفرمایید نظرتون رو دراین مورد
عطیه رحمانی
11 ماه پیش
وقت به خیر یاخته های پادتن ساز همان پلاسموسیست ها از تنایز یاخته B هستند که از تقسیم یاخته Bبالغ اولیه به وجود امده؟یعنی Bبالغ تقسیم میتوز انجام میده ومثل خودش رو به وجود میاره با گیرنده های انتی ژنی درواقع همان خاطره ها بعد خاطره ها تمایز پیدا میکنند میشوند پادتن ساز ؟ لفظ کتاب که برای پادتن ساز ها تنایز نوشته یعنی چی ؟
ارمین دوام کار
8 ماه پیش
اول در مغز استخوان یاخته بنیادی لنفوییدی تبدیل به لنفوسیت بی میشه، بعد لنفوسیت بی بالغ میشه و بعدش میتونه از خون خارج بشه، در صورتی که گیرنده های پادگنیش به پادگنی متصل بشن، اول تقسیم میشه، بعد یاخته های حاصل از تقسیمش به دو گروه یاخته خاطره(که همون لنفوسیت B هستن ولی قوی تر) و پلاسموسیت میشه. پلاسموسیت ها در دفاع کارشون رو انجام میدن و اگر بعدا یاخته های خاطره عامل بیگانه ببینن مثل یاخته B بالغ اولیه این روند رو طی میکنن
آموزش ویدیویی نحوه عملکرد پادتن ها و لنفوسیت ها T زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام خیر