وقایع حلقه سوم و چهارم

4.9/5
(490 رای)
سوالات دیگران

بر چه اساس به یک گیاه میگیم ۲n ؟ با ید توجه کنیم که دولاد هست یانه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 قسمت آخر ویسم رو اصلاح کنم: اینطوریه که ضریب n تعیین میشه

سلام، کتاب زیر ذره بین دوتا جمله از کنکور در این باره شرط دولاد بودن گیاه اورده که فکر میکنم با توضیحات استاد مغایرت داره، اگه میشه کمک کنید. سراسری 98: همه یاخته های تکلاد موجود در گیاه دوجنسی، در ابتدای تشکیل، تقشیم میتوز انجام میدهند. سراسری 99: هر یاخته یک گل دوجنسی که توانایی انجام لقاح را دارد، حاصل میتوز سلولی تکلادی است.

تو خورده شدن یاخته های پارانیشم خوردش فقط یاخته های داخلی خورده میشن و یاخته های سطحی باقی میمونن؟ چون اون یاخته های سطحی لازمه برای اینکه ساختار کیسه ای برا کیسه رویانی درست بشه.

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اگر یه گلی سه تا برچه داشته باشه ۳ تاهم تخمدان داره؟

اره

درسته

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد داخل این بخش کشیدن لوله گرده چطودی از داخل چند تخمک میگذره

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام وقتتون بخیر شکلی که استاد در ثانیه 9:۴۰ کشیدن با شکل ثانیه 12:۳۰ متفاوته شکل اول تخمک با لایه داخلی به تخمدان متصل هست

یعنی در نهایت هر گرده نارس چهار دانه گرده رسیده‌ی مجزا از هم تولید میکنه؟ و اون پوسته ای که ۴ گرده نارس رو کنار هم نگه میداشت از بین میره؟

بله درسته

Zahra =) | آکادمی امروز

Zahra =)

3 ماه پیش

داخل یکی از تست هایIQ گفته همواره گل های دوجنسی تک برچه ای هستن!اینو فقط از روی تک برچه ای بودن آلبالو برداشته کرده؟!

توی تمرین های بعد از این فیلم گفته همه ۶ یاخته داخل کیسه رویانی گامت محسوب میشن. درسته؟ یا فقط تخم زا گامته؟ چون استاد چیزی در این مورد نگفتن فقط گفتن اونا اسم خاصی ندارن و بهشون میگیم هویج. یک گامت داریم تو کیسه رویانی یا شش تا؟

استاد داخل همین یاد بگیریم چند بار گفتن ک تخمزا فقط گامت ماده هست و یاخته های دیگه مثل دو هسته ای گامت نیستن که بعدشم توضیح دادن اگه جمله ای بگه در هر لقاحی فقط گامت ها باهم لقاح میکنن غلطه چون 2 هسته ای گامت نیست.... احتمالا اشتباه شده.

اگر گیاه 4n باشد به اون بافت درون تخمک دیگه پارانشیم خورش نمیگیم؟

ربطی نداره عدد پلویید پارانشیم خورش همیشه همون عدد پلویید خود گیاه و تخمدان و یاخته های بساک و .. هست.

چرا نگیم؟ میگیم و پارانشیم خورش هم 4n میشه چون خود گیاه 4n

هر کیسه گرده پر از یاخنه های 2n هست؟

Amir . | آکادمی امروز

Amir .

2 ماه پیش

اگر گیاه 2nباشد بله

بستگی به اون داره که 2nباشه

پردیس همتی | آکادمی امروز

پردیس همتی

1 سال پیش

اگر تخمدان سه تا تخمک داشته باشه سه تا هم لوله گرد داریم؟

زهرا مهدوی | آکادمی امروز

زهرا مهدوی

1 سال پیش

تا 3 لوله گرده ممکن است ایجاد شود به شرطی که هر سه تخمک بخواهند بارور شوند

لوله گرده کجاست؟؟؟

هیچ جای کتاب ننوشته که هر بساک ۴ کیسه گرده داره و توی شکل ها هم گاهی ۲ و گاهی ۴ کیسه کشیده ولی استاد گفتن ۴ تاس الان ما باید هم ۲ و هم ۴ رو درست بگیریم؟

بله ظاهراً هم ۲ مد نظر داشته باشید هم ۴ ظاهر شکل ها اینه محض احتیاط،تست های این قسمت رو هم بررسی کنید که مطمئن بشید طراح تست معمولا چی در نظر میگیره

ویدیو های استاد رو برای امتحان نهایی بیینیم خوبه ؟؟؟؟؟ منظورم اینه چیزی زیاد عوض نشده که الان اشتباه باشه ولی قبلا درست ؟؟؟؟

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 سال پیش

نه همچی اوکیه ببینید

آموزش ویدیویی زیست شناسی یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز