نیلوفر شعبانخانی
1 ماه پیش
چرا میگه آندوسپرم دانه تک لپه هنوز از بین نرفته؟ مگه قراره از بین بره که میگه هنوز؟ در فصل قبل استاد گفتن که آندوسپرم دولپه ها پس از بالغ شدن جذب لپه میشه ولی آندوسپرم تک لپه ها به هیچ عنوان از بین نمیره ..
یوسف کردی تودزیل
7 ماه پیش
قسمت اول فصل 9 لینک میشه برام بفرستید
یوسف کردی تودزیل
7 ماه پیش
@زینب مقدم نه اون فیلمی که اول هر فصل برای توضیح فصل می گذارند را می گویم
خانم یزذدانی
6 ماه پیش
اگ براتون فرستادن برا منم بفرستید
مائده نوروزی
9 ماه پیش
این یاد بگیریم برای من نمیاره چرا؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
کیمیا پاکزاد
10 ماه پیش
۱- غ ۲- غ ۳- غ
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
Ayla ....
1 سال پیش
سلام روزتون بخیر من یه سوال برام پیش اومده از فصل گیاهی ونتونستم یاد بگیریم مربوطه بهش رو پیدا کنم ولی کلی هست لطف میکنین اگه سوالم رو جواب بدین اگه یه شکل به ما بدن وریشه وساقه رویانیش مشخص نباشه یعنی تو دانه باشه چطور اجزا رو تشخیص میدیم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
اگر شکل از کتاب درسی باشه که باید طبق کتاب درسی نام گذاریش کنی اگر از کتاب نباشه باید بدونی ریشه زمین گرایی داره
Maedeh karami
1 سال پیش
سلام وقت به خیر ببخشید وقتی آگار قرار داده میشه روی لبه ی ساقه آیا در حضور نور یک جانبه به سمت مقابل خم میشه یا صرفا حضور ماده ای که از آگار وارد ساقه میشه باعث خم شدن ساقه میشه؟
لیلا سعیدی
9 ماه پیش
خب ببین دلیل خم شدن گیاه به یک سمت در کل همون ماده شیمیایی به نام اکسین هست ک تو ازمایش به یک لبه گیاه گذاشته شده بود حالا کاری ک نور میکنه اینه که وقتی همه جانبه هست تچمع اکسین به صورت پراکنده در تمام نقاظ هست ولی نور یک جانبه باعث تجمع اون به یک سمت میشه همون کاری ک با اگار تو ازمابش انجام دادن یعنی وقتی اگار جذب کننده ماده قرار داده میشه عملکردش مثل نور یک جانبس که وقتی هست نیازی ب نور یک جانبه نداریم چون با استفاده از اون اکسین در یک طرف تجمع کرده و خم میشه
الیا قناد
1 سال پیش
سلام وقت بخیر الان قسمتی ک رو ب نور و دور از سایه هست رشد کمتر و قسمتی ک دور از نور و رو به سایه هست رشد بیشتری داره درسته؟
نرگس روایی
1 سال پیش
بله
نرجس چلداوی
1 سال پیش
اگه ساقه بدون نوک رو در نور یک جانبه بزاریم بازم خم میشه یا اچسین فقط در نوک وجود داره؟؟
مائده بذر افشان
1 ماه پیش
اچسین فقط در نوک گیاه وجود دارم پس اگر نوک گیاه را قطع کنیم گیاه دیگ رشد نمیکنه
علی بهاری
1 ماه پیش
@مائده بذر افشان در نوک گیاه یه جوانه راسی هست که تو اون اکسین تولید میشه . نه اینکه کلا فقط تو نوک اکسین داشته باشیم
M e
1 سال پیش
بچه های ترک لایک کنن😍♥️
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
😊🌷
M e
1 سال پیش
هه فقط یه نفر ؟هب تعجبی ندارد چون ترکان کلا خاصن 😎
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
@M e 😑😐
M e
1 سال پیش
@خدا بزرگه :) چته تو ؟مگه بی احترامی کردم باشه فارسا ام خوبن
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
تا لحظه اخر یعنی چی؟
نرگس روایی
1 سال پیش
یعنی تا لحظه ای که اندوسپرم به عنوان منبع تغذیه گیاه کاملا مصرف شه و از اون به بعد گیاه خودش بتونه غذاشو تامین کنه
☆𝐠𝐡𝐚𝐳𝐚𝐥 /𝐁𝐚𝐪𝐞𝐫𝐢
1 سال پیش
@نرگس روایی 👌
مبینا زارعی
1 سال پیش
ببخشید میتوز و میوز رو من متوجه نمیشم میشه یه توضیح کلی بدین راجبش ممنون میشم
طناز طهماسبی
1 سال پیش
سلام ببین ما به طور کلی در جانداران دو نوع تقسیم داریم که تقسیم میوز با هدف تولید مثل جنسی در جانوران مثل انسان رخ میده و یاخته هایی که تولید میشن قراره در صورت شرایط منشا جنین باشند و در گیاهان هم بحثش متفاوته ولی تقسیم میتوز با هدف رشد و ترمیم صورت میگیره و در تقسیم میتوز عدد کروموزومی هیچ تغییری نمیکنه در نهایت ما دو تا سلول داریم اما در میوز عدد کروموزومی نصف میشه و ما چهار یاخته خواهیم داشت سعی کردم خلاصه و مفید بگم
... NIUSHA
1 سال پیش
ی سوال اگر نور یک جانبه باعث جابه جایی ماده محرک به سمت یاخته های سطح سایه میشه و طبق شکل ص 139، یاخته های اون بخش فاقد ماده محرک میشن، پس چزور به رشدشون ادامه میدن؟ یا اینکه کاملا فاقد اون ماده نمیشن؟ اخه در قسمت ب شکل 4 ، اکسین رو برای اون ها نکشیده ! البته این برداشت من بود ممنون میشم راهنمایی ام کنید
... NIUSHA
1 سال پیش
در واقع نشون داده همه ی اکسین داره منتقل میشه و چیزی در یاخته های سطح داخلی نمیمونه.
مبینا زارعی
1 سال پیش
خب در واقع سطح داخلی ساقه یا همون قسمت مقابل به نور یک جانبه اکسین وجود داره ولی ابعادش خیلی کمتر از سطح خارجی ساقه هستش این به این معنی نیست که اصلا وجود نداره
... NIUSHA
1 سال پیش
سلام. ببخشید در این قسمت من مفهومش رو متوجه نشدم. یعنی ماده ای که نوک ساقه در گیاهان مختلف تولید میکنه شامل ترکیبات متفاوت هست و به هر یک از آن ها، اکسین و به همه ی آن ها خانواده اکسین میگیم درسته؟؟؟
... NIUSHA
1 سال پیش
یا اینکه اکسین ها درسته ای از مواد اند که شامل1- اکسینی که نوک ساقه تولید میکنه 2- اکسینی که سایر نواحی گیاه ترشح میکنه میشه. ؟؟
محمد حسین زاده
2 سال پیش
سلام چرا استاد گفته آندوسپرم دانه تک لپه هنوز از بین نرفته آندوسپرم دانه تک لپه که اصلا از بین نمیره
سید محمد متین رشادی
2 سال پیش
سلام تایمش رو مشخص کنید ببینم دقیقا چی گفتن
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام منظور استاد بعد جوانه زدن بوده که اون موقع جذب میشه واسه تک لپه هم
عطیه شراهی
2 سال پیش
منظورش مصرف کامل اندوسپرم هست چون دانه رستهه
آموزش ویدیویی زیست شناسی پایه یازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور تجربی - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
حق با شماست استفاده از کلمه «هنوز» جایگاهی نداشت