یادبگیریم2:سه ویژگی مهم یاخته های گیاهی(دیواره یاخته ای غیرمشترک)
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
کتاب برای تیغه ی میانی لفظ لایه رو استفاده کرده نه دیواره
آمنه قدیم پور
1 ماه پیش
ولی میشه بهش لایه گفت
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
خب اگه به شکل ۴ این فصل. که نگاه کنیم دیواره ی نخستین کلفت تر از تیغه ی میانی هست پس چرا استاد اینجوری گفت؟
(1)
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
نیستش ، با دقت به شکل نگاه کنید یا همین هاشوری که استاد زدن
سروش مظفری
3 هفته پیش
سلام در شکل چهار سمت چپ : دیواره نخستین ضخامت بیشتری از تیغه میانی دارت در شکل چهار سمت راست : دیواره نخستین ضخامت کمتری از تیغه میانی داره بنظرم میشه نتیجه گرفت بعضی جاها تیغه میانی ضخیم تر و بعضی جاها دیواره نخستین ضخیم تر هست ولی برای اینکه مطمئن شی جوابت چی میشه از استاد فرهمندنیا تو گروه ماز بپرس ازش چون طراح کنکور
(1)
فاطمه طیبی
1 ماه پیش
الان تیغه ی میانی دیواره هست یعنی ؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
بله
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
در یک ویس توضیح دادم خدمتتون
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
اینجا اشتباهه چون گفته بیشترین تعداد انواع* که میشه سه نوع دیواره نخستین پسین و تیغه میانی درضمن تیغه ی میانی دیواره ست؟؟؟؟؟؟
ZAHRA EZAZI
1 ماه پیش
خب پس چرا دیواره ی پسین معمولا باعث مرگ پروتوپلاست میشه؟ وقتی دیواره ی پسین توی قسمت لان اصلا ایجاد نشه خب تبادل مواد رو مختل نمیکنه پس چرا باعث مرگش میشه؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
چون دیواره پسین هست که چوبی میشه و این چوبی شدنش هم در تمام وجوه یاخته هستش
شمس تبریزی
2 ماه پیش
در تست 12 تمرین گفته شده پلاسمودسم در محل غیر لان هم وجود داره به غیر از لان پلاسمودسم دیگه کجا هست؟؟؟ و انکه در کجا به این قسمت اشاره شده ؟؟
الینا علی زاده
2 ماه پیش
سلام داخل کتاب های کمک آموزشی مثل خیلی سبز نوشته که دیواره پسین فقط از جنس رشته های سلولزی هست و پکتینی نداره داخل جزوه استاد هم نوشته شده که جنس دیواره پسین از پکتین+سلولز هست داخل کتاب هم چیزی نگفته درمورد پکتین داشتن یا نداشتنش بالاخره دیواره پسین پکتین داره یا نه
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
بله دارد ، اما بخش عمده دیواره پسین از سلولز است در حالیکه بخش عمده تیغه میانی از پکتین هست ( سلولز نداره ها )
مریم حشمت
3 ماه پیش
سلام جنس دیوار پسین فقط از سلولز هست یا سلولز و پکتین هست؟ چون استاد گفتن از سلولز و پکتین هست ولی تو کتاب خیلی سبز نوشته که فقط از جنس سلولز هست
نازنین زهرا مرسلو
3 ماه پیش
سلام, پسین پکتین ندارد
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
1 ماه پیش
سلام پسین پکتین دارد ( اما بخش عمده دیواره از سلولز است ) تیغه میانی پکتین دارد ( سلولز ندارد )
عاطفه محمد پور
3 ماه پیش
استاد گفتن که در منطقه تشکیل لان، ما دیواره پسین نداریم. از طرفی دیگه میگیم که لیگنین منافذ موجود روی دیواره پسین رو پر میکنه. پس یعنی منافذ موجود در منطقه لان ها باز باقی میمونه درسته؟ پس همچنان یاخته گیاهی با محیط اطراف میتونه در ارتباط باشه درسته؟
(1)
مریم حشمت
3 ماه پیش
وقتی لیگنین همه جا رو می پوشونه حتی منافذ رو اون موقع دیگه پروتوپلاست می میره و فقط و دیواره ها که بعضی هاشون هم چوب شدن باقی می مونه
(1)
عاطفه محمد پور
3 ماه پیش
@مریم حشمت ممنون ولی من هنوز جوابم رو نگرفتم... یعنی لیگنین حتی منافذ منطقه لان رو هم میپوشونه؟
مریم حشمت
3 ماه پیش
@عاطفه محمد پور نه نمی پوشونه اگه می پوشوند در آوند های چوبی نمی شد شیره خانم جابه جا شه
(1)
رها ضامن
2 ماه پیش
@عاطفه محمد پور به نظر من لان بسته نمیشه ولی دیگه ماده ای به پروتوپلاست وارد یا خارج نمیشه و مواد باقی مانده در پروتوپلاست یا پلاسمودسم اونقدر بین هم جا به جا میشن تا یکجا تموم بشن و یاخته بمیره. توجه کن این فقط فرضیه بود
فاطمه قنبری
3 ماه پیش
سلام مگه دیواره پسین نباید زیر دیواره نخستین باشه پس این شکل کتاب چرا این طوری گفته انگار نخستین زیر پسینه ؟
(1)
ساجده بزی
3 ماه پیش
سلام ببین دیواره جدید به سمت داخل تشکیل میشه یعنی دیواره پسین بین پروتوپلاست ودیواره نخستین تشکیل میشه و نخستین بیرونی تر هست
ساجده بزی
3 ماه پیش
سلام ببخشید الان دیواره نخستین نازک تر هست یا تیغه میانی؟
(1)
سارینا جانعلی زاده
3 ماه پیش
دیواره نخستین
(1)
💙
2 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-31807?comment_id=718213#comment-718213
کیانا کریمی
4 ماه پیش
میتونیم بگیم هر دیواره ای که ساخته میشه یا ضخیم میشه به سمت داخله؟
زینب مقدم
4 ماه پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷