یادبگیریم2:رشد پسین و ایجاد بافت های پسین(قسمت 1)

4.9/5
(352 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار گیاهان

مقایسه ساختمان نخستین تک لپه و دولپه
مقایسه ساختمان نخستین تک لپه و دولپه

`00:34

1 تمرین

سازش با محیط + تست فصل 6(قسمت 1)
سازش با محیط + تست فصل 6(قسمت 1)

`00:44

1 تمرین

تست فصل 6 (قسمت 2)
تست فصل 6 (قسمت 2)

`01:00

سوالات دیگران
Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

1 ماه پیش

الان این شکلی که استاد کشید برامون ساقه س یا ریشه

سینا ندیمی | آکادمی امروز

سینا ندیمی

1 ماه پیش

دقیقه چند؟

Homa .. | آکادمی امروز

Homa ..

1 ماه پیش

@سینا ندیمی سلام هیچی ولش کن جواب سوالمو پیدا کردم ساقه بود

(1)

اگر جواب سوالتون رو نگرفتید، مجدد کامنت بذارید

(1)

وای چقدر اینجا ها پیچیده شده بخش انسانی آسون تر بود که

(6)

چجوری ریشه مریستم پسین چوب‌پنبه ساز داره مگه نباید آب زیاد جذب کنه خب اگه چوب‌پنبه به دیواره اضافه کنه دیگه به آب نفوذ ناپذیر میشه

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

3 ماه پیش

سوالتون خیلی عجیب بود؟ مگه ریشه هم چوبی میشه اصن؟ که کامبیوم چوب پنبه ساز داشته باشه. البته تدریس استاد هم فقط راجع به ساقه هست.

نگهبان روزنه مگه فقط مال برگ نبود؟؟؟؟؟ یعنی ساقه هم نگهبان روزنه داره؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سمیرا ایوز | آکادمی امروز

سمیرا ایوز

7 ماه پیش

چرا مریستم ها فتوسنتز نمی کنند؟

H. M | آکادمی امروز

H. M

5 ماه پیش

چون که مریستم ها در ساختار های درونی گیاه قرار دارن و به نور خورشید ، دسترسی ندارن و همچنین وظیفه مریستم ها ، ایجاد بافت و سامانه بافتی هست نه فتوسنتز!! بنابراین ساختار های مربوط به فتوسنتز هم ندارند

چرا پارانشیم‌رو تو روپوست نداریم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام چجوری یاخته های بالایی زنده آن ولی یاخته های زیری مردن؟ متوجه نشدم این قسمت رو؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

این تصویر تنه درخته ؟ و اینکه مگه برک ها و ... برای تبادل گاز ها نیستند ؟ پس وجود عدسک چه لزومی داره ؟

نرگس روایی | آکادمی امروز

نرگس روایی

9 ماه پیش

سلام. من طبق نوشته خود متن کتاب بهتون جواب میدم. کتاب میگه چون پیراپوست اطراف گیاه(سامانه پوششی پسین که چوبی شده) ساختار زنده ای نیست و به گاز نیاز نداره. و نه تنها نیاز نداره، بلکه نسبت به گازها نفوذ ناپذیره. درجالی که بافت های زیر پیراپوست چوبی نشدن پس زنده ان پس به گاز احتیاج دارن. برای همین یه پل ارتباطی بین بیرون و اون سلول های زنده وجود داره به اسم عدسک.

میشه این جمله را توضیح بدید

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

سلام روز خوش:) با توجه به جمله ای که گفتن اول باید تشخیص بدیم که سامانه پوششی چون اشاره مستقیم به هیچکدوم نکرده باید هر دو سامانه پوششی نخستین و پسین رو در نظر داشته باشیم و اینکه یاخته فاقد تمایز منظورش مریستم ها هستن،توی سامانه پوششی نخستین ما نمیتونیم مریستم پیدا کنیم چون این سامانه توسط این مریستم ها ساخته شده و دیگ توشون نیست و در کل از اول توشون بوده و به وجود نیومده(لفظ به وجود نیومده کمک کنندس و از اول بوده) و اخر سر از طریق میوز تمایز پیدا میکنه و تبدیل به بقیه یاخته ها میشه ولی تو سامانه پوششی پسین که پیراپوست رو میسازه و خودشون هم از تمایز بعضی سلول های بافت زمینه ای به وجود اومدن ما باز هم میتونیم مریستم پیدا کنیم یعنی کامبیوم چوب پنبه ساز که چوب پنبه تولید میکنه پس جمله میتونه درست باشه چون گفته میتوان نگفته قطعا و ما تو پسین مریستم پیدا میکنیم.

(1)

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

@تارا اجاقلو فقط شرمنده زیاد شد ویس نمیومد😂😊

(1)

فاطمه شفیعی | آکادمی امروز

فاطمه شفیعی

11 ماه پیش

@تارا اجاقلو خیلی ممنون که وقت گذاشتی وجواب دادی

(1)

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

11 ماه پیش

@فاطمه شفیعی خواهش میکنم عزیزم موفق باشی🍀

سلام وقت بخیر ببخشید فرق چوب پنبه با کامبیوم چوب پنبه ساز تو چی هست

سلام اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام . ببخشید ، چرا پارانشیم بعد از فرآیند تمایز زدایی تبدیل به مریستم پسین می شود ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

مريستم پسين يه دور قبلا تمايز يافته چجوري ميگيد فاقد تمايزه

کلن یاخته مریستمی،به نوع یاخته بنیادیه که کارش تقسیم و تمایز هست (به تعریف اولیه یاخته های مریستمی مراجعه کنید ) و با تقسیم شدن،اون یاخته های تمایز نیافته اولیه رو حفظ می‌کنه در عین حال یاخته های اضافی که ایجاد میکنه،متمایز میشن

رسا رضوانی | آکادمی امروز

رسا رضوانی

1 سال پیش

مگه كامبيوم چوب پنبه ساز وظيفه اش تمايز نيست پس چرا بعد از ايجاد چوب پنبه و پارانشيم پوششي هنوز تو پيراپوست وجود داره . يه لايه مريستم تو تنه درخت كه تمايز پيدا نكنه به چه درد ميخوره

توضیح دادم براتون در یک کامنت دیگه کارش تقسیم و تمایز هست در عین حال،سلول های مریستمی اولیه حفظ میشن خود مریستم باید حفظ بشه و قرار نیست تمامش تمایز پیدا کنه

وظیفش تقسیم و تمایز هست ولی در عین حال بعضی هاشون تمایز نشده باقی می مانند .

پوستک رو کدوم یاخته ها ترشح میکنن؟ تمایز یافته ها یا نیافته ها؟

کتاب دقیقا نگفته کدوم ولی احتمالا منظور اون کمتر تمایز یافته ها باشه (محض احتیاط باید توی تست ببینید این موضوع رو که نظر طراح چیه )

پوستک در قسمت هوایی روپوست و جز اغلب تمایز کمتر اند هست

سلام من میخوام بدونم که عدسک توی چه اندام هایی وجود داره توی ریشه هست؟تو یه منع نوشته بود عدسک فقط تو برگ نیست و تو ریشه و ساقه وجود داره یه جا هم نوشته بود تو ریشه وجود نداره عدسک

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام تو اندام های چوبی میتونه وجود داشته باشه تا به بافت های زیرین زنده هوارسانی انجام بشه