یادبگیریم1:موازنه واکنش های شیمیایی (قسمت اول)

4.7/5
(118 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

موازنه

موازنه واکنش های شیمیایی (قسمت اول)
موازنه واکنش های شیمیایی (قسمت اول)

`01:11

1 تمرین

سوالات دیگران

چی یاد گرفتی : N

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

جواب چی یاد گرفتی میشه N؟

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

سلام بزرگترین ترکیب متوجه نشدم استاد درمرحله چهارم گفتن بزرگترین ترکیب یعنی بیشترین تعداد اتم هارو داره و دارای بیشترین زیروند است چطوری مشخص کنم بزرگترین ترکیب کدومه یعنی تعداد اتم هارو بشمارم تو کدوم قسمت بیشتره یا چجوری ممنون میشم توضیح بدید

از نظر تعداد اتم هست

جواب چی یاد گرفتی میشه N چون اگر با توجه به بند ها پیش بریم بر طبق بند اول O خط میخوره.بند دو که هیچ اتفاق خاصی نمیافته و بند سه هم باید H خط بخوره و تنها چیزی که باقی میمونه N هست

مگه نگفت باید H رو خط بزنیم

الهه مالکی | آکادمی امروز

الهه مالکی

4 ماه پیش

جواب چی میشه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

این چی یادگرفتی منظورته الهه جان؟

توی این ترکیب دو تا عنصر سه تایی داشتم چرا اون رو در نظر نگرفتید؟

سلام برای جواب یاد بگیریم اگه بخواهیم طبق سه تا شرط کتاب بریم میشه H اگه بخواییم طبق گفته های استاد بریم عنصر اغازگر میشه N حالا چیکار کنیم؟

من متوجه نشدم وقتی میخوایم خط بزنیم اول توی واکنش دهنده هارو نگاه میکنیم یا مهم نیست فراورده یا واکنش دهنده باشه؟

نه لزومی به واکنش دهنده یا فراورده بودنش نیست

یه سوال.وقتی میگیم باید اغازگرتنها نباشه یعنی عنصر ضریب داشته باشه ؟یا با عنصر دیگه ترکیب شده باشه؟در کدوم حالت میگیم اغازگره خط نمیزنیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

در این سوال عنصرO با بند ۱ خط میخوره و عنصر H هم با بند ۳ خط میخوره و جواب نهایی میشه N که عنصر آغازینه

(2)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

4 ماه پیش

بله 👍

(2)

ه ح | آکادمی امروز

ه ح

5 ماه پیش

چرا عنصر درون فراورده انتخاب شد در صورتی که عنصر داخل واکنش دهنده هم بزرگ بود

حسین حشمتی | آکادمی امروز

حسین حشمتی

5 ماه پیش

چون باید به ضریبش توجه کنیم.

یاسمن نقدی | آکادمی امروز

یاسمن نقدی

8 ماه پیش

اگر ما تا بند ۳ پیش بریم و فقط اکسیژن و هیدروژن مونده باشن کدوم عنصر عنصر آغاز گر میشه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام یاسمن جان سوالت مربوط به دقیقه چند فیلم هست؟

Ali Fathabadi | آکادمی امروز

Ali Fathabadi

9 ماه پیش

اینجا HوO همیشه تو بند ۳ خط میخوره منظور تو همه‌ی واکنش ها بند سه خط میخوره؟

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

فاطمه تفاخ | آکادمی امروز

فاطمه تفاخ

9 ماه پیش

در دقیقه 24:33 Na2so3چطوری زیر وند Na بیشتر از sاست

(1)

احتمالا تایم اشتباهی مشخص کردید دوباره تایم بزنید یا اسکرین بفرستید 🌷 ریپلای نباشه 🌷