تست5

5/5
(22 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

موازنه

موازنه واکنش های شیمیایی (قسمت اول)
موازنه واکنش های شیمیایی (قسمت اول)

`01:11

1 تمرین

سوالات دیگران

چرا اینجا از فسفر شروع نکرد من از فسفر شروع کردم جواب چیز دیگه ای شد مگه زیر چند هاشون برابر نیست Niوp

اینجا مگهco نه تا نیستش پس باید اونور معادله هم ۹ تا باشه پس چرا ۶ تاس؟؟

سلام این نکته که استاد گفتن در واکنش های سوختن صدق نمیکنه درسته؟؟

سلام بله در واکنش های سوختن لزوما ضریب این دو تا برابر نیست

(1)

مخلصم استاد ، سه سال دبیرستان موازنه یاد نگرفته بودم😂

😊🌷🌷🌷

چرا توی a عنصر آغازگر گوگرد نشد ، زیروندش از کبالت بزرگتره که🙁

جفتش میشه فرقی نمیکنه با اون زیروند کوچکتره هم برید درسته

فکر میکنم ترجیحا از اونی که داخل پرانتز نبودشروع کردیم

سلام. چرا در موازنه ی a عنصر آغاز گر کبالت شد ؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام ترکیب کبالت دار رو اغازگر میگیریم و چون کبالت تنها عنصریه سمت راست و چپ یکبار تکرار شده از همین استفاده میکنیم

..  . | آکادمی امروز

.. .

11 ماه پیش

@نرگس مهدوی سلامs هم همینطوریه باید از sشروع کنیم ولی با کبالت هم درست میشه

(1)

فکر میکنم ترجیحا از اونی که داخل پرانتز نبودشروع کردیم

مریم خدایی | آکادمی امروز

مریم خدایی

2 سال پیش

ی سوال اکسیژن توی فراورده ها 9 تاس ولی چرا توی واکنش دهنده ها 3 تا شده؟ در دقیقه 2 و 34 مربوط ب c

جواب به صورت صوتی می باشد:)

استاد دستتون در نکنه من تو موازنه مشکل داشتم الان کامل اوکیم

(2)

احسنت

سلام آخرین موازنه قسمت H2o مگه اینطوری نبود که سمت واکنش دهنده ها هیدروژن ۲ هست پس تو سمت فرآورده ها میشه ½؟؟؟پس چرا نوشتن یک؟ اگر ½میشد همه دوباره باید ضربدر دو بشن.. اینو از کجا تشخیص بدم؟کجا ب صورت کسر بنویسم!

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام محدثه جان سوالت رو با دقیقه مربوط مشخص کن💚

شوما خییلی خوبید استاد ... خسته نباشید 🌸

(5)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

Oh my god🤓😁

سلام از کجا بفهمیم کهcoباهمه و cوoجدانیستند

Zahra FarzanMehr | آکادمی امروز

Zahra FarzanMehr

2 سال پیش

سلام دوست عزیز اگر هر دو حرف بزرگ نوشته شده باشن میشن کربن (مونو یا دی) اکسید. CO:کربن مونوکسید CO2:کربن دی اکسید اما اگر C بزرگ نوشته شده باشه و o کوچک ینی عنصر کبالت مدنظره سواله. Co : کبالت

(2)

A A | آکادمی امروز

A A

3 سال پیش

سلام اولین معادله عنصر آغازگر چرا کبالت بود چرا گوگرد نبود؟ گوگرد ک زیر وند بزرگتری داره

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام گوگرد چون تو ساختار یون سولفاته، یکسره با همون یونش موازنه شده وگرنه گوگرد رو هم در نظر بگیری، اوکیه مشکلی ایجاد نمیشه

منم از همینی که گفتی بدست اوردم و درست بود مشکلی نداره اصلا...

استاد برای موازنه اسید و باز در فصل های اینده روش اسون تری گفتند یا همین جوری باید موازنه کنیم ؟

روش اصلی همشون همینجوره.

سلام وقت بخیر چرااا من با sموازنه رو شروع میکنم اشتباه میشه ...‌من کبالت رو جدا گانه حساب کردم یعنی cو o اینجوری اشتباه میشه؟؟؟

سحر راد | آکادمی امروز

سحر راد

3 سال پیش

بله اصلا جدا کردن کبالت کاملا اشتباهه

. . | آکادمی امروز

. .

3 سال پیش

چرا استاد میگن مسلما در مورد اول عنصر آغازگر کبالته مگه طبق گام چهارم موازنه بزرگترین ترکیبCo2(SO4)3نیست ؟و بیشترین زیروند هم که مال گوگرده

(2)

مشکلی نیست گوگرد هم اغازگر خیلی خوبی هست

(1)

سحر راد | آکادمی امروز

سحر راد

3 سال پیش

از گوگرد هم میشه شروع کرد

مهدی صفیان  | آکادمی امروز

مهدی صفیان

2 سال پیش

سلام تا بند سوم هم عصر آغازگر پیدا میشه..!!