امیرعلی ایرانشاهی
3 ماه پیش
چرا اینجا از فسفر شروع نکرد من از فسفر شروع کردم جواب چیز دیگه ای شد مگه زیر چند هاشون برابر نیست Niوp
معصومه داداشعلی
3 ماه پیش
اینجا مگهco نه تا نیستش پس باید اونور معادله هم ۹ تا باشه پس چرا ۶ تاس؟؟
پوریا خیره کش
1 سال پیش
مخلصم استاد ، سه سال دبیرستان موازنه یاد نگرفته بودم😂
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
😊🌷🌷🌷
پوریا خیره کش
1 سال پیش
چرا توی a عنصر آغازگر گوگرد نشد ، زیروندش از کبالت بزرگتره که🙁
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
جفتش میشه فرقی نمیکنه با اون زیروند کوچکتره هم برید درسته
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
فکر میکنم ترجیحا از اونی که داخل پرانتز نبودشروع کردیم
فاطمه عباسی
1 سال پیش
سلام. چرا در موازنه ی a عنصر آغاز گر کبالت شد ؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ترکیب کبالت دار رو اغازگر میگیریم و چون کبالت تنها عنصریه سمت راست و چپ یکبار تکرار شده از همین استفاده میکنیم
.. .
11 ماه پیش
@نرگس مهدوی سلامs هم همینطوریه باید از sشروع کنیم ولی با کبالت هم درست میشه
(1)
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
فکر میکنم ترجیحا از اونی که داخل پرانتز نبودشروع کردیم
مریم خدایی
2 سال پیش
ی سوال اکسیژن توی فراورده ها 9 تاس ولی چرا توی واکنش دهنده ها 3 تا شده؟ در دقیقه 2 و 34 مربوط ب c
محمدامین قبادیان
2 سال پیش
استاد دستتون در نکنه من تو موازنه مشکل داشتم الان کامل اوکیم
(2)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
احسنت
محدثه ابراهیم پور
2 سال پیش
سلام آخرین موازنه قسمت H2o مگه اینطوری نبود که سمت واکنش دهنده ها هیدروژن ۲ هست پس تو سمت فرآورده ها میشه ½؟؟؟پس چرا نوشتن یک؟ اگر ½میشد همه دوباره باید ضربدر دو بشن.. اینو از کجا تشخیص بدم؟کجا ب صورت کسر بنویسم!
زینب مقدم
2 سال پیش
سلام محدثه جان سوالت رو با دقیقه مربوط مشخص کن💚
مهدی رحیمی
2 سال پیش
سلام از کجا بفهمیم کهcoباهمه و cوoجدانیستند
Zahra FarzanMehr
2 سال پیش
سلام دوست عزیز اگر هر دو حرف بزرگ نوشته شده باشن میشن کربن (مونو یا دی) اکسید. CO:کربن مونوکسید CO2:کربن دی اکسید اما اگر C بزرگ نوشته شده باشه و o کوچک ینی عنصر کبالت مدنظره سواله. Co : کبالت
(2)
A A
3 سال پیش
سلام اولین معادله عنصر آغازگر چرا کبالت بود چرا گوگرد نبود؟ گوگرد ک زیر وند بزرگتری داره
زینب مقدم
3 سال پیش
سلام گوگرد چون تو ساختار یون سولفاته، یکسره با همون یونش موازنه شده وگرنه گوگرد رو هم در نظر بگیری، اوکیه مشکلی ایجاد نمیشه
آیدا شهرکی میرزایی
2 سال پیش
منم از همینی که گفتی بدست اوردم و درست بود مشکلی نداره اصلا...
مبین تهموزی
3 سال پیش
استاد برای موازنه اسید و باز در فصل های اینده روش اسون تری گفتند یا همین جوری باید موازنه کنیم ؟
تُکتَم علی عابدی
3 سال پیش
روش اصلی همشون همینجوره.
حانیه نورمحمدی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر چرااا من با sموازنه رو شروع میکنم اشتباه میشه ...من کبالت رو جدا گانه حساب کردم یعنی cو o اینجوری اشتباه میشه؟؟؟
سحر راد
3 سال پیش
بله اصلا جدا کردن کبالت کاملا اشتباهه
حانیه نورمحمدی
3 سال پیش
@سحر راد مچکرم
. .
3 سال پیش
چرا استاد میگن مسلما در مورد اول عنصر آغازگر کبالته مگه طبق گام چهارم موازنه بزرگترین ترکیبCo2(SO4)3نیست ؟و بیشترین زیروند هم که مال گوگرده
(2)
نسیم جاودانی
3 سال پیش
مشکلی نیست گوگرد هم اغازگر خیلی خوبی هست
(1)
سحر راد
3 سال پیش
از گوگرد هم میشه شروع کرد
مهدی صفیان
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام بله در واکنش های سوختن لزوما ضریب این دو تا برابر نیست
(1)