نرگس حسن زاده
11 ماه پیش
ممکنه این سوال رو توضیح بدین من متوجه نشدم
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
سلام https://emrooz.ir/cbgstbc-8199?comment_id=538715#comment-538715 چک کنید این ویس رو دقت کنید که اون نیروی ۲۰ نیوتون داره به کل مجموعه وارد میشه
.. .
11 ماه پیش
سلام ببخشید چرا اینجا شتاب کل مجموعه رو که میخوان حساب کنن نیروی خالص رو ۲۰نیوتون میگیرن در حالی که چون کل مجموعه هس شامل fkهم میشه دیگه میشه توضیح بدید؟
BTMN
1 سال پیش
واقعا نفهمیدم چرا جسم بالایی به سمت چپ حرکت میکنه؟؟
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام رفیق کاری نداره دو تا جعبه رو بذار رو هم و امتحان کن . زیری رو بکشی ، بالایی به خاطر اینرسی دوست داره حالت سکون خودش رو حفظ کنه . پایینی میره جلو ، بالایی جا میمونه و با حرکتی به عقب، از پشت میفته پایین
(1)
BTMN
1 سال پیش
@شفیقه جعفریان آهان با لختی میشه توضیحش داد دمت گرم رفیق♡
(1)
علیرضا یمینی نیا
1 سال پیش
سلام مگه استاد نگفت کل مجموعه پس چرا فقط توی F نت نیرویی که به جسم سه کیلوگرمی وارد میشد رو گذاشت چرا اصطحکاکو نزاشت
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام ببین Fnet که به جسم ۳ کیلویی وارد میشه با Fnet که به جسم دو کیلویی وارد میشه متفاوت هست توی جسم ۳ طبق گفته سوال ما اصطکاک نداریم اما تویدومی داریم
مائده حسنی
1 سال پیش
چرا در مرحله اول شتاب رو حساب کرد؟ به شتاب چه ربطی داره؟
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
اف نت مساویه چیه ؟ Fnet=ma هست دیگه
باران مشاقی
1 سال پیش
سلام مگه استاد نگف کل مجموعه پس چرا فقط توی F نت نیرویی که به جسم سه کیلوگرمی وارد میشد رو گذاشت چرا اصطکاکو نزاشت
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام Fnet برایند همه نیروها هست و همه نیروهای موثر بر جسم توی اون حساب شده
رقیه جعفرزاده
1 سال پیش
چرا شتاب رو حساب میکنیم؟؟.؟؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام طبق قانون دوم نیوتون، برایند نیروها برابر با ضرب جرم در شتاب هست. ما از شتاب برای مرحله دوم استفاده می کنیم تا نیروی اصطکاک وارد بر جسم دوم رو بدست بیاریم
(1)
مینا علی عباسی
1 سال پیش
یسوال مگ نگفتن جسم بالا هنگام جابجایی ب سمت چپ حرکت میکنه؟ خب دیگه پس نیروی اصطکاک مگ درجهت چپ نمیشه؟ ینی منفی!؟ متوجه نشدم چیشد کلا🥺
(1)
پوریا خیره کش
1 سال پیش
سلام خانم. ببخشید یه سوال دارم . شما چطوری روزانه ۵۰۰ دقیقه فیلم میبینید ؟ از قسمت پیوستگی دیدم که ساعات مشاهده ویدیو هاتون بالاست . چطوریه؟ وقت میکنید تست کتاب کمک اموزشی کار کنید؟ یعنی منبعتون فقط فیلم های آکادمیه ؟
حدیث رشنو
1 سال پیش
سلام من اصلا این سوال رو متوجع نمیشم که چرا از maاستفاده میکنیم
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام شما باید بتونی برایند نیروها رو حساب کنی تنها روشی که با توجه به داده های این سوال میتونی برایند نیروها رو بدست بیاری استفاده از قانون نیوتونه که میگه برایند نیروها برابر با ضرب شتاب در جرمه
(2)
🫀 Mobina
1 سال پیش
فرمول اصطکاک ma هستش؟ میشه اون ma رو توضیح بدید
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
رضا پهلوان نژاد
2 ماه پیش
چون فقط نیروی Fk بهش وارد میشه