یادبگیریم۱:توان متوسط

4.7/5
(53 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

توان و بازده

توان متوسط
توان متوسط

`01:30

1 تمرین

سوالات دیگران

دلیل اینکه اینجا منفی رو برای mgh گذاشتیم و تو سوال دقیقه 11:30 نزاشتیم چیه؟

(9)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(10)

غزل وحید | آکادمی امروز

غزل وحید

3 سال پیش

چون اونجا توان پمپو میخوایم یه بار دیگه ببین متوجه میشی

(3)

عشقیه خخخ

(1)

با سلام دلیلش این هست که = ما گفتیم توی مسئله هایی مانند پمپ اب و پله برقی و... از فرمول w=mghاستفاده میکنیم یعنی انگار کار کل که در واقع {cos تتا *;w=df} هستش جادبه زمین هم به صورتی وارد میشه که تمایل داره جسم رو پایین بکشه ولی این جسم در خلاف جهت یعنی با تشکیل زاویه 180 درجه حرکت میکنه ماهم میدونیم که کوسینوس 180 درجه برابره با منفی یک بخاطر همین میگیم فرمول ما به این شکل در میاد که کار برابره با 1-*w=mgh به خاطر همین میشه کار برابره با شتاب جاذبه که تقریبا 10 ضربدر ارتفاع یا همون جابه جایی ضربدر جرم جسم ضربدر منفی یک البته من هفتم هستم و بیشتر از این نخوندیم و نمیتونم راهنمایی کنم امیدوارم که مفید واقع شده باشه

(2)

حورا موسوی | آکادمی امروز

حورا موسوی

1 ماه پیش

چطوری میتونم کسینوس رو بدست بیارم؟

لطفاً تایم مشخص کنید

محیا موسوی | آکادمی امروز

محیا موسوی

1 ماه پیش

چی یاد گرفتی گزینه ۲

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷

چی یاد گرفتی میشه گزینه ۲

درسته

بچه ها سوال دارم جواب چی یاد گرفتی چی میشه من 150 بدست اوردم میشه راه حلشو بزارین

اصلا سوال دقیقه ۲۴/۵رو نمی فهمم میشه کسی توضیح بده. این فرمول چیه؟؟

سلام من یکم برای حل کردن چی یاد گرفتی مشکل دارم و جوابم درست در نمیاد میشه لطفا توضیح بدین؟

سلام وقتتون بخیر معلممون توی مدرسه این فرمول رو گفتن . نمی‌تونیم از این فرمول برای حل این سوال استفاده کنیم؟ اما جوابش با استاد متفات شد. نمیتونم از این فرمول استفاده کنم؟p=fcosv توان برابر با نیرو در کسینوس تتا در سرعت یا تندی

میشه توضیح دهید چرا وقتی تندی ثابت است از فرمول P=fv استفاده می‌کنیم مگه وقتی تندی ثابت است شتاب صفر نیست!

H .star | آکادمی امروز

H .star

4 ماه پیش

جواب چی یاد گرفتی : گزینه 2

(3)

یاس نوری | آکادمی امروز

یاس نوری

4 ماه پیش

اینجا که میگین اغلب نیروی وزن رو در نظر می‌گیریم پس توی بالابر عمود بر سطح چی میشه؟

فاطمه فرجی | آکادمی امروز

فاطمه فرجی

4 ماه پیش

سلام خوب هستید اگر از امروز شروع کنم میتونم تا پایان نوروز کتاب فیزیک رو با بهترین کیفیت جمع بندی کنم اخه من از اول سال تا الان اصلا فیزیک نخوندم و امتحان فیزیک دی ماه هم ۱۶ گرفتم

(1)

الهه مالکی | آکادمی امروز

الهه مالکی

4 ماه پیش

سلام عزیزم این نمره ای که گرفتی نسبت به اینکه میگی از اول سال هیچی نخوندم ، خوبه ولی اگر از الان شروع کنی تا پایان نوروز که دیره تا آخر اسفند ماه تموم میکنی. اما طوری بخون که متوجه بشی و مسائل را کامل درک کنی و توی زندگی روزمره‌ت استفاده کنی. منظورم این نیست که برای هرچیزی که میبینی فرمول بنویسی و مسئله حل کنی...نه!!! منظورم اینه که اگر یک کیف روی میزه و میخوای اونو بلندش کنی ، توی ذهنت را خودت کار وزن و پتانسیل گرانشی‌ش را سریع حساب کن. سریع دلتا هارا بدست بیار. سریع بگو کدوم منفیه کدوم مثبت. ولی اگر بخوای طوطی وار بخونی و فقط در عرض یک هفته در ذهنت بمونه ، مطمئن باش که اصلا نتیجه نمی‌بینی و برای ترم دوم بازم همون آشه و همون کاسه. خوب بخون و مفهومی👀

(2)

تو میتونی تا عید تموم کنی . مثل من منم تا قبل عید تموم میکنم

(2)

این سوال رو کلا نفهمیدم خیلی پیچیدش کرد

اگه توی این مثال به جای wtکار نیروی وزن ینی mgh رو هم میزاشتیم درست میشد جواب

ای کاش میفهمیدم