فاطمه دهقانی
1 ماه پیش
میشه که جفت الکترون نا پیوندی نداشته باشه ،مثلا ۳ تا الکترون ناپیوندی داشته باشه؟
نازنین زهرا مرسلو
2 ماه پیش
میتونیم بگیم اون مولکول هایی که ناقطبی هستند بعضی هاشون پیوند داتیو دادند که جفت الکترون غیرپیوندی ندارند؟
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
متوجه سوالتون نشدم مجدد بپرسید ریپلای نباشه 🌷
راضیه شیخان
8 ماه پیش
CH²F²چرانمیشه بگیم هیدروکربنه پس ناقطبیه؟؟
پوریا خیره کش
6 ماه پیش
چون فلوئور داره
(1)
rozhin .
9 ماه پیش
متوجه نشدم مگه استاد نمیگن که در صورتی قطبی ان که اتم های که به اتم مرکزی وصل میشن یکسان نباشند الان توی ترکیب که میگن قطبیه ccl3h اتم مرکزیش کربنه و اتم های که بهش متصلن سه تا کلر و یه هیدروژن سه تا کلر یکسانن دیگه
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
در حالت کلی هرچندتا الکترون ناپیوندی اگه روی سر اتم مرکزی بود یعنی مولکول قطبیه
E-lena .......
1 سال پیش
جواب چی یاد گرفتم ⬅️جهت گیری میکند
(3)
روژان کنگرانی فراهانی
10 ماه پیش
درسته
Hana .
1 سال پیش
از کجا بفهمم اتمم مرکزیه یا نه
E-lena .......
1 سال پیش
تو فصل اول گفته بود اون اتمی که بیشترین ظرفیت رو داره اتم مرکزی اگه درست گفته باشم:)
(1)
هانیه غلام زاده
1 سال پیش
جواب چی یادگرفتی؟ جهت گیری می کنند
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
سلام بله
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
👍
زهرا حافظی
1 سال پیش
سلام ببخشید اینجا چرا نمیتونیم اکسیژن رو اتم مرکزی قرار دهیم ؟
زهرا حافظی
1 سال پیش
@زینب مقدم اها ممنون
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
1 سال پیش
من متوجه نمی شم در دقیقه ۲۲:۵۰ چرا گوگرد که مثل اکسیژنه ۶ و اکسیژن ۲ در نظر گرفته میشه در خصوص اینا گیج شدم
تارا اجاقلو
11 ماه پیش
برا حلش ک اول باید اتم مرکزی رو مشخص کنیم و یکی از ویژگی های اتم مرکزی رو میتونیم تعداد کمترش نسبت ب اتم های دیگ و یا وسط یا اول فرمول شیمیایی قرار گرفتن در نظر بگیریم،حالا ک اتم مرکزی اینجا S هستش گفتیم برا اتم مرکزی یکان شماره گروهش یعنی ۱۶ رو مینویسیم که میشه ۶ بعد منهای تعداد الکترون های باقیماده و تک اتم همراه میکنیم که مثلا اینجا O گروه ۱۶ پس ۶ تا الکترون در لایه اخر داره که ۴ تا الکترون باهم جفت شدن و دوتاشون تنها مونده پس اکسیژن رو ۲ در نظر گرفتن : ۴=۲-۶
سبحان پرهوده
1 سال پیش
سلام خسته نباشید.ایا این درسته که هر چی نیروی بین مولکولی قوی تر باشه نقطه جوش هم بیشتر میشه پس حالت فیزیکی اون ماده به جامد نزدیک تره پس در مقایسه بین گوگرد و کلر گوگرد نیروی بین مولکولی قوی تری داره این در حای هست که جرم مولی کلر بیشتر هست لطفا یکی راهنمایی کنه
(1)
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام این مقایسه ۱۰۰ درصد نیست
زینب مقدم
1 سال پیش
و یه نکته ای هم که وجود داره اینه که کلر رو به صورت دو اتمی داریم ینی وقتی میگیم کلر منظورمون cl2 هست ولی وقتی میگیم گوگرد منظورمون S8 هست که جرم مولی بیشتری داره
(1)
سبحان پرهوده
1 سال پیش
@زینب مقدم مرسی
سبحان پرهوده
1 سال پیش
به نظر من BF3 ناقطبی هست چون که اگه یکان گروه B رو از F ها کم کنیم میشه صفر
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷