یادبگیریم4:انتقال شیره خام در گیاهان(حرکت در ریشه از اوند تا ساقه)
حنانه اسماعیلی
3 هفته پیش
سلام چرا قسمت پایین صفحه ۱۰۹ که تعریق رو گفته استاد از روی کتاب نگفتن و توضیح ندادن ولی توی مطالب جزوه بهش اشاره کردن و توضیح دادن
حنانه اسماعیلی
3 هفته پیش
@سید محمد متین رشادی آها باشه
حیدر مالداری
5 ماه پیش
آبسیزیک اسید با کاهش تعرق توی افزایش تعریق نقش داره یا نه؟ تو این سوال اخر تمرین هم خودش حرف متناقض زده
Maedeh karami
9 ماه پیش
سلام وقت خوش خزه ریشه داره آیا؟
Maedeh karami
9 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنونم
فاطمه رسولی
5 ماه پیش
بستگی داره اگه بگه دستهجات آوندی در ساقه باید شکل صفحه ۸۹ در نظر بگیری اگه بگه دستهجات آوندی ریشه دولپه میشه صفحه ۱۰۶
Ayla ....
9 ماه پیش
توتمرین های یاد بگیریم قسمت پاسخنامه یه سری نکته های اضافه هم میده اونا نکات مهمی هستن؟ اخه من یه دفتر دارم که میخوام اون نکات رو توشون بنویسم خیلی لطف میکنید بهم که نظرتون رو بهم بگیددراین باره
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
اون نکاتی که حس میکنید از متن یا شکل کتاب درسی قابل استنباطه، بله به درد میخورن ولی نه هر نکته ای
تارا اجاقلو
11 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر میشه لطفا این سوال رو توضیح بدید من متوجه نشدم که الان جوابش چه ربطی به عدسک داره؟
Ayla ....
9 ماه پیش
خوب برا قسمت اول این سوال درست نیست خوب تعرق از عدسکهم رخ میده و یکی از دلایلی که اب به صورت یه جریان توده ای حرکت میکنه تعرقه
(1)
تارا اجاقلو
9 ماه پیش
@Ayla .... اهان متوجه شدم خیلی ممنون✨❤️🍀
بهار کرمی
1 سال پیش
گل جالیز فشار ریشه ای ندارد ؟
sepide R
1 سال پیش
ریشه داره پس فشار ریشه ای داره دیگه
مهدی امانی
1 سال پیش
در گیاه های علفی که خود به خود فشار ریشه ای بیشتر از تعرق چون تعرق برای انتقال آب و مواد آلی به چندین متره پس چرا فقط شب ها و در هوای مرطوب تعریق داریم؟
مهدی امانی
1 سال پیش
یعنی در گیاهان چوبی چطور میشه
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
1 سال پیش
آخه مثلا گیاهان چوبی هم براشون رگبرگ داره ولی تعریق ندارن؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
چون کتاب گفته علفی،ما هم باید همون رو در نظر بگیریم 🌷
(1)
ابوالفضل قاسمی نژاد
1 سال پیش
اینجا استاد میگن که فقط از روزنه ابی اب خارج میشه مگه داخل اوند چوبی اب ومواد معدنی وجود نداره ؟ و اینکه میشه گفت که از روزنه ابی مواد معدنی هم خارج میشه؟
سیما محمدی
1 سال پیش
سلام وقتی که صبح زود به گیاه نگاه می کنی روشون اب هستش این شبنم یا تعریق
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بستگی به شرایط داره هر دو حالت ممکنه
(1)
محمد بیگدلی
1 سال پیش
سلام کسی اینجا میتونه پی دی اف جزوه رو برام بفرسته و من هرچقدر که باشه هزینه پی دی اف پرداخت میکنم. چون خوده اکادمی امروز این قابلیت رو نداره که پی دی اف جزوه رو بدون هزینه تدریس خرید. لطفا کسی میتونه ریپلای کنه. تا اعلانش برام بیاد بعد باهم در ارتباط باشیم و برام بفرسته و من هزینه رو براش پرداخت کنم.🙏
Maedeh karami
9 ماه پیش
سلام جزوه ها تکمیل نیستن و بدون دیدن فیلم ها به دردتون نمیخوره باید حین دیدن فیلمها تکمیلش کنید
نازنین قبادزاده
1 سال پیش
در کتاب گفته شده که بیشتر تعرق از روزنه های برگ انجام میشود یعنی از جای دیگر هم تعرق داریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام بله
مائده نوروزی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
3 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷