= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
`N
2 ماه پیش
اینکه استاد میگه هسته همه یاخته های بدن همه ی ژن هارو داره حالا میتونه یا بیان کنه یا نکنه منظورش فقط DNA خطی هست یا DNA حلقوی هم میتونه ژن هارو داشته باشه؟ RNA چی اونم همه ژن هارو داره؟؟
(1)
𝕳𝖆𝖓𝖓𝖆𝖓𝖊𝖍 𝖎𝖒𝖆𝖓𝖎❥
2 ماه پیش
سلام منظور استاد DNA خطی هستهای است DNA حلقوی فقط تعداد کمی ژن داره اونم تو یکی از کتاب ها خوندم فقط ۳۷ ژن دارد. این ۳۷ ژن فقط برای تنفس سلولی و فعالیت میتوکندری هستش RNA هم هرگز همه ژنها را نداره؛ فقط کپی ژنهای فعال هست. پس درکل نتیجه اینه که منظور استاد DNA خطی هست. DNA حلقوی فقط تعداد کمی ژن دارد. RNA هرگز همه ژنها را نداره فقط کپی ژنهای فعال هستش
(1)
𝕳𝖆𝖓𝖓𝖆𝖓𝖊𝖍 𝖎𝖒𝖆𝖓𝖎❥
2 ماه پیش
و اینکه RNA فقط از ژنهای فعال ساخته میشه. یعنی:اگه ژنی غیرفعاله، هیچ RNA ازش ساخته نمیشه. پس در سلول نوروگلیا، RNA اون ژن عصبی اصلاً وجود نداره. در حالی که در نورون، RNA اون ژن وجود داره. سادهتر اگه بخوام بیان کنم، RNA بازتابی از «ژنهای روشن» سلوله، نه همهی ژنها! اما DNA همه ژن های فعال و غیرفعال وجود داره حتی اگه غیرفعال باشه!
(1)
محیا جباری
3 ماه پیش
۱.غ ۲.ص ۳.ص ۴.غ
سید محمد متین رشادی
3 ماه پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷 اگر ایرادی وجود داشت اطلاع بدید 🌷
z z
5 ماه پیش
سلام ببخشید استاد گفتند که در یاخته های حرکتی ورابط به دلیل اینکه دندریت کوتاهه پس اکسون غلاف میلین داره اما این دلیل کوتاه بودن دندریت می تونه دلیلی بر نبودن غلاف میلین در دندریت یاخته عصبی حسی باشد (چون بعضی یاخته های عصبی حسی هم دنریت کوتاه دارتد ) یا فقط این دلیل برای رابط وحرکتی صدق می کنه ؟؟؟
مطهره رضائیان
6 ماه پیش
چرا شکلش بروز نیست تو کتاب ما همچین شکلی نیست دوره میزارن ولی بروز نمیکنن
سید محمد متین رشادی
6 ماه پیش
به پشتیبانی اطلاع بدید
محمود طاهری
7 ماه پیش
سلام ؛ ببخشید ، میتونیم بگیم که نورون های حسی ای که آکسون بلند تر از دندریت دارند ، فقط اونها میتونن آکسونشون میلین دار باشه ، به عبارت دیگر میتونیم بگیم که نورون های حسی که دندریتشون بلند تر از آکسون هست ، دندریت آنها فقط میلین دار هست یا نه ؟
ZARA HE
8 ماه پیش
پس چرا معلم ما گفته این دوطرف رو نمی تونیم بگیریم .الان گیج شدم که کدومش درسته میشه تو این قسمت کمکم کنید؟
حسین نظیری
8 ماه پیش
در جانوران، بیشترین یاختههای بافت عصبی، فقط در محیط نسبتاً پایدار، به حیات خود ادامه میدهند؟ مگه یاخته های بافت عصبی نمیتونه در محیط پایدار به حیات خود ادامه دهد
شروین نظری
8 ماه پیش
غشای همه یاخته ماهیت ابگریز داره ؟ دلیلش چیه ؟
ܩܣܝߊܥ̣ߺ ߊܢܚ݅ܭߊܝ̇ߺܨ
4 ماه پیش
فسفولیپید هاشون ؟!
آرمیتا اسماعیل پور
8 ماه پیش
کلا کانال و پمپهای یونی وجود ندارن یا فعالیت و تعدادشون کمه اما برای کنکور در نظر نمیگیریم ؟
Amin reza Salari
8 ماه پیش
سلام یه سوال اینکه طبق گفته استاد که نورون حسی و حرکتی آکسون بلند دارند و و نورون حسی هم میتواند داشته باشد و میتواند داشته باشد بحث من اینه که آیا دندریت یاخته های حرکتی و رابط بلند میباشد یا کوتاه
z z
5 ماه پیش
سلام استاد در مبحث نورون ها گفتند که برای یاخته های حرکتی رابط همیشه دنندریت کوتاه تر از اکسون است
علی فرهاد زاده
8 ماه پیش
🕋بسم الله الرحمن الرحیم🕋 🕋به نام خداوند بخشنده مهربان🕋 🕋in the name of god🕋 سلام خوبین انشالله یه سوال آیا به آکسون و دندریت کوتاه رشته عصبی میگویند؟ آیا به دندریت و اکسون رسته عصبی میگوبند انشالله ؟
z z
8 ماه پیش
`N
2 ماه پیش
اینو میپرسم چون قرار شد ژن ها مشترک باشه