یادبگیریم3:مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار(قسمت اول)
4.8/5
(31 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
روژان کنگرانی فراهانی
3 ماه پیش
سلام ی سوال مگه اینجا فقط توان مصرفی b رو نمیخواد چرا وقتی فقط ولتاژ تغییر کرده و بر 2 تقسیم شده ماهم توان مصرفی b رو بر4 تقسیم نمیکنیم دلیل اینکه مقاومتشون و بدست اوردیم چیه
زهرا حافظی
3 ماه پیش
سلام مگه جریان تو مقاومت های سری برابر نیست پس چرا جریان کل رو بدست می اوریم؟
روژان کنگرانی فراهانی
3 ماه پیش
جریان رو برای حساب کردن توان بدست اوردیم
نرگس کریم ابادی
9 ماه پیش
سلام من این مثال رو متوجه نشدم میشه توضیح بدید؟
مهر آیین سلامی
4 ماه پیش
سلام ما میدونیم 3 تا لامپ باهم موازی اند چون اختلاف پتانسیل یکسانی دارند<120v> سوال از ما توان مصرفی لامپB رو خواسته که ما برای بدست آوردنش باید(I)و( RB) رو بدست بیاریم(V)رو داریم که اینجاRB رو بدست میاریم=> P=20 و V=120 و ?=RB => که مقاومت B=720** برای بدست آوردن I ما از فرمول I:V/R استفاده میکنیم خب الان ما I رو میخوایم V رو که داریم<60v> باید R کل رو بدست بیاریم (که مجموع مقاومت های A+B+C هست ) مقاومتا رو یکی یکی از طریق فرمول=> توان مصرفی=Vبه توان2 ÷ R بدست می آوریم. (تو خوده سوال گفته که مقاومت الکتریکی لامپ ها با هم برابر اند که بعد ازشون میتونیم برا شکلی اصلی که لامپ ها به صورت سری هستند استفاده کنیم پس ما مقاومتی که با 120v بدست میاریم با 60v برابراند) برای بدست آوردن مقاومت ها از 120V استفاده میکنیم چون مال بخش اول هستن که استاد به دستشون آوردن حالا که مجموعR)(A+B+C) =1440) رو بدست آوردیم و V=60 اینارو تو فرمول جایگذاری میکنیم که جریان بدست میاد I=V/R => I=3/72A حالا که هم جریان و مقاومت B **رو داریم در فرمول=> (به توان دو I)P=R قرار میدهیم و PB بدست می آید.
فاطمه عباسی
10 ماه پیش
سلام در این سوال از کجا باید بفهمیم که لامپ ها در حالت اول به صورت موازی هستن؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام شما محاسبات اخر رو درست انجام ندادین اگر راه حل شما این باشه، جواب اخر باید بشه ۲۲۰
مریم رمضان پور
1 سال پیش
ببخشید برا اینجا میتونستیم برای یک مقاومت حساب کنیم؟؟یعنی یک مقاومت هارا بذاریم تو رابطه R=v_i , و جریانا حساب کنیم
(1)
(1)
علی اصغری
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خب چون اختلاف پتانسیل در مدار های موازی باهم برابره میتونیم اینکارو کنیم دیگه آره؟؟
امیررضا هاشمی
1 سال پیش
سلام اگه هر دو باتری مولد باشن با هم جمع میشن ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام عزیزم بله 👍
ساناز عسگری
1 سال پیش
ازکجا فهمیدیم لامپا بصورت موازی بسته شدند؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تو دقیقه ۸ استاد دارن توضیح میدن یبار دیگه گوش بده
مهدی رجبی
1 سال پیش
چرا توان B راه از فرمول وی دو آرم حساب نکرد؟
کاک آمیار نالوسی
1 سال پیش
چون در مدار متوالی اختلاف پتانسیل دو سر مقاومت ها یکسان نیست.
(2)
هلنا شیرین ابادی
1 سال پیش
روژان کنگرانی فراهانی
3 ماه پیش
سلام متوجه شدم چرا چون اینجا جریان ثابته و ولتاژ تغیییر کرده بنابر این برای بدست اوردن شدت جریان باید اقدام کنیم و برای بدست اوردن شدت جریان هم به مقاومت تک تک این لامپ ها نیاز داریم