یادبگیریم4:مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار(قسمت دوم)
4.8/5
(21 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم
= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
مهسا معصومی
1 سال پیش
کلا این سوال رو نفهمیدم.
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام مقاومت معادل بدست اوردن توی مقاومت های متوالی خیلی راحته، صرفا اعداد رو با هم جمع میکنیم اما مقاومت معادل توی موازی ها بدست اوردنش یکم سخته، برای همین میگن که شما یک سری چیزا رو حفظ باشین بهتره مثلا اگر دو تا مقاومت ۶ و ۳ دیدین که به طور موازی به هم متصل بودن، بدونین معادلش میشه ۲
مهسا معصومی
1 سال پیش
چرا ۲:Rt شد؟!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
برای مقاومت معادل بدست اوردن این ها، باید بدونی که معکوس مقاومت ها برابر هست با جمع یک ششم و یک سوم
Maedeh karami
1 سال پیش
جواب چی یاد گرفتی ها:سوال ۱)گزینه ۲ سوال ۲)گزینه ۴
(2)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷
Maedeh karami
1 سال پیش
الان اینجا از کجا بدونیم که R=3رو در نظر بگیریم یا R=12 رو؟مثلا اگه تست بود کدومش رو باید علامت بزنیم؟
Maedeh karami
1 سال پیش
سلام وقت به خیر ،ببخشید تو این سوال نمیشد از طریق ولتاژ و مقاومت ۸ اهمی جریان رو به دست بیاریم و بعد در فرمول p=RI² بزاریم و توان به دست بیاد؟
زهرا محمودی
1 سال پیش
استاد ببخشید من این قسمتی که گفتین رابطه عکس دارن رو نفهمیدم خب پی آر رو چجوری بر پی12اهم نوشتین؟
محمد چاوش سلطانی
1 سال پیش
سلام منظور از اعداد معروف چیه ؟ که مقاومت 6و3 برابر 2 هست؟!
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام مقاومت معادل بدست اوردن توی مقاومت های متوالی خیلی راحته، صرفا اعداد رو با هم جمع میکنیم اما مقاومت معادل توی موازی ها بدست اوردنش یکم سخته، برای همین میگن که شما یک سری چیزا رو حفظ باشین بهتره مثلا اگر دو تا مقاومت ۶ و ۳ دیدین که به طور موازی به هم متصل بودن، بدونین معادلش میشه ۲
فاطمه اکبری
1 سال پیش
سلام.پیشنهاد میکنم بحث قبلی یعنی به هم بستن مقاومت ها رو ببینی. اگه دوتا مقاومت 3 و 6 اهمی رو موازی ببندیم،معادلش میشه 2
(1)
مهدی رجبی
1 سال پیش
میشود از فرمول P=I.V هم استفاده کرد؟ توی این حالت باید V= اپسیلون -l.r درسته؟
:> ..
1 سال پیش
سیامک هخامنشیان
3 ماه پیش
درود شما باید مبحث 4 یعنی قبل این مبحث را مطالعه کنید .
(1)