یادبگیریم4:مسائل توان مصرفی مقاومت در مدار(قسمت دوم)

4.8/5
(21 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

توان در مدارهای الکتریکی

تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (1)

`00:59

تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)
تست مسائل توان مصرفی مقاومت (2)

`01:11

مفهوم توان در باتری
مفهوم توان در باتری

`01:20

مسائل توان در باتری(قسمت 2)
مسائل توان در باتری(قسمت 2)

`01:16

سوالات دیگران

درود و وقت بخیر میشه سوال ۲ چی یاد گرفتی رو توضیح بدین

سلام نمیتوانیم در اینجا از رابطه ‌P=V²/R استفاده بکنیم؟؟

سلام نمیتوانیم در اینجا از رابطه ‌P=V²/R استفاده بکنیم؟؟

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

4 ماه پیش

سلام این روش xo از کجا اومد من که نفهمیدم

درود شما باید مبحث 4 یعنی قبل این مبحث را مطالعه کنید .

(1)

سلام ، تو این سوال میشه از فرمول P=VI استفاده کنیم ؟

روش xo و نامگذاری رو نفهمیدم

کلا این سوال رو نفهمیدم.

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام مقاومت معادل بدست اوردن توی مقاومت های متوالی خیلی راحته، صرفا اعداد رو با هم جمع میکنیم اما مقاومت معادل توی موازی ها بدست اوردنش یکم سخته، برای همین میگن که شما یک سری چیزا رو حفظ باشین بهتره مثلا اگر دو تا مقاومت ۶ و ۳ دیدین که به طور موازی به هم متصل بودن، بدونین معادلش میشه ۲

چرا ۲:Rt شد؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

برای مقاومت معادل بدست اوردن این ها، باید بدونی که معکوس مقاومت ها برابر هست با جمع یک ششم و یک سوم

جواب چی یاد گرفتی ها:سوال ۱)گزینه ۲ سوال ۲)گزینه ۴

(2)

تطبیق با پاسخنامه فراموش نشه 🌷

الان اینجا از کجا بدونیم که R=3رو در نظر بگیریم یا R=12 رو؟مثلا اگه تست بود کدومش رو باید علامت بزنیم؟

سلام وقت به خیر ،ببخشید تو این سوال نمیشد از طریق ولتاژ و مقاومت ۸ اهمی جریان رو به دست بیاریم و بعد در فرمول p=RI² بزاریم و توان به دست بیاد؟

استاد ببخشید من این قسمتی که گفتین رابطه عکس دارن رو نفهمیدم خب پی آر رو چجوری بر پی12اهم نوشتین؟

سلام منظور از اعداد معروف چیه ؟ که مقاومت 6و3 برابر 2 هست؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام مقاومت معادل بدست اوردن توی مقاومت های متوالی خیلی راحته، صرفا اعداد رو با هم جمع میکنیم اما مقاومت معادل توی موازی ها بدست اوردنش یکم سخته، برای همین میگن که شما یک سری چیزا رو حفظ باشین بهتره مثلا اگر دو تا مقاومت ۶ و ۳ دیدین که به طور موازی به هم متصل بودن، بدونین معادلش میشه ۲

سلام.پیشنهاد میکنم بحث قبلی یعنی به هم بستن مقاومت ها رو ببینی. اگه دوتا مقاومت 3 و 6 اهمی رو موازی ببندیم،معادلش میشه 2

(1)

مهدی رجبی | آکادمی امروز

مهدی رجبی

1 سال پیش

میشود از فرمول P=I.V هم استفاده کرد؟ توی این حالت باید V= اپسیلون -l.r درسته؟

:> .. | آکادمی امروز

:> ..

1 سال پیش

چه تایمی ؟

هم R2 و هم R1 رو خود سوال گفته ۶ اهم هست.. پس چرا گفتن R2 رو نداریم؟

اوکی؟