یادبگیریم1:الکل ها و اترها

4.8/5
(234 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

شیمی آلی

الکل ها و اترها
الکل ها و اترها

`00:50

1 تمرین

آلدهیدها و کتون ها
آلدهیدها و کتون ها

`00:35

1 تمرین

اسیدها و استرها
اسیدها و استرها

`00:55

1 تمرین

سوالات دیگران

۱ و ۲ اتان‌دی‌ال یعنی چی مگه دی اتانول نیست

مگه نگفتیم اگه مقدارش تو معدن بیشتر از ۵ درصد بشه احتمال انفجار وجود داره پس چرا برای افزایش ایمنی ازش استفاده میشه ؟

سلام خسته نباشید ببخشید این قسمت ها داخل کتابمون نبود هر چی گشتم حتی این تصویر که گفتن از کتابه هم نبود آیا حذف شده این ها از کتاب و اگه شده دیگه برای کنکور هم مهم نیست یا باید برای کنکور هنوز بخونیمشون؟

(2)

سلام تو کتاب درسی نیست اما احتمالا سال های قبل بوده و حتی هنوز تو کتاب مبتکران هم گفته که کلسترول الکله...

از کجا فهمیدیم که کدوم کوچیک تره؟

پس میتونیم بگیم با استفاده از قانون هس باید دلتا H واکنش پیدا کرد و یک واکنش دو مرحله ای تهیه متانول؟؟

سلام وقتتون بخیر الان کدوم از این بخش های شیمی عالی برای فصل 2 میشن؟

سلام همه بجز استر

(1)

..  . | آکادمی امروز

.. .

5 ماه پیش

ایزومر رو گفتیم یعنی چی؟ تعداد کربن برابر.

یعنی فرمول مولکولیشون برابر باشه

این قسمت فیلم استاد میگن اسم ترکیب رو سال دهم گفتم ولی من یادم نیست میشه بگید چه ترکیبی بود

میشه اسم این ترکیبی که استاد میگن باید یادتون باشه رو بگید

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

کجای فیلم عزیزم؟

استاد ببخشید برای رسم این استر ها و اسید ها برای کنکور باید بلد باشیم

سلام در اینجا گروه عاملی آلدهیدo=c_H هست؟

سلام لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

 K🤍 nazeri | آکادمی امروز

K🤍 nazeri

9 ماه پیش

تمرین و نمی‌فهمم گزینه 1 و 2 رو

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

9 ماه پیش

سلام عکس قسمتی که سوال داری رو بفرست💚

Taha Rashidi | آکادمی امروز

Taha Rashidi

10 ماه پیش

سلام خسته نباشید میشه این جمله رو تحلیل کنید(جمله درسته) آنتالپی پیوند کربن_اکسیژن: گروه عاملی اتری<گروه عاملی کربونیل

از مطالب بیشتر بدانید و مطالب خارج از کتاب درسی، سوال مطرح نمیشه 🌷

@سید محمد متین رشادی خب پس چرا استاد تدریسش کردن و ازش سوال دادن

سلام وقت بخیر منظور استاد از اینکه بین CوO Oکوچکتره پس Oقوی تره یعنی چی؟

انتالپی پیوند رو بخوایم مقایسه کنیم به شعاع اتمی نگاه میکنیم ، هر چی شعاع اتمی بیشتر باشه طول پیوند بیشتره پس راحت تر میشکنه یعنی آنتالپی پیوندش کمتر میشه . شعاع o از c کمتره پس پیوندش قویتره و انتالپیش هم بیشتره .