یادبگیریم3:اسیدها و استرها

4.9/5
(137 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

شیمی آلی

الکل ها و اترها
الکل ها و اترها

`00:50

1 تمرین

آلدهیدها و کتون ها
آلدهیدها و کتون ها

`00:35

1 تمرین

اسیدها و استرها
اسیدها و استرها

`00:55

1 تمرین

سوالات دیگران

اسم این ترکیب متیل بوتانوات نیست؟

حق با شماست حواسشون نبود اشتباه نوشتن

یحیی تهامی | آکادمی امروز

یحیی تهامی

3 ماه پیش

سلام در دقیقه 5.42 که استاد اتان دی اوییک اسید یا همون اگزالیک اسید رو معرفی میکه مگه این ترکیب داخل ایا می دانید صفحه 115 کتاب درسی نیست پس چرا استاد معرفیش میکنه

چرا من متوجه حرفای استاد نمیشم

(1)

این میشه الکلش: متانول و اسیدش بوتانوئیک اسید؟

(1)

چرا استاد در اتیل بوتانوات Oنزدیک به اتیل رو دورش دایره کشیدن و جزع بوتانوات قرارش دادن ولی در اتیل هپتانوان O نزدیک به اتیل را در دایره ای که کشیدن قرار ندادن!؟ نکته خاصی داره!؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

5 ماه پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

@زینب مقدم خیلی ممنونمم🌹

متیل اتانوات فرمولش اشتباهه میشه متیل بوتانوات دقیقه 17:00

(2)

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

8 ماه پیش

سلام بله استاد حواسشون نبود

(1)

سلام وقت بخیر ی سوال داشتم چرا استاد اینجا برای اکسیژن منفی گذاشت وقتی H جدا شد؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

؟؟؟؟؟

توی این اسید های تک عاملی که می‌خونیم ، گروه عاملی کربوکسیل (COOH) هست که بخش قطبیه و اصلا بخاطر همین کربوکسیل هست که بهش میگیم کربوکسیل گروه هیدروکسیله هم برای الکل هاست که این هیدروکسیل هم قطبیه اگر احیانا یه روزی ترکیبی دیدید که هر دو گروه عاملی رو داشت، خب هر دو تاشون قطبی هستن

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟گیج شدم

توضیح دادم 🌷

کاردو نصری | آکادمی امروز

کاردو نصری

1 سال پیش

سلام ، دقیقه ۱۹:۲۰ استاد میگن که الکل H از دست داده و اسید OH ! ولی من فکر میکنم که داره اشتباه میکنه ! چون H واسه اسید بود و OH مال الکل بود ! درسته !؟🤔🧐 یا من دارم اشتباه میکنم !؟🤔 لطفاً راهنمایی کنید ❤️🙏

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام وقت بخیر یاد بگیریم قسمت آخر میشه متانول و بوتانوییک اسید؟

سلام بله

ببخشید چجوری H5میشه من متوجه نشدم

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷 اون C6H5 مربوط به ناحیه همین حلقه بنزنی میشه دقت کن کربن ششم که ماژیک نزدمش،دیگه ظرفیت نداشته که بخوایم بهش هیدروژن بدیم

(1)

سلام دردقیقه۱۷:۵مگه ۴تاکربن نداره؟ نباید بشه متیل بوتانوات

سلام بله استاد حواسشون نبود

(1)

اینجا استاد میگه پنتیل اتانواتاشتباه نیست؟ نباید بشه متیل هگزانوات یا اتیل پنتانوات ؟ میشه توضیح بدین؟

سلام نمیشه پاتیل متانوات؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

پنتیل اتانوات درست هست

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

@سینا بارانی پنتیل اتانوات هست

@نرگس مهدوی میشه توضیح بدید چرا پنتیل اتانوات ؟

@یگانه نصر اصفهانی سلام وقت بخیر چون بعد اکسیژن در قسمت چپ پنجا تا کربن داریم که میشه پنتیل

میشه بوتانویک اسید متانول درسته/

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

بله