یادبگیریم2:مفهوم و نمودارهای سینتیک
:> !
3 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر باشه، میشه چی یادگرفتی و برام توضیح بدید طریقه رسم کردن مرحله به مرحله را، نمیدونم از چی شروع کنم و چجوری پیش ببرم. یه توضیح قابل درک میخام، لطفا.
تارا اجاقلو
2 ماه پیش
سلام روز خوش برای اولین نمودار شما محور غلظت رو با توجه به ضرایب استوکیومتری که دارید باید به ۳ قسمت تقسیم کنید،و باتوجه به واکنش به ازای استفاده ۲تا ماده A، ۳ تا ماده B تولید میشه و میدونیم ماده اولیه شیب نمودارش به صورت کاهشی هست تا جایی که به صفر برسه پس از ۲ میرسه رسم میکنیم تا پایین که برسه به محور زمان و میدونیم ماده فراورده شیب افزایشی داره پس از مقدار صفر رسم میکنیم تا برسه به عدد ۳. برای قسمت دوم سوال هم میدونیم سرعت واکنش رفته رفته کاهش پیدا میکنه پس شیب کاهشی و روبه پایین هستش
(1)
(1)
:> !
2 ماه پیش
@تارا اجاقلو مرسی :)
(1)
علی رضا قادری
9 ماه پیش
این یکی گزینه سه نمیشه ؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
مهدی بوستانی
10 ماه پیش
سلام پشت فرمول مواد فراورده چه علامتی رو ما باید بگذاریم
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
سلام کدوم قسمت ؟ لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷
تارا اجاقلو
2 ماه پیش
سلام وقت بخیر چون تولید شده مثبت
طاهره شریفات
11 ماه پیش
نمودار سرعت- زمان رو چطور رسم کنیم ؟ مثل نمودار غلظتشون میشه؟
تارا اجاقلو
2 ماه پیش
سلام روز خوش نه فقط یه نمودار با شیب کاهشی چون با گذر زمان سرعت واکنش کم میشه تا جایی که به صفر برسه
هاجر دهخدایی
1 سال پیش
سلام ببخشید من این قسمت شیب رو که توضیح دادن متوجه نشدم
(1)
هاجر دهخدایی
1 سال پیش
@زینب مقدم ممنون❤
فرزاد فرزین
1 سال پیش
سلام وقتتون بخیر. ببخشید اینجا از کجا فهمیدم که اگر از H2s دوتا تولید بشود از NH3 هم همون تولید میشود .
پونه جهانگیری
5 ماه پیش
سلام چون ضریب هاشون برابرند
Sarina Rashid pasveh
1 سال پیش
برای جامد ها و مایع ها غلظت ثابت است یعنی چی من قبلاً هم وقتی توضیح دادن متوجه نشدم
امیر خداوردی
1 سال پیش
استاد از کجا فهمید خالصه؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
وقتی برای این ماده (s) در نظر گرفته شده یعنی جامد و خالص هست
امیر خداوردی
1 سال پیش
چرا نمودارش یه خط ثابته؟
امیر خداوردی
1 سال پیش
نمدار nh4 hs
نرگس مهدوی
1 سال پیش
چون یه ماده جامد هست و غلظتش تغییری نمیکنه و ثابت نمیمونه غلظت برای مواد گازی و محلول هست یعنی g و aq برای s و l (مایع خالص) معنای نداره
امیر خداوردی
1 سال پیش
چرا کم شد؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
ماده حل شونده در طی واکنش کم میشه چون مصرف میشه
asra azizi
1 سال پیش
سلام منظورم اینه از کجا تشخیص بدیم که رابطه های داده شده مواد اولیه هستن یا فرآورده آخه استاد گفتن منفی نشون دهنده مواد اولیه است اما در تست یادبگیریم برعکس شد
asra azizi
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی تو همین درسنامه اوایلش میشه نکته سوم که استاد میفرماین که برای فرمول مواد اولیه منفی پشتش میزاریم اما در بعضی جاها اون منفی گذاشته نشده مشکلم اینه
(1)
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
آقایون خانوما من متوجه نمودار غلظت-زمان نشدم .یکی محبت کنه توضیح بده بگه که B چطوری اینطوری شد و کلا توضیح این نمودار ...
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام دو تا نمودار داریم غلظت و مول مواد جامد و مایع خالص که براشون غلظت معنی نداره اما مواد گازی و محلول ها غلظت هاشون در فراورده زیاد میشه در مورد مول، مول مواد واکنش دهنده طی واکنش کم میشه و به مول مواد فراورده اضافه میشه
(1)
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
میشه توضیح بدید که یعنی چی برای جامد و مایع خالص غلظت ثابته؟؟ یکم ملموس تر بشه برام
نرگس مهدوی
1 سال پیش
تارا اجاقلو
2 ماه پیش
خب اخه اینجا به طور کلی در نظر گرفتن استثنایی قائل نشدن اگر دقت کتید تو اخرای همین قسمت نکاتی که میگن به مقدار ماده اولیه اشاره میکنن