= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
یگانه احمدی
2 ماه پیش
سلام آقای رشادی وقتتون بخیر میشه لطفا این قسمتی که زیرش خط کشیدم رو توضیح بدید ضریب c یک هست چرا ضریب تغییر تعداد مول 4 شده
فاطمه زهرا رمضانی مقدم
3 ماه پیش
مگه غلظت به نست جامد به کل محلول بستگی نداره پس وقتی نصف کنم غلظت همکم میشه این مسئله مقدار رو نمی فهمم؟
مرتضی مرتضوی
1 سال پیش
یعنی محلول سدیم کلرید همون لحظه ای که داریم اضافه میکنیم رسوب میده؟؟؟؟؟؟؟؟
فاطمه اکبری
1 سال پیش
بله
حنانه سه برادر
1 سال پیش
یه سوال در حال حاضر آکادمی امروز شیمی تشریحی برای نهایی رو تدریس نکرده میشه یه موسسه انلاین بهم معرفی کنید که شیمی رو تشریحی توضیح بده برای نهایی
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
واقعیتش بنده از نحوه کار موسسات دیگه در این زمینه مطلع نیستم اگر در گوگل سرچ کنید در این زمینه یا حتی از هوش مصنوعی کمک بگیرید،قطعا مواردی رو به شما معرفی میکنند 🌷
حنانه سه برادر
1 سال پیش
یه سوال دیگه اگر بجای متن کتاب از متن های کتاب پرتکرار شیمی استفاده کنم نهایی رو میتونم تشریحی هارو پاسخ بدم؟؟؟؟؟؟؟ یا همین جزوه استاد برای تشریحی ها کامل هست. ؟؟؟
(1)
حنانه سه برادر
1 سال پیش
یه سوال در دقیقه ۱۲:۲۱ دقیقه استاد میگن فرمول نویسی بلدی اما کدوم یادبگیریم تدریس شده؟ من هم دهم رو دیدیم هم یازدهم رو دارم میبینم اما یادبگیریم مربوط به فرمول نویسی رو پیدا نکردم
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام فکر میکنم تو فصل ۳ دهم توضیح داده باشن
مهدی ظهیری
1 سال پیش
سلام ببخشید اونجا که استاد گفت روغن مایع رو در ظرف مات و کدر بسته بندی میکنند چونکه نور آفتاب کمتر به آنها میرسه منظور از اینکه نور آفتاب کمتر به آنها میرسه چیه یعنی بستگی به چی داره که نور آفتاب کمتر به آنها میرسه ؟؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام میدونیم که مواد شفاف نور رو از خودشون عبور میدن اگر قالب روغن نور رو از خودش عبور بده و این نور به روغن برسه باعث فساد میشه اگر ظرفش مات باشه و کدر و نور ازش نگذره، منطقا نور بازتاب میشه و نوری به داخل ظرف نمیرسه که باعث خراب شدن روغن بشه
سپیده علمداری
2 سال پیش
چرا این همه رو اب سرد تاکیید شد یعنی اب گرم واکنش نمیدن یا تو اب سرد بهتر واکنش میدن؟ داستان چیه و علت شیمیاییش چیع
امیرحسین صادقی
2 سال پیش
سلام این طور که استاد میگند اگر مثلا ما خاستیم اب را به یخ تبدیل کنیم دما را زیاد کنیم سریع تر انجام میشه
محمد عبداله فرد
2 سال پیش
سلام باتوجه به اطلاعات شما ایا شما وقتی دما را زیاد میکنید یخ دیرتر اب میشود؟
(1)
Mandana Moradi
2 سال پیش
سلام دوست عزیز یه جا خوندم که نوشته بود آب داغ زودتر از آب سرد منجمد میشه ، این میتونه دلیلی برای درستی حرفتون باشه!!!!!
اینجا فرقی نمی کرد اگر می گفتیم مقدار اکسیژن در ارلن بیشتره؟ آخه درمورد عوامل موثر بر سرعت واکنش دهنده ها بعضی جاها گفته شده غلظت واکنش دهنده بعضی جا گفته شده مقدار واکنش دهنده. تفاوت اصلی اینا در چیه؟
@زینب مقدم مرسی. راستش "مقدار" واکنش دهنده ها رو خود کتاب درسی شیمی یازدهم تو صفحه 80 گفته : بعد چند صفحه عقب تر تو صفحه 78 غلظت رو جزو عوامل موثر بر واکنش نام برده فکر کنم این افزایش مقدار واکنش دهنده زمانی موثره که تمام این مقدار بتونه در واکنش شرکت کنه درسته؟
(1)
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام پتاسیم یون مثبت این ترمیب هست و یدید یون منفی یون یدید کاتالیزگر این واکنش هست همیشه هم اینطوری نیست که کاتالیزگر داشته باشین بارابن بون کاتالیزگر باشه