یادبگیریم1:عوامل موثر روی سرعت

4.9/5
(265 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

سرعت واکنش های شیمیایی

عوامل موثر روی سرعت
عوامل موثر روی سرعت

`00:39

1 تمرین

مفهوم و نمودارهای سینتیک
مفهوم و نمودارهای سینتیک

`00:58

1 تمرین

مسائل سینتیک
مسائل سینتیک

`00:36

تست مسائل سینتیک (1)
تست مسائل سینتیک (1)

`00:27

تست مسائل سینتیک (2)
تست مسائل سینتیک (2)

`00:41

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام آقای رشادی وقتتون بخیر میشه لطفا این قسمتی که زیرش خط کشیدم رو توضیح بدید ضریب c یک هست چرا ضریب تغییر تعداد مول 4 شده

مگه غلظت به نست جامد به کل محلول بستگی نداره پس وقتی نصف کنم غلظت همکم میشه این مسئله مقدار رو نمی فهمم؟

میشه اینجا مثبت و منفی بودن kI رو بگید و اینکه همیشه واسه محلول اینطوریه؟!

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام پتاسیم یون مثبت این ترمیب هست و یدید یون منفی یون یدید کاتالیزگر این واکنش هست همیشه هم اینطوری نیست که کاتالیزگر داشته باشین بارابن بون کاتالیزگر باشه

یعنی محلول سدیم کلرید همون لحظه ای که داریم اضافه میکنیم رسوب میده؟؟؟؟؟؟؟؟

بله

A A | آکادمی امروز

A A

1 سال پیش

چرا خود یون ید رو به تنهایی اضافه نمی‌کنیم و چرا باید ki اضافه بشه ؟

یه سوال در حال حاضر آکادمی امروز شیمی تشریحی برای نهایی رو تدریس نکرده میشه یه موسسه انلاین بهم معرفی کنید که شیمی رو تشریحی توضیح بده برای نهایی

واقعیتش بنده از نحوه کار موسسات دیگه در این زمینه مطلع نیستم اگر در گوگل سرچ کنید در این زمینه یا حتی از هوش مصنوعی کمک بگیرید،قطعا مواردی رو به شما معرفی میکنند 🌷

یه سوال دیگه اگر بجای متن کتاب از متن های کتاب پرتکرار شیمی استفاده کنم نهایی رو میتونم تشریحی هارو پاسخ بدم؟؟؟؟؟؟؟ یا همین جزوه استاد برای تشریحی ها کامل هست. ؟؟؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

یه سوال در دقیقه ۱۲:۲۱ دقیقه استاد میگن فرمول نویسی بلدی اما کدوم یادبگیریم تدریس شده؟ من هم دهم رو دیدیم هم یازدهم رو دارم میبینم اما یادبگیریم مربوط به فرمول نویسی رو پیدا نکردم

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام فکر میکنم تو فصل ۳ دهم توضیح داده باشن

سلام H2O2 در اینجا هم آب اکسیژنه هست ؟

(1)

این جمله داخل کدوم صفحه از کتاب درسی هست ؟

مهدی ظهیری | آکادمی امروز

مهدی ظهیری

1 سال پیش

سلام ببخشید اونجا که استاد گفت روغن مایع رو در ظرف مات و کدر بسته بندی می‌کنند چونکه نور آفتاب کمتر به آنها میرسه منظور از اینکه نور آفتاب کمتر به آنها میرسه چیه یعنی بستگی به چی داره که نور آفتاب کمتر به آنها میرسه ؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام میدونیم که مواد شفاف نور رو از خودشون عبور میدن اگر قالب روغن نور رو از خودش عبور بده و این نور به روغن برسه باعث فساد میشه اگر ظرفش مات باشه و کدر و نور ازش نگذره، منطقا نور بازتاب میشه و نوری به داخل ظرف نمیرسه که باعث خراب شدن روغن بشه

چرا این همه رو اب سرد تاکیید شد یعنی اب گرم واکنش نمیدن یا تو اب سرد بهتر واکنش میدن؟ داستان چیه و علت شیمیاییش چیع

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

سلام ببخشید میشه بگید جواب این سوال چی میشه

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

سلام وویس

سلام این طور که استاد میگند اگر مثلا ما خاستیم اب را به یخ تبدیل کنیم دما را زیاد کنیم سریع تر انجام میشه

سلام باتوجه به اطلاعات شما ایا شما وقتی دما را زیاد میکنید یخ دیرتر اب میشود؟

(1)

Mandana  Moradi | آکادمی امروز

Mandana Moradi

2 سال پیش

سلام دوست عزیز یه جا خوندم که نوشته بود آب داغ زودتر از آب سرد منجمد میشه ، این میتونه دلیلی برای درستی حرفتون باشه!!!!!

اینجا فرقی نمی کرد اگر می گفتیم مقدار اکسیژن در ارلن بیشتره؟ آخه درمورد عوامل موثر بر سرعت واکنش دهنده ها بعضی جاها گفته شده غلظت واکنش دهنده بعضی جا گفته شده مقدار واکنش دهنده. تفاوت اصلی اینا در چیه؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

3 سال پیش

سلام وویس

@زینب مقدم مرسی. راستش "مقدار" واکنش دهنده ها رو خود کتاب درسی شیمی یازدهم تو صفحه 80 گفته : بعد چند صفحه عقب تر تو صفحه 78 غلظت رو جزو عوامل موثر بر واکنش نام برده فکر کنم این افزایش مقدار واکنش دهنده زمانی موثره که تمام این مقدار بتونه در واکنش شرکت کنه درسته؟

(1)