تست 3

5/5
(15 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعیین علامت

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تعیین علامت عبارات گویا
تعیین علامت عبارات گویا

`00:42

1 تمرین

50 ساعت تدریس رایگان زیست کنکور برای دریافت ویدیو ها شماره ت رو وارد کن
سوالات دیگران

کلا تست شماره 3را نفهمیدم

سلام میشه این توضیح بدید

جواب به صورت صوتی می باشد:)

🫀 Mobina | آکادمی امروز

🫀 Mobina

3 ماه پیش

درود میشه یه دور دیگه سوال توضیح بدید؟

جواب به صورت صوتی می باشد:)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

چرا توی این قسمت علامت های عددها رو منفی گذاشته

جواب به صورت صوتی می باشد:)

آقا یه سوال توی خود اون نموداریکه بهمون داده از بازه یک تا دو مثبته . چرا جواب شد از تو تا چهار؟ اصا بازه تو تا چهار تو نمودار منفیه!!

دقت کن این نموداری که داده،مال آف ایکس هست اما اون تابع نهایی که از ما خواسته مشخص کنیم در چه بازه ای نام منفیه،یه چیز دیگست.... دوباره ویدیو رو با دقت نگاه کن بازم نفهمیدی بگو بیشتر توضیح میدم

(1)

نمیشه راه ساده رو بگین احساس میکنم داریم لقمه دور دهن مون می چرخونیم و اینکه یک سوال توی نمودار خود نمودار تو بازه یک تا ۲ توی قسمت مثبت باز این همه ما پیچوندیم و به ۲ و ۴ رسیدیم من اصلا نفهمیدم

اینجا روی سوال بازه a تا b باز هست که شامل خود a و b نمیشه استاد خودشونم گفتن که طراح خود a و b رو از ما نخواسته پس چرا با این حال ما a و b رو جزو بازه حساب کردیم و b رو 4 و a رو 2 در نظر گرفتیم

با سلام اینجا درسته که طراح a و b رو درون () قرار داده ولی این به این معنی نیست که پرانتز نشونه ی بازه بودن باشه و a و b رو حساب نکنیم.(به علاوه اینکه طراح هیچوقت خودش معلوم نمیکنه چیزی که میخواد بازه هست یا بسته،پرانتز صرفا یک مثال شماتیک از فاصله دو عدده که درونش بیان میشه و باز یا بسته بودنش رو باید خودمون تعیین کنیم) و درسته که طراح خود a و b رو نخواسته ولی چون اختلافشون رو خواسته باید عدد هردو رو بدست بیاریم امیدوارم نونسته باشم کمکتون کنم

:)  )  | آکادمی امروز

:) )

8 ماه پیش

چرا درجه ۴؟ مگه نگفتیم واسه پیدا کردن درجه باید در هم ضرب کنیم خب میشه درجه ۲...

f(x) یعنی چی متوجه نشدم. الان اون نمودار نمودار علامت x هست؟! از روی اون معادله f(x) و رو می نویسیم بعد ضرب در معادله میکنیم دوباره تعیین علامت میکنیم؟

سلام چرا وقتی که از روی نمودار ریشه های ساده و مضاعف پیدا کردیم بعد به صورت پرانتز نوشتیم بعد در عبارت درجه ۲ که خود سوال به ما داده بودن ضرب کردیم مگه سوال ریشه های عبارت درجه ۲ نمی خواست؟

اوکی؟

اینجا از روی خود نمودار نمیتونیم تعیین علامت کنیم؟

منظورتون رو متوجه نمیشم ولی خب قاعدتاً با استفاده از شکلی که بهمون داده آف ایکس رو تعیین علامت میکنیم

راضیه جلیلی | آکادمی امروز

راضیه جلیلی

10 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی جواب به صورت صوتی می باشد:)

@راضیه جلیلی بله کاملا درسته

انجا من با یه استدلال دیگه رفتم گفتم چون نمودار سهمی ما رو به پایینه باید ضریب پشت xهم منفی دراد پس پشت پرانتز منفی گذاشتم این درسته؟

منظورتون رو متوجه نمیشم اگر منظورتون آف ایکس هست،اف ایکس اصلا سهمی نیست و اون یکی هم یه تابع درجه دو یو شکل هست که ضریب ایکس دو،مثبت هست

سلام در تست 3 برايf(X) ضريب نبايد درنظر بگيريم مثلا بگيم ضريبشو نميدونيم و a- است؟

سلام. منفی رو گذاشتیم اما گذاشتن ضریب اینجا فایده ای برای بدست اوردن این مقادیر a , b نداره.

واقعا سوال جذابی بود با تدریس خوب اقای عزیزی جذابتر هم شد👍🏻😁💪🏻

(4)

سلام وقتتون بخیر نباید اینجا جوابی که به دست آوردیم رو به شکلی که مناسب خواسته طراح باشه تبدیل کنیم؟؟ یعنی به این شکل بنویسیم که هر دو یک جواب هستش. اینجوری گزینه ۱ به دست می‌آوریم.

سلام . ببین اون بخشی که نوشتی خواسته طراح ، اشتباهه چون مثلا 4.5 رو بذاریم تو تابع عدد منفی به ما میده منظور صورت سوال اینه که بین دو عدد بدست اومده (همون 2 و 4 ) نامنفی هست که درسته . پس جواب همون گزینه 3 میشه


سلام . ببین اون بخشی که نوشتی خواسته طراح ، اشتباهه چون مثلا 4.5 رو بذاریم تو تابع عدد منفی به ما میده منظور صورت سوال اینه که بین دو عدد بدست اومده (همون 2 و 4 ) نامنفی هست که درسته . پس جواب همون گزینه 3 میشه

سلام. این دو عبارت خیلی با هم فرق دارن. بین 1تا2 و 4 تا 5 کلی عدد هست که در سمت چپ حساب نمیشن اما شما در سمت راست حسابش کردی