یادبگیریم۱:نحوه تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

4.6/5
(89 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

تعیین علامت

تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای
تعیین علامت عبارات چندجمله‌ای

`00:59

1 تمرین

تعیین علامت عبارات گویا
تعیین علامت عبارات گویا

`00:42

1 تمرین

سوالات دیگران

ببخشید خب دلتا صفر شد پس یک ریشه داریم این Mمثبت 1 وM-7 مساوی 9 از کجا امد و اینکه 9 میبریم انور چه جوری میشه 16

(7)

زهرا عتبی | آکادمی امروز

زهرا عتبی

2 سال پیش

..

(17)

نرگس رحیمی | آکادمی امروز

نرگس رحیمی

tik

2 سال پیش

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(21)

@زهرا عتبی از اونجا که 9 رو میاریم بع این طرف معادله میشه توضیح بدید منفی 16 و منفی 6 چجوری شد ؟؟؟؟

@هادی ناموری سلام و درود منفی ۱۶ که مشخصه حاصل منفی ۷ و منفی ۹ هست اما اون منفی 7m رو اشتباه نوشتن از اول باید همون منفی 6m نوشته میشد

هلیا پولکی | آکادمی امروز

هلیا پولکی

2 سال پیش

@سجاد اسماعیلی سلام میشه بگین اون منفی 9 از کجا اومده؟ مگ از اتحاد جمله مشترک حلش نکردن؟

(2)

سیما بادست  | آکادمی امروز

سیما بادست

2 سال پیش

@نرگس رحیمی سلام میشه قسمتی که اون جدولو میکشیم توضیحش بدید برام خیلی مشکل ندارم با ریشه پیدا کردنشون

@هلیا پولکی عدد 9 که اونور تساوی بود رو آوردن این سمت و با عدد ثابتی که از اتحاد جمله مشترک بدست اومده بود جمع کردن .

(2)

@سیما بادست کدوم قسمت جدول ؟

(2)

@هلیا پولکی سلام وقت بخیر مثل اینکه طرفین رو بر ۴ تقسیم کرده تا اون چهار از بین بره و ۳۶ هم تقسیم بر۴ ۹میشه وازاونجا اومده

(2)

@هلیا پولکی سلام همه شمایی که علامتارو اشتباه بدست اوردین بخاطر اینه که ۹ رو با ۷ جمع کردین وقتی عبارت مساوی صفر بوده اما باید بدونین که طبق قانون اولویت ها که سال هفتم خوندیم اولویت از چپ به راسته

محسن لطفی | آکادمی امروز

محسن لطفی

1 سال پیش

@هلیا پولکی ممنون عسیسم همین سوال من بود

@نرگس رحیمی ممنون از توضیح خوبتون منم واقعا نفهمیدم چی شد

خب پرانتزایی که توان زوج دارن با ریشه ی صفر ریشه های مضاعفن ؟ یعنی اگه توان دو داشتیم در اخر که فاکتور گرفتیم و تجزیه کردیم دوباره نمیخواد تجزیه کنیم ؟ .. گیج شدم

سلام میشه در مورد ریشه مضاعف توضیح بدید ؟ و اینکه توی حل سوالات ریشه های ۰ و منفی رو ریشه مضاعف در نظر میگرفتن استاد .. و میشه سوال یک چی یاد گرفتی رو هم توضیح بدید ؟

فاطمه عرب | آکادمی امروز

فاطمه عرب

4 هفته پیش

سلام خسته نباشید یعنی هرجا توان دو داشتیم ریشه مضاعف میشه

سلام وقت بخیر بله ولی احتیاطا تایم مشخص کنید ببینم استاد چی‌ گفتن ریپلای نباشه 🌷

جواب چی یاد گرفتیم کدوم گزینه میشه ؟ و از کجا بفهمم ریشه مضاعفه ؟

سلام برای این مثال سهمیشو اگر بخوایم بکشیم چه شکلی میشه؟

سلام میشه توضیح بدین که اون 9 از کجا اومد

سلام وقت بخیر الان جواب یاد بگیریم درست حل شده

3^(x-2) ریشه آن میشه 2 درسته؟ بعد به درجه سه ها هم میگیم ریشه مضاعف ؟

جواب به صورت صوتی یا تصویری می باشد:)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی آها ممنونم ازتون متوجه شدم مرسی🙏🏻

از کجا بفهمیم ریشه عبارت مضاعفه؟؟؟ همه توان های زوج مضاعف و همه توان های فرد ریشه عادیه؟؟؟

سوال منم هست

چرا m رو با این روش به دست اوردن؟ متوجه مدل حلشون شدم ولی نفهمیدم چرا از این راه حل؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟از کجا تشخیص بدم

چرا ۹ شد و اینکه چرا چهار رو در پرانتز ضرب نکرد

سلام اونجا 6 به توان 2 میشه 36 و بردش طرف دیگه معادله که میشه 36- به منفی 4 رو هم برد طرف دیگه معادله که تقسیم صورت گرفت و منفی 36 تقسیم منفی 4 میشه 9

معادله چطوری شد؟!