یادبگیریم4:نقش مولکول دنا به عنوان میانجی

4.9/5
(973 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

رونویسی

تولید پروتئین در یاخته و کمخونی داسی شکل
تولید پروتئین در یاخته و کمخونی داسی شکل

`01:22

1 تمرین

تست های رونویسی
تست های رونویسی

`01:13

1 تمرین

سوالات دیگران
R ♡ | آکادمی امروز

R ♡

1 ماه پیش

mRNA و tRNA آنزیم محسوب نمیشن و فقط رنا هستن؟ از بین رناها rRNA فقط آنزیمه؟

از بین این سه تا رنا، m و t آنزیم نیستند r ولی آنزیم محسوب میشه باز اگر خواستید ، در سوالات و تست ها چک کنید این موضوع رو که مطمئن بشید

(1)

البته بازم نمیشه گفت که فقط rRNA آنزیمه قید یعنی نمیتونیم بیاریم چون یه جمله در گفتار یک فصل ۱ اون آخراش هست که میگه رنا ها نقش آنزیمی دارند نگفته فقط r نقش آنزیمی داره

(1)

R ♡ | آکادمی امروز

R ♡

1 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی ممنون از راهنماییتون🌻

(1)

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

2 ماه پیش

https://emrooz.ir/cbgstbc-46450?comment_id=736211#comment-736211 الان اینجا که گفته نوعی یاخته یوکاریوتی فعال خب تاثیری توی پادررمزه ها و اینا نداره؟مگه جاندار با جاندار متفاوت نیست؟

Fatima S | آکادمی امروز

Fatima S

2 ماه پیش

سلام میشه لطفا جزوه استاد فصل یک و دو واسم بفرستین

استاد من تفاوت بین DNA وRnaرو نمی‌فهمم

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

3 ماه پیش

توی صفحه ۷ و ۵و ۴ کتاب درسی به خوبی توضیح میده اصلا دنا و رنا چیه فیلم استاد رو ببینی بعد کتابو بخونی خیلی بهت کمک میکنه اگر نفهمیدی بازم الا جلال مقاری رو ببین

(1)

سلان وقت بخیر میشه این جمله رو توضیح بدید که چرا درست گرفته *در نوعی یاخته یوکاریوتی فعال تعداد پادرمزه ها به طور حتم کمتر از ۶۱ نوع است . (از جملات کنکور است .)

کوثر حسومی | آکادمی امروز

کوثر حسومی

3 ماه پیش

سوال منم هست

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

بین رنا ها فقط mrna ترجمه میشه ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی فکر کنم منظورشون اینه که فقط تو یوکاریوت ها Rna به عنوان میانجی هست

یعنی در یوکاریوت های هسته دار فقط نیاز به رنا به عنوان میانجی هست ؟

منظورتون رو متوجه نشدم

سلام طبق گفته های استاد الان هیچ ژن سازنده mRNA نداریم؟

(1)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

میشه لطفا این سوال رو توضیح بدین؟ متوجه ی روی سوال نشدم. ینی چی خالص نهفته است؟

عکس پاسخنامه هم ارسال کنید طبق همون توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سوال دوم: mRNA بعد از ساخت از منافذی که روی غشاء دو لایه ی هسته عبور می کنه یا با روش های دیگه از درون هسته خارج میشه؟

توضیح دادم 🌷

سلام وقتتون بخیر یک سوال اگر گلبول قرمز در انسان و بسیاری از پستانداران و آوند آبکشی در برخی گیاهان DNA ندارند یعنی هسته و میتوکندری و پلاست ندارند پس چجوری مواد و انرژی مورد نیاز خودشون رو برای زنگی به دست میارن؟ اگرم که بدست نمیارن پس چجور گلبول قرمز 100 تا 120 روز رو زنده می مونه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اون مورد دوم هم تا جایی که حضور ذهن دارم کتاب درسی بهش اشاره نکرده اما همون منافذ رو در نظر بگیریم منطقی تره

سلام ببخشید در زمان تقسیم هسته چطور؟ Proسازی رخ میده یا تا G2 اون چرخه تموم میشه؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

سلام ایا در پروکاریوت دنا اصلی در تماس با مایع سیتوپلاسم است یا پوششی دارد

مهدی رحیمی | آکادمی امروز

مهدی رحیمی

1 سال پیش

سلام گلبول قرمز بالغ در انسان ودر بسیاری از پستانداران و آوندی آبکشی در گیاهان آوندی اصلا دنا ندارند؟ یعنی میتوکندری و کلروپلاست هم ندارند ک دنائت حلقوی داشته باشن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام نه ندارن برای همین میگن کلا دنا ندارن

سلام هستک مگه رناتن نمی سازد و رناتن هم پروتئین است پس چرا استاد میگن تو هسته پرو تئین سازی نداریم؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام پروتیین توی سیتوپلاسم ساخته میشه و وارد هسته میشه اون جا با رنا در کنار هم رناتن یا ریبوزوم رو میسازن