یادبگیریم4:نقش مولکول دنا به عنوان میانجی
R ♡
1 ماه پیش
mRNA و tRNA آنزیم محسوب نمیشن و فقط رنا هستن؟ از بین رناها rRNA فقط آنزیمه؟
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
البته بازم نمیشه گفت که فقط rRNA آنزیمه قید یعنی نمیتونیم بیاریم چون یه جمله در گفتار یک فصل ۱ اون آخراش هست که میگه رنا ها نقش آنزیمی دارند نگفته فقط r نقش آنزیمی داره
(1)
R ♡
1 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی ممنون از راهنماییتون🌻
(1)
کوثر حسومی
2 ماه پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-46450?comment_id=736211#comment-736211 الان اینجا که گفته نوعی یاخته یوکاریوتی فعال خب تاثیری توی پادررمزه ها و اینا نداره؟مگه جاندار با جاندار متفاوت نیست؟
رضیه زیباپسند
5 ماه پیش
استاد من تفاوت بین DNA وRnaرو نمیفهمم
کوثر حسومی
3 ماه پیش
توی صفحه ۷ و ۵و ۴ کتاب درسی به خوبی توضیح میده اصلا دنا و رنا چیه فیلم استاد رو ببینی بعد کتابو بخونی خیلی بهت کمک میکنه اگر نفهمیدی بازم الا جلال مقاری رو ببین
(1)
طاهره اسدی فرخد
7 ماه پیش
سلان وقت بخیر میشه این جمله رو توضیح بدید که چرا درست گرفته *در نوعی یاخته یوکاریوتی فعال تعداد پادرمزه ها به طور حتم کمتر از ۶۱ نوع است . (از جملات کنکور است .)
کوثر حسومی
3 ماه پیش
سوال منم هست
طناز طهماسبی
8 ماه پیش
بین رنا ها فقط mrna ترجمه میشه ؟
آرش سرافراز
7 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی فکر کنم منظورشون اینه که فقط تو یوکاریوت ها Rna به عنوان میانجی هست
طناز طهماسبی
8 ماه پیش
یعنی در یوکاریوت های هسته دار فقط نیاز به رنا به عنوان میانجی هست ؟
سید محمد متین رشادی
8 ماه پیش
منظورتون رو متوجه نشدم
ZAHRA EZAZI
9 ماه پیش
میشه لطفا این سوال رو توضیح بدین؟ متوجه ی روی سوال نشدم. ینی چی خالص نهفته است؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
عکس پاسخنامه هم ارسال کنید طبق همون توضیح بدم 🌷 ریپلای نباشه 🌷
امیرحسین کاظمان
9 ماه پیش
سوال دوم: mRNA بعد از ساخت از منافذی که روی غشاء دو لایه ی هسته عبور می کنه یا با روش های دیگه از درون هسته خارج میشه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
توضیح دادم 🌷
امیرحسین کاظمان
9 ماه پیش
سلام وقتتون بخیر یک سوال اگر گلبول قرمز در انسان و بسیاری از پستانداران و آوند آبکشی در برخی گیاهان DNA ندارند یعنی هسته و میتوکندری و پلاست ندارند پس چجوری مواد و انرژی مورد نیاز خودشون رو برای زنگی به دست میارن؟ اگرم که بدست نمیارن پس چجور گلبول قرمز 100 تا 120 روز رو زنده می مونه؟
سید محمد متین رشادی
9 ماه پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷 اون مورد دوم هم تا جایی که حضور ذهن دارم کتاب درسی بهش اشاره نکرده اما همون منافذ رو در نظر بگیریم منطقی تره
علیرضا خزائی
10 ماه پیش
سلام ببخشید در زمان تقسیم هسته چطور؟ Proسازی رخ میده یا تا G2 اون چرخه تموم میشه؟
(1)
محمد طاها کوشکی
11 ماه پیش
سلام ایا در پروکاریوت دنا اصلی در تماس با مایع سیتوپلاسم است یا پوششی دارد
مهدی رحیمی
1 سال پیش
سلام گلبول قرمز بالغ در انسان ودر بسیاری از پستانداران و آوندی آبکشی در گیاهان آوندی اصلا دنا ندارند؟ یعنی میتوکندری و کلروپلاست هم ندارند ک دنائت حلقوی داشته باشن
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سلام نه ندارن برای همین میگن کلا دنا ندارن
امیررضا علیزاده
1 سال پیش
سلام هستک مگه رناتن نمی سازد و رناتن هم پروتئین است پس چرا استاد میگن تو هسته پرو تئین سازی نداریم؟
نرگس مهدوی
1 سال پیش
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
از بین این سه تا رنا، m و t آنزیم نیستند r ولی آنزیم محسوب میشه باز اگر خواستید ، در سوالات و تست ها چک کنید این موضوع رو که مطمئن بشید
(1)