یادبگیریم2:اندازه نیروی وارد بر ذره باردار در میدان مغناطیسی

4.8/5
(49 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نیروی وارد بر ذره باردار

تست های نیرو در میدان مغناطیسی
تست های نیرو در میدان مغناطیسی

`01:07

سوالات دیگران

سلام میشه چی یادگرفتی قسمت ج و د رو توضیح بدید

(3)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(25)

@فاطمه رحیمی نسب سلام :)))))))✨️ میشه یکم بیشتر توضیح بدین؟ مگه مثل این نیست ک ما بگیم مثلا اگه یه توپ داشته باشیم یه نیرویی بهش وارد شه پر قدرت یا کم قدرت خب تاثیر داره روش دیگ ... 🙂

@نگار منصوری جواب به صورت صوتی می باشد:)

(12)

@فاطمه رحیمی نسب خیلی ممنونممم بابت توضیحات‌تون عالی بود... :)🙂💚✨️

(2)

@فاطمه رحیمی نسب میشه گفت چون کار انجام شده صفره و از طرفی هم کار کل برابر تغییرات انرژی جنبشی هست، پس دلتا وی صفر میشه بنابراین نیرویی که میدان مغناطیسی به ذره وارد کرده باعث تغییر سرعتش نشده؟

محیا جباری | آکادمی امروز

محیا جباری

3 هفته پیش

میشه یکی کامل برون سو و درون سو توضیح بده😭؟من فقط قاطی میکنم

فرض کن تو یک ذره هستی خب تو علاوه بر حرکت به سمت چهار جهت اصلی یعنی شمال، جنوب، شرق و غرب، می تونی به سمت بالا و پایین هم حرکت کنی و از روی سطح زمین ارتفاع بگیری و بری بالا و یا ارتفاع کم کنی و بیای پایین، خب ذره هم در میدان مغناطیسی با توجه به نوع خودش و جهت حرکتش می تونه به سمت بالا و پایین در میدان منحرف بشه که این انحراف دقیقا همون اثر میدان بر ذره است مثل اثر و نیرویی که جاذبه زمین به تو وارد می کنه و تو رو به پایین می کشه

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام ذره الفا مگه منفی نیست و جهت حرکتش رو به پایین نباید باشه؟

چرا سوال قبل نیروی وزن رو سمت زمین و درون سو گرفت اما این سوال که میدان الکتریکی داره نیروی وزن رو پائین گرفت

لطفاً مجددا سوالتون رو با مشخص کردن تایم، مطرح کنید ریپلای نباشه 🌷

@سید محمد متین رشادی دوتا سوال آخر لحظه ۴۱ و ۴۵

@فاطمه عسگری شما توی همون سوال اولی هم میتونستید نیروی وزن رو پایین بگیرید نیروی وارده از طرف میدان مغناطیسی هم بالا غرب و شرق هم که چپ و راست شمال و جنوب هم که درون سو و برونسو شما میتونید کلن اینطوری در نظر بگیرید و درسته

(1)

محمودی   p | آکادمی امروز

محمودی p

1 ماه پیش

چقدر سوالات ترکیبی سختن .... چطوری اصلا باید سر جلسه به ذهنمون برسهههه

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷

محمودی   p | آکادمی امروز

محمودی p

1 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی در کل منظورم بود خصوصا سوال اخر ...

@محمودی p خب تایمش رو مشخص کنید

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 ماه پیش

اینجا چجوری شد یک و نیم؟😭

‌ ‌ | آکادمی امروز

‌ ‌

1 ماه پیش

دوستان استاد از کحا فهمیدن زاویه عموده؟

از روی بردار

اگر یکی برون سو میشد یکی درون سو کلش چی میشد.؟

مقدارشون از هم کم میشد که برآیند بگیریم جهتش هم بسمت اونی میشد که بزرگتره

من این سوال رو تو یه مرحله جواب دادم درسته؟

این روش مشکلش اینه که شما نمیدونید زاویه بین اونها ۹۰ درجه هست یا نه برا همین توصیه نمیکنم اینجوری

سلام الان من به این شکل تو یه مرحله جواب دادم غلط هست ؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

رهام سلگی | آکادمی امروز

رهام سلگی

2 ماه پیش

سوال دو یاد بگیریم الف میشه هشت در ده به توان منفی شش و ب میشه درون سو یا پایین درسته؟؟

بله الف درسته و ب میشه درون سو

من اونجایی که 0.5×10به توان منفی یک رو نفهمید ساده ترین روش رو میشه توضیح بدید غیر از اون چجوری حل کنم؟؟؟

z z | آکادمی امروز

z z

2 ماه پیش

سلام ببخشید تندی که همان وی یک برایند برداری نیست که علامت پیکان بالاش میزارن؟؟؟

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

3 ماه پیش

این دو تا سوال آخر که دیگه در حد نهایی نبودن چون مفهومی بودن مگه نه 🤔🤔

لطفاً تایم مشخص کنید 🌷 ریپلای نباشه 🌷

Amin reza Salari | آکادمی امروز

Amin reza Salari

2 ماه پیش

@سید محمد متین رشادی از دقیقه 47به بعد

بالا میشه برون سو؟پایین درون سو یا برعکس؟

آخه استاد رمز گزاشتن بالا ب داره برون سو هم ب داره یعنی بالا ميشه برون سو ولی بعد فهمیدم برعکسه