= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
محمدحسین حفار
8 ماه پیش
درود توی دقیقه 2.22 اونجایی که استاد دور در دور نزدیک در نزدیک میکنه چطور میشه
رادین قریشی
6 ماه پیش
ببین گفته ۱/۱۸۰۰ با ۲ خب بعد به ۲ مخرج ۱ میدیم دور در دور ۱ با ۱ خودش میشه و ۲×1800=3600 به این صورت جواب میشه گزینه ۴
زهرا اعتمادی
6 ماه پیش
به عدد ۲ یه مخرج یک میده بعد حل میکنه
ستایش نوروزی
10 ماه پیش
ببخشید چرا وقتی میگه تعداد الکترون هامون یک هزار وهشتصد برابر تعداد پروتون یا نوترون هست به جایی اینکه 1/1800 رو در یک زد ضرب کنیم نمی تونیم در دو زد ضرب کنیم که بشه 1/1800 در تعداد نوتون
خدا بزرگه :)
10 ماه پیش
امکانش هست به این دوتا سوال من جواب بدید؟👇🏻 https://emrooz.ir/cbgstbc-32039?comment_id=706798#comment-706798 https://emrooz.ir/cbgstbc-32039?comment_id=706799#comment-706799
سید محمد متین رشادی
10 ماه پیش
بنظرم جواب دادم چک کنید ببینید اوکی شد یا نه
خدا بزرگه :)
10 ماه پیش
@سید محمد متین رشادی متشکرم بابت توضیحاتتون
مطهره معتمدی
10 ماه پیش
دقیقه یک: چرا برای بدست آوردن نوترون 2zرا بر zتقسیم کردن؟ مگه نباید منها شن؟
خدا بزرگه :)
10 ماه پیش
اینجا هم اگر تو صورت بنویسیم 1/1800n و تو مخرج همون n رو بنویسیم، n ها ساده میشن و فقط 1/1800 میمونه. البته این قسمت رو تو گزینه ها نداریم ولی اون قسمت ِ نسبت نوترون به پروتون رو که من یک بدست آوردم توی گزینه ها داشتیم. الان چجوریه که اگر اینجوری بریم جواب درست به دست نمیاد ؟
خدا بزرگه :)
10 ماه پیش
سلام سوال گفته جرم یک الکترون برابر 1/1800 جرم یک پروتون یا یک نوترون هست.پس ما میتونیم بنویسیم : 1e= 1/1800p یا مثلا 1e=1/1800n درسته ؟؟ اگر اینی که گفتم درست باشه پس ما با یک طرفین وسطین میتونیم بگیم : n=1800e یا p=1800e. درست؟ حالا تو رابطه ی n به روی پروتون ( n/p)، اگر تو صورت به جای نوترون بزاریم 1800e و توی مخرج هم به جای پروتون بزاریم 1800e ؛ صورت و مخرج کلا باهم ساده میشن و نسبت نوترون به پروتون میشه 1 . اما استاد با روش خودشون 2 بدست آوردن. چرا فرق دارن؟؟توضیح میدید ؟ 😓
(1)
نادیا نوری
1 سال پیش
سلام چرا اینجا شد یک به روی ۱۸۰۰ z من اینو متوجه نشدم میشه توضیح بدید
فاطمه کردی
1 سال پیش
سلام خوب تو صورت سوال نسب جرم الکترون ها به نوترون ها رو خواسته ما zتا الکترون داریم که جرم هر الکترونمون یک بروی 1800amu هست برای اینکه جرم کلش بدست بیاد باید تعدادش که همون z هست رو در جرم یدونش ضرب کنیم
مهسا طاهری
1 سال پیش
برای n بالایی منهای پایینی میشد حالا برای تعدا p و e میگیم برابره درسته ؟
روژان کنگرانی فراهانی
11 ماه پیش
خیر برای اینکه خود سوال نسبت داده بهمون
مهسا عباسی
1 سال پیش
سلام چرا برای الکترون شد 1 ب روی ۱۸۰۰ z؟
زینب مقدم
1 سال پیش
سلام نسبتشو گفته فقط جرمش این نسبت از جرم پروتون و یا نوترونه
حنانه سه برادر
1 سال پیش
جرم الکترون برابر یک هزارو هشتصدمی جرم پروتون هست یا نوترون یعنی یک هزارو هشتصدم رو باید در 1amu ضرب کنم یا تقسیم آخه جرم یک پروتون یا نوترون تقریبا برابر ۱ هست ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
زینب مقدم
3 ماه پیش
👍👍