تست5

4.9/5
(531 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

جرم اتمی میانگین و استوکیومتری

جرم ها
جرم ها

`01:09

2 تمرین

استوکیومتری
استوکیومتری

`01:01

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام وقتتون بخیر .مگر جرم مولی واحدش بر حسب گرم نیست چرا گزینه ۳ که استاد فرمودند واحدش درست است نوشته g.mol^-1

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

(1)

واحد جرم مولی گرمه یا گرم بر مول؟

ببخشید میشه اینو برام توضیح بدید

سوال 1 تمرین: کدام گزینه درست است؟ 1)نماد الکترون به صورت −١۰e است. 2)نماد پروتون به صورت ١١p است و جرم یک پروتون کمی بیش‌تر از جرم یک نوترون است. 3)مقدار بار الکتریکی یک الکترون با مقدار بار الکتریکی یک پروتون برابر است. 4)جرم یک الکترون ۰/۰۰۰۲ جرم یک پروتون است. چجوری گزینه 3 درسته وقتس بار الکترون -1 ولی بار پروتون 1

محمد گنجی | آکادمی امروز

محمد گنجی

7 ماه پیش

مقدار بار یکیه حالا اون منفی بارش اون مثبته ربطی نداره

مائده علمی | آکادمی امروز

مائده علمی

8 ماه پیش

سلام وقت بخیر این سوال رو توضیح میدید

(1)

سلام . ببخشید این سوال راه حل تستی و کوتاه تری نداره ؟

بچه ها اینو متوجه نمیشم🤷🏻‍♀️

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

سلام خسته نباشید راه حل رو میشه توضیح بدید

درود، بفرمایید این هم راه حل، فقط عذر میخوام توی جای‌گذاری اشتباهی پروتون و نوترون که 1/0073 و 1/0087 هستن رو 0/0073 و 0/0087 نوشتم شرمندم. فقط الکترون هستش که ۱ نداره یعنی کوچیک تر از ۱ هستش

(2)

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

10 ماه پیش

سلام من متوجه این سوال نشدم میشه پاسخ رو روی برگه بنویسید وبفرستید

درود، بفرمایید این هم راه حل

Ayla .... | آکادمی امروز

Ayla ....

9 ماه پیش

@کیانوش نقشبندی خیلی ممنونم از وقتی که گذاشتین برای نوشتن این سوال وبرای منم فرستادین فقط یه سوال اون بالا جرم نوترون رو 1/0073بدست اوردید بعد تو جای گذاری هایی که کردید۰/۰۰۷۳گذاشتین اشتباهی نوشتید؟

@Ayla .... بله بله خیلی عذر میخوام، اشتباه شد، بله همون 1/0073 هستش، فقط الکترونه که ۱ نداره ینی کمتر از یک هستش

اگه عنصر دیگه ای خواستن چطوری مولکولشو بگیم؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

پس وقتی میگه که مولکوله یعنی ما اتم و دو برابر میکنیم؟

برای هیدروژن بله مولکول هیدروژن شامل دو تا اتم هست

اکسیژن هم همینطور مولکول اکسیژن دو تا اتم اکسیژن هست

برای قسمت ج میشه توضیح بدید چرا غلط شد؟

https://emrooz.ir/cbgstbc-4949?comment_id=665404#comment-665404 اینجا توضیح دادم

چرا گزینه ب که گفت جرم مولی واحدش میشد g ولی قسمت ج گفت جرم مولی واحدش شد g بر mol

درسا هاشمی | آکادمی امروز

درسا هاشمی

1 سال پیش

مگه عدد جرمی از جمع نوترون و پروتون نیست خب مگه واحد پروتون و نوترون amu نیست پس چرا عدد جرمی واحد نداره ؟؟؟

(1)

سلام میگم ما باید ارز کجا بدونیم که اتم کربن 12فراوانترین اتم کربن هست. نه استاد اشاره کردند نه در کتاب اشاره شده