یادبگیریم1: انواع بیماری و خطوط دفاعی بدن انسان

4.9/5
(746 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

نخستین خط دفاعی: ورود ممنوع

انواع بیماری و خط اول دفاع غیراختصاصی (پوست)
انواع بیماری و خط اول دفاع غیراختصاصی (پوست)

`01:00

خط اول دفاع غیراختصاصی (مخاط) + تست ها
خط اول دفاع غیراختصاصی (مخاط) + تست ها

`00:41

1 تمرین

سوالات دیگران

به ایمنی لنفوسیت B هومورال میگن به ایمنی T سلولی ؟

بله ولی این الفاظ رو در مقاطع دانشگاهی استفاده میکنند نه کنکور

نیما عادلی | آکادمی امروز

نیما عادلی

4 ماه پیش

اگه یکی جهش ژنی بعد تولد بده ایا قابل درمان هست؟

بیماری فینل کتونوری چیسست

الهه 🕊🌱 | آکادمی امروز

الهه 🕊🌱

4 ماه پیش

نوعی بیماریه که از بدو تولد بدن انزیم تجزیه کننده امینو اسید فنیل الانین رو تولید نمیکنه واسه همین اگه فنیل الانین تجمع کنه ترکیبات خطرناکی رو ایجاد میکنه و خلاصه اسیب میزنه به بدن....

۱- غ ۲- ص

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

1 سال پیش

👍

سلام باکتری ها و میکروب ها با هم فرق میکنند ؟؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام بله میکروب ها دسته های مختلفی از جانداران رو شامل میشن که باکتری ها یکی از اون ها هستن

@نرگس مهدوی ولی استاد اون ها را یکی در نظر گرفته

IRAN :) | آکادمی امروز

IRAN :)

1 سال پیش

سلام وقت بخیر کم خونی داسی شکل و هپاتیت و فنیل کتونوری چی هستن

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام وقتتون بخیر بیماری های مختلفی هستن کم خونی داسی شکل یه بیماری ارثی هست که باعث داشی شکل شدن گلبول های قرمز میشخ هپاتیت یه بیماری ایه که علل مختلفی داره و باعث درگیری کبدی میشه و شایع ترین عللش هپاتیت ویروسی هست فنیل کتونوری هم یه بیماری ارثی هست که غیروابسته به جنس هست و باعث میشه یه انزیمی که باعث تجزیه یه امینواسید میشه تولید نشه و اون امینواسید تو بدن تجمع پیدا کنه و علائمی از جمله علائم عصبی مثل عقب افتادگی ایجاد کنه

IRAN :) | آکادمی امروز

IRAN :)

1 سال پیش

@نرگس مهدوی عالی ممنون

ببخشید آیا این جمله صحیح است؟ هر مکانیسم دفاعی که موجب خروج میکروب ها از راه بینی از بدن می‌شود توانایی تشخیص عوامل بیگانه از هم را ندارد

تارا اجاقلو | آکادمی امروز

تارا اجاقلو

10 ماه پیش

سلام وقت بخیر خیر فک نکنم صحیح باشه چون منظورش عطسه هست و استاد قبلا اشاره کرده بودن ک جزو دفاع غیر اختصاصی خط اول هستش اگ اشتباه نکنم

استاد یک سوال دارم اگه تب زیاد باشه باعث میشه چی بشه که معمولا وقتی مریض تب میکنه نمیزارن به ۳۹ ، ۴۰ برسه؟!

سلام تب خیلی بالا میتونه باعث تشنج بشه، برای همین اجازه نمیدن از یک حدی بالاتر بره

(1)

در رابطه با انواع بیماری ها از نوع خارجی که استاد گفتن میکروبی، همون باکتریه؟ و وقتی میگه میکروبی یعنی ویروس و انگل نیستند؟ ممنون میشم

میکروب به چیزایی میگن که با میکروسکوپ فقط میشه دید...باکتری و ویروس و قارچ و... اینا همگی میکروب هستند...ممکنه سوال بده ایا همه میکروب ها زنده هستند؟ باید بگی نه چون ویروس زنده نیست و سوالهایی ازین مورد...

سلام بیماری های خودایمنی در اثر جهش ژنتیکی اتفاق می افتن؟

سلام یکی از دلایلش می‌تونه ژنتیکی باشه اما لزوما ژنتیکی نیست

بعضی موقع ها فرد ناپرهیزی میکنه و به بیماری دچار میشه...مثلا بابابزرگ من اونقدر چایی رو داغ میخورد سرطان ریه گرفت درحالی که اصلا تو ژن ما سرطان نیست...یا یه فردی انقد نوشابه میخوره که قند خونش میره بالا...به اینجور بیماری ها که ادم با ناپرهیزی بهش دچار میشه بیماری های اکتسابی گفته میشه...

He!ya ‌ | آکادمی امروز

He!ya ‌

1 سال پیش

الان نوتروفیل ها هم جزو بیگانه خوار محسوب میشه هم گلبول سفید؟

بله 😊

(1)

سلام، لطفا تعریف مخاط(لایه مخاطی ) رو برام بگید که اصلا چیه؟؟ ذ

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نباشه 🌷

(1)

طبق متن کتاب:مخاط از یک بافت پوششی با استری از بافت پیوندی تشکیل شده است و ماده چسبناکی را به نام ماده مخاطی ترشح میکند

(2)

سلام.نخستین خط دفاعی بدن شامل پوست و مخاط هست.میخواستم بدونم مواد و سازکاری هایی که در اطراف این دو بخش هستند مثلا(پوست دارای عرق،چربی با خاصیت اسیدی)و مخاط(دارای ماده مخاطی،مخاط مژکدار)میباشد هم جزئی از نخستین خط دفاعی محسوب میشوند؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام جزو دفاع غیر اختصاصی هستن و از این جهت نخستین خط حساب میشن

سلام نوتروفیل جزو بیگانه خوار هاست یا گلبول های سفید ؟

علیکم نوترونیل بیگانه خواری است که از انواع گویچه های سفید هست .

سلام هر دو

سلام وقتتون بخیر یه سوال داشتم مثلا ماکروفاژ که جز دفاع غیراختصاصی است قدرت شناسایی بیگانه از خودی رو داره ولی قدرت تفکیک بیگانه از هم رو نداره وقتی یه ویروسی رو ببینه اونو میخوره اگه بیگانه باشه اگرم خودی باشه کاری باش نداره درسته؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

1 سال پیش

سلام همه توضیحاتی که دادین درسته فقط اون قسمت اخرش، ماکروفاژ خودش به تنهایی نمیتونه ویروس رو بخوره. ماکروفاژ میاد سلول الوده به ویروسی که توسط سیستم ایمنی اختصاصی تشخیص داده شده رو از بین میبره

(1)

جمله ت درسته فقط اینکه "ویروس" رو نمیخوره..."یاخته الوده به ویروس" رو میخوره