یادبگیریم1: ساختار هسته

4.9/5
(262 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

ساختار هسته

ساختار هسته
ساختار هسته

`00:45

1 تمرین

سوالات دیگران

سلام خسته نباشید جرم هسته از جرم نوکلئون بیشتره؟

سلام جرم هسته از مجموع جرم نوکلئون ها کمتره(البته تفاوت جرمشون خیلی ناچیزه)

(1)

جواب به صورت صوتی می باشد:)

(1)

سام سیفی | آکادمی امروز

سام سیفی

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی واضح نیست لطفا دوباره ضبط کنید

@سام سیفی من ویس رو چک کردم واضح بود 🤔

سلام وقت بخیر نوترون ها درهسته چه نیرویی ایجاد میکنند؟

(2)

به نوکلئون های دیگه،نیروی جاذبه هسته ای وارد می‌کنن و از واپاشی هسته در اثر نیروی دافعه قوی بین پروتون ها جلوگیری میکنن

(2)

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

نیروی هسته ای

اما اینکه عنصر مس نیس همون پلاتینه چرا استاد گفتن مس!!

مورد ج رو اشتباه نوشتن عدد جرمی و اتمیش رو

(1)

Mobina z | آکادمی امروز

Mobina z

1 ماه پیش

دقیقاااااا

قسمت ج چطور مربوط به مس میشه؟

(1)

اشتباه نوشته به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷

در اصل ابعاد هسته 10 به توان -15 نیست شعاع هسته این عدده

(1)

میشه قسمت. ج. رو توضیح بدید عدد 9 واسه چی بود!؟

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

2 ماه پیش

اشتباه تایپی (q)

درود چند تا سوال داشتم منظور از نیروی کولونی چیه؟؟ قسمت (و) و (خ) چی یاد گرفتی 3 رو هم لطفا توضیح بدین

Amir Hossein J | آکادمی امروز

Amir Hossein J

2 ماه پیش

سلام. اشتباه تایپی بود منظورش نوکلئونه

(1)

چرا گزینه الف و ج یکیه پس؟

لطفا تایم مشخص کنید 🌷ریپلای نباشه 🌷

مورد د رو میشه توضیح بدین

توی این مثال احینان قسمت آخر اشتباه نیست ؟

سلام بله این قسمت اشتباه تایپ شده حتما این ایرادات رو به پشتیبانی سایت اطلاع بدید پیگیری می‌کنیم 🌷

مورد ج رو توضیح میدین؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

(1)

سلام چرا توی نمودار سوم عدد جرمی ها برابر شد؟

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

سلام تو دقیقه 24 فیلم مورد ه چی یادگرفتی منظورش از نیروی کولونی چیه؟ به نیروی الکتریکی داره اشاره میکنه؟ و مورد د هم منظورش از چگالی هسته تقریبا مشابه چگالی اب است چیه؟

(2)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

ایا این تحلیل درسته درمورد پایداری هسته؟؛ اگه پروتون های هسته رو زیاد کنیم میتونیم بگیم نیروی هسته‌ای‌تغیری نمیکنه (چون نوترون ها تعداد ثابتی از پروتون هارو جذب میکنن و افرایش پروتون تغیری توی نیروی‌‌هسته‌‌ای‌نداره) ولی نیروی الکترواستاتیکی‌ یا همون دافعه بین پروتون‌ها خیلی زیاد میشه پس درنتیجه هسته درحال واپاشی هستش یا دقیق تر هسته ناپایدار میشه

بله

(1)

BTMN ‌ | آکادمی امروز

BTMN ‌

1 سال پیش

نیروی الکترواستاتیک منظور همون نیروی گرانشیه‌؟