حنانه یارمحمدی
3 سال پیش
سلام خسته نباشید جرم هسته از جرم نوکلئون بیشتره؟
(1)
سام سیفی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی واضح نیست لطفا دوباره ضبط کنید
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@سام سیفی من ویس رو چک کردم واضح بود 🤔
حنانه یارمحمدی
3 سال پیش
سلام وقت بخیر نوترون ها درهسته چه نیرویی ایجاد میکنند؟
(2)
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
به نوکلئون های دیگه،نیروی جاذبه هسته ای وارد میکنن و از واپاشی هسته در اثر نیروی دافعه قوی بین پروتون ها جلوگیری میکنن
(2)
Mobina z
1 ماه پیش
نیروی هسته ای
فاطمه محمدی
1 ماه پیش
اما اینکه عنصر مس نیس همون پلاتینه چرا استاد گفتن مس!!
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
مورد ج رو اشتباه نوشتن عدد جرمی و اتمیش رو
(1)
Mobina z
1 ماه پیش
دقیقاااااا
امیررضا هاشمی
2 ماه پیش
قسمت ج چطور مربوط به مس میشه؟
(1)
سید محمد متین رشادی
2 ماه پیش
اشتباه نوشته به پشتیبانی اطلاع بدید 🌷
خاطره شکری
3 ماه پیش
میشه قسمت. ج. رو توضیح بدید عدد 9 واسه چی بود!؟
Amir Hossein J
2 ماه پیش
اشتباه تایپی (q)
Taha Rashidi
3 ماه پیش
درود چند تا سوال داشتم منظور از نیروی کولونی چیه؟؟ قسمت (و) و (خ) چی یاد گرفتی 3 رو هم لطفا توضیح بدین
Amir Hossein J
2 ماه پیش
سلام. اشتباه تایپی بود منظورش نوکلئونه
(1)
ساقی عزیزی خانی
11 ماه پیش
چرا گزینه الف و ج یکیه پس؟
سید محمد متین رشادی
11 ماه پیش
لطفا تایم مشخص کنید 🌷ریپلای نباشه 🌷
حسین نبات فروش
1 سال پیش
توی این مثال احینان قسمت آخر اشتباه نیست ؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام بله این قسمت اشتباه تایپ شده حتما این ایرادات رو به پشتیبانی سایت اطلاع بدید پیگیری میکنیم 🌷
نفیسه علوی راد
1 سال پیش
سلام تو دقیقه 24 فیلم مورد ه چی یادگرفتی منظورش از نیروی کولونی چیه؟ به نیروی الکتریکی داره اشاره میکنه؟ و مورد د هم منظورش از چگالی هسته تقریبا مشابه چگالی اب است چیه؟
(2)
BTMN
1 سال پیش
ایا این تحلیل درسته درمورد پایداری هسته؟؛ اگه پروتون های هسته رو زیاد کنیم میتونیم بگیم نیروی هستهایتغیری نمیکنه (چون نوترون ها تعداد ثابتی از پروتون هارو جذب میکنن و افرایش پروتون تغیری توی نیرویهستهاینداره) ولی نیروی الکترواستاتیکی یا همون دافعه بین پروتونها خیلی زیاد میشه پس درنتیجه هسته درحال واپاشی هستش یا دقیق تر هسته ناپایدار میشه
مبینا عباسی
1 سال پیش
بله
(1)
سید محمد متین رشادی
3 سال پیش
سلام جرم هسته از مجموع جرم نوکلئون ها کمتره(البته تفاوت جرمشون خیلی ناچیزه)
(1)