یادبگیریم2: رویش دانه

4.8/5
(241 رای)
برای مشاهده، ابتدا وارد شوید.
ورود و مشاهده فیلم

از یاخته تخم تا گیاه

تشکیل رویان، آندوسپرم و دانه
تشکیل رویان، آندوسپرم و دانه

`00:46

1 تمرین

رویش دانه، میوه
رویش دانه، میوه

`00:59

2 تمرین

عمر گیاهان نهاندانه، تست ها (قسمت اول)
عمر گیاهان نهاندانه، تست ها (قسمت اول)

`01:03

1 تمرین

تست ها (قسمت دوم)
تست ها (قسمت دوم)

`00:26

سوالات دیگران

اون ریشه هایی که روی خاک قرار دارند و بعدش زیر خاک میرن

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷

اون ریشه هایی که ساقه میسازه چه فایده ای داره؟

منظورت چیه دقیقا؟ کدوم ریشه ها منظورته؟ (ریپلای نباشه)

ای مولف کتاب درسی لعنتتت بهت به خدا ما نمیخوایم گیاه شناس بشیم

(1)

ولی باید بخونیدش😊 چاره ای نیست

هانیه موسوی | آکادمی امروز

هانیه موسوی

3 هفته پیش

دست خودت نیس مولف صلاح دیده گیاه شناس شی😁😂😑😑

استاد اینقدره که خیلی عالی توضیح میدید وگرنه از مبحث گیاهی متنفرررررررم

(2)

گیاه رشد خودشواز سرمیگیره یعنی چی

یعنی دوباره شروع به رشد می‌کنه

سلام، چجوری هورمون جیبرلین باعث تقسیم سریع یاخته های مریستمی میشه و آنها هم باعث افزایش طول ریشه و ساقه می‌شوند درصورتی که بعدش ریشه از دانه خارج میشه؟قبل ترش هم که دانه رست خارج شده بود

اخی چه قشنگ توضیح دادین

(2)

(1)

سلام دوستان ، وقتتون بخیر باشه. یه درخواستی داشتم ازتون، ممنون میشم یه نفر محبت کنه و یه خلاصه ای از ویژگیه هایی که بافت های پوششی و زمینه ای و پیوندی داشتند ،بگه به من. چه متنی و چه از طریق عکس فرقی نمیکنه فقط ممنون میشم بهم بگید:)

اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم ریپلای نکنید 🌷

فصل یک زیست دهم گفتار سه

تدریس میوه های بدون دانه رو کجا میتونم ببینم

زیست یازدهم فصل ۹ مبحث ۱

(1)

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

ببخشید در شکل ب ص132 کتاب زمانی که لپه ها بیرون هستن و دارن کار فتوسنتز رو انجام میدن، ما برگ های گیاه رو میبینیم. اخه استاد گفتن لپه ها فتوسنز میکنن تا زمانی که برگ ها ایجاد بشن و بعد که برگ ها ایجاد شدن لپه ها از بین میرن. اما زمانی که لپه داره فتوسنز میکنه ما برگ هم داریم! ممنون میشم راهنمایی کنید

... NIUSHA | آکادمی امروز

... NIUSHA

1 سال پیش

من با خودم گفتم شاید لپه از خاک بیرون میاد تا برگ ها بیشتر رشد کنن(از قبل بودن) و برزگ تر بشن و توانایی شون در فتوسنتز بیشتر بشه. اما اگر بگیم در اون زمان برگی نیست و لپه بعد به وجود آمدن برگ از بین میره به نظرم اشتباه میشه!! نه؟

دانه کجاست پس ؟

سلام وقت بخیر طبق این تصویر کتاب درسی قسمت نک تیز دانه ذرت باید ریشه رویانی باشه و مقابل اون ساقه رویانی ، درسته ؟ اما توی فعالیت ص قبل قسمت نک تیز رو زده ساقه رویانی ، ممکنه راهنمایی کنید

غزل فیروزی | آکادمی امروز

غزل فیروزی

1 سال پیش

سلام وقت بخیر بعداز ریشه زایی دیگه از آندوسپرم استفاده نمیشه؟

سلام این جمله رو استاد گفتن؟

غزل فیروزی | آکادمی امروز

غزل فیروزی

1 سال پیش

@سید محمد متین رشادی خیر اما در ویدیو گفتن که از آندوسپرم برای رشدرویان استفاده میشه و بعد از ریشه زایی گیاه از خاک مواد لازم رو دریافت می‌کنه . میخواستم بدونم بعد از ریشه زایی هم آندوسپرم برای رشد استفاده میشه یا نه؟

@غزل فیروزی بله ممکنه اینکه بگیم محتویات آندوسپرم فقط برای ریشه زایی مصرف میشه،درست نیست

ببخشید مگه پیاز ساقه زیرزمینی نبود ؟ پس چرا استاد اینجا میگن پیاز ساقه رو زمینیه؟

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

پیاز خودش زیر زمین رشد میکنه اما لپه این گیاه رویش رو زمینی داره

(1)

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

توجه کن پیاز ساقه زیر زمینی هست دانه که تشکیل میشه ۳ بخش داره: ساقه و ریشه و لپه تو کتاب صحبتی ازش نشده اما استاد اینجا میکن لپه های پیاز از خاک خارج میشه

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@نرگس مهدوی لپه پیاز

Anahita (: | آکادمی امروز

Anahita (:

2 سال پیش

@نرگس مهدوی مرسی💖

نرگس مهدوی | آکادمی امروز

نرگس مهدوی

tik

2 سال پیش

@Anahita (: ❤️ :)

p z | آکادمی امروز

p z

2 سال پیش

ولی اینجا توی جمله نوشته شده اگر حین رویش دانه لپه یا لپه ها در خاک بمانند خب یعنی یه دو لپه هم میتونه رویش زیر زمینی داشته باشه؟؟؟

زینب مقدم | آکادمی امروز

زینب مقدم

tik

2 سال پیش

بعضی‌هاشون اره مثل سیب زمینی