فاطمه محمدی سینانی
2 هفته پیش
اون ریشه هایی که ساقه میسازه چه فایده ای داره؟
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
منظورت چیه دقیقا؟ کدوم ریشه ها منظورته؟ (ریپلای نباشه)
یگانه احمدی
1 ماه پیش
ای مولف کتاب درسی لعنتتت بهت به خدا ما نمیخوایم گیاه شناس بشیم
(1)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
ولی باید بخونیدش😊 چاره ای نیست
هانیه موسوی
3 هفته پیش
دست خودت نیس مولف صلاح دیده گیاه شناس شی😁😂😑😑
یگانه احمدی
1 ماه پیش
استاد اینقدره که خیلی عالی توضیح میدید وگرنه از مبحث گیاهی متنفرررررررم
(2)
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
🌷
نرجس حسن زاده
1 ماه پیش
گیاه رشد خودشواز سرمیگیره یعنی چی
سید محمد متین رشادی
1 ماه پیش
یعنی دوباره شروع به رشد میکنه
نادیا یوسفی
1 ماه پیش
سلام، چجوری هورمون جیبرلین باعث تقسیم سریع یاخته های مریستمی میشه و آنها هم باعث افزایش طول ریشه و ساقه میشوند درصورتی که بعدش ریشه از دانه خارج میشه؟قبل ترش هم که دانه رست خارج شده بود
خدا بزرگه :)
1 سال پیش
سلام دوستان ، وقتتون بخیر باشه. یه درخواستی داشتم ازتون، ممنون میشم یه نفر محبت کنه و یه خلاصه ای از ویژگیه هایی که بافت های پوششی و زمینه ای و پیوندی داشتند ،بگه به من. چه متنی و چه از طریق عکس فرقی نمیکنه فقط ممنون میشم بهم بگید:)
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
فصل یک زیست دهم گفتار سه
شفیقه جعفریان
1 سال پیش
تدریس میوه های بدون دانه رو کجا میتونم ببینم
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
زیست یازدهم فصل ۹ مبحث ۱
(1)
... NIUSHA
1 سال پیش
ببخشید در شکل ب ص132 کتاب زمانی که لپه ها بیرون هستن و دارن کار فتوسنتز رو انجام میدن، ما برگ های گیاه رو میبینیم. اخه استاد گفتن لپه ها فتوسنز میکنن تا زمانی که برگ ها ایجاد بشن و بعد که برگ ها ایجاد شدن لپه ها از بین میرن. اما زمانی که لپه داره فتوسنز میکنه ما برگ هم داریم! ممنون میشم راهنمایی کنید
... NIUSHA
1 سال پیش
من با خودم گفتم شاید لپه از خاک بیرون میاد تا برگ ها بیشتر رشد کنن(از قبل بودن) و برزگ تر بشن و توانایی شون در فتوسنتز بیشتر بشه. اما اگر بگیم در اون زمان برگی نیست و لپه بعد به وجود آمدن برگ از بین میره به نظرم اشتباه میشه!! نه؟
الهه محمودی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر طبق این تصویر کتاب درسی قسمت نک تیز دانه ذرت باید ریشه رویانی باشه و مقابل اون ساقه رویانی ، درسته ؟ اما توی فعالیت ص قبل قسمت نک تیز رو زده ساقه رویانی ، ممکنه راهنمایی کنید
غزل فیروزی
1 سال پیش
سلام وقت بخیر بعداز ریشه زایی دیگه از آندوسپرم استفاده نمیشه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
سلام این جمله رو استاد گفتن؟
غزل فیروزی
1 سال پیش
@سید محمد متین رشادی خیر اما در ویدیو گفتن که از آندوسپرم برای رشدرویان استفاده میشه و بعد از ریشه زایی گیاه از خاک مواد لازم رو دریافت میکنه . میخواستم بدونم بعد از ریشه زایی هم آندوسپرم برای رشد استفاده میشه یا نه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
@غزل فیروزی بله ممکنه اینکه بگیم محتویات آندوسپرم فقط برای ریشه زایی مصرف میشه،درست نیست
Anahita (:
2 سال پیش
ببخشید مگه پیاز ساقه زیرزمینی نبود ؟ پس چرا استاد اینجا میگن پیاز ساقه رو زمینیه؟
نرگس مهدوی
2 سال پیش
پیاز خودش زیر زمین رشد میکنه اما لپه این گیاه رویش رو زمینی داره
(1)
نرگس مهدوی
2 سال پیش
توجه کن پیاز ساقه زیر زمینی هست دانه که تشکیل میشه ۳ بخش داره: ساقه و ریشه و لپه تو کتاب صحبتی ازش نشده اما استاد اینجا میکن لپه های پیاز از خاک خارج میشه
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@نرگس مهدوی لپه پیاز
Anahita (:
2 سال پیش
@نرگس مهدوی مرسی💖
نرگس مهدوی
2 سال پیش
@Anahita (: ❤️ :)
p z
2 سال پیش
ولی اینجا توی جمله نوشته شده اگر حین رویش دانه لپه یا لپه ها در خاک بمانند خب یعنی یه دو لپه هم میتونه رویش زیر زمینی داشته باشه؟؟؟
زینب مقدم
2 سال پیش
سید محمد متین رشادی
2 هفته پیش
اگر ویس ناواضح بود بگید دوباره ضبط کنم 🌷 ریپلای نباشه 🌷