= $('#player')[0]?.offsetHeight && openTab == 2 ? scrolledFromTop = true : scrolledFromTop = false">
سوالات دیگران
Amir Taha ....
5 روز پیش
میدونم در واکنش اسید ها وقتی یونش پیدا میکنند اگ تک پروتونه باشند غلظت انیون و کاتیون انها برابر است ولی تو این تست چرا شبیه به تست های قبلی حل نمیکنیم اصلا قاطی کردم اگ غلظت ها رو برابر بگیریم خوب گفته خود استاد غلط میش گفتن ضرب غلظت h مثبت در غلظت oh منفی میشه ذ10 به توان -14 حالا ک اینجور نمیشه توضیح بدین گیج شدم به خدا
Amir Taha ....
5 روز پیش
راستی این تست مگ ha اسید نیست خوب طبق گفته ی استاد غلظت h مثبت در محلول حتما بیشتر از غلظت انیون هستش پس چرا ما اینجا برابر گرفتیم
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
توضیح دادم
Amir Taha ....
5 روز پیش
تو این تست وقتی غلظت انیون و کاتیون برابر باش حوب پسph دوتای انها میشه 2.7 ک جمعشون نمیشه 14 مگ قانون نداشتیم ک میگ جمع phبا poh میشه 14 حالا ک نمیشه میشه در مورد این یکم توضیح بدین
Amir Taha ....
6 روز پیش
ببخشید ایا در گزینه اخر همین تست ثابت تعادل را نمیاورد میتونستیم بگیم ک درصد یونش به یکدیگپر نزدیک میشه جواب بدین اگ درسته توضیحم بدین لطفا گ چرا افزایش غلظت موجب میش درصد یونش نزدیک بشه
محمدحسین عامری
4 ماه پیش
سلام خسته نباشید اصن مگه تو کتاب P OH داریم؟
سید محمد متین رشادی
4 ماه پیش
سلام وقت بخیر خیر ولی بلد باشید بد نیست توی بعضی مسائل کمک میکنه ولی ازش سوال نمیاد مستقیما
سبحان پرهوده
4 ماه پیش
برای قسمت اول سوال مگه نباید غلظت اولیه محاسبه بشه چون درجه یونش همین رو میخواد ولی چرا ما تو سوال غلظت تعادلی رو جایگزین کردیم لطفا جواب بدید کلی سوالم رو بی جواب گذاشتید
آنا ملکی
3 ماه پیش
چند بار اومدم با ویس جواب بدم نشد😒😒😒 ببین سوال میخواد پی اچ آب که برابر 7 هستش 4 واحد تغییر کنه.چون مادهای که ما اضافه میکنیم باز هستش پس غلظت یون هیدروکسید بالا میره و پی اچ بالا میره.پس ما باید 7 رو با 4جمع کنیم که میشه 11 پس پی اچ محلول ما 11 هستش.ولی خب پی اچ به درد ما نمیخوره چون ماده ما بازه پس از روی پی اچ مقدار پی ٱ اچ رو به دست میآوریم ( جمع پیاچ و پیٱاچ برابر 14 پس اگر پیاچ 11 باشه پیٱاچ 3 میشه ) و حالا که مقدار پیٱاچ رو داریم غلظت یون هیدروکسید رو از فرمول ۱۰ به توان منفی پیٱاچ به دست میآوریم که برابر میشه با ۱۰ به توان منفی۳
آنا ملکی
3 ماه پیش
حالا با توجه به اینکه غلظت یون هیدروکسید از ضرب مولاریته محلول در درجه یونش نیز به دست میآید(غلظت یون هیدروکسید=مولاریته ×درجه یونش ) پس ما که غلظت یون هیدروکسید رو به دست آوردیم و همچنین درجه یونش رو سوال داده (۰٫۰۵) پس مولاریته محلول رو از تقسیم غلظت یون هیدروکسید به درجه یونش به دست میآوریم که برابر میشه با ۰٫۰۲
آنا ملکی
3 ماه پیش
حالا با استفاده از تعریف مولاریته محلول که برابر مقدار مول بر لیتره مقدار مول باز BOH در میاد به این صورت که مولاریته که به دست آوردیم و شد ۰٫۰۲ رو در لیتر محلول که سوال داده ½ ضرب میکنیم و مول باز به دست میاد. حالا مول رو داریم از روی تعریف مول که میشه گرم ÷جرم مولی مقدار گرم باز که خواسته مسئله هست به دست میآید.(مول رو داریم در جرم مولی که سوال داده ۱۰۲ ضرب میکنیم،گرم به دست میآید
آنا ملکی
3 ماه پیش
@Ayla .... خواهش میکنم واقعا پشتیبانی جواب نمیده.احساس میکنم فقط یک نفره و نمیرسه به تمام سوالات پاسخ بده
فاطمه بیک محمدی
5 ماه پیش
چجوری بفهمیم یه اسید، تک پروتونه اس؟
1339 .
5 ماه پیش
سلام. در حد کتاب درسی همه اسید ها تک پروتونه هستن بجز سولفوریک اسید (H2SO4) ولی در کل باید به تعداد H+ که آزاد میکنن نگا کنی ببینی چند تاست اون میشه ظرفیتش (یا همون تک پروتونه بودن یا نبودنش) اگه هر مولش یدونه آزاد کرد تک پروتونه میشه.
آموزش ویدیویی مسائل و تست هایPH(قسمت اول) برنامه مطالعاتی دوازدهم دوازدهم توسط بهترین اساتید کنکور به همراه جزوه ، تست ، تمرین و رفع اشکال کنکور | کنکور - آکادمی امروز
سید محمد متین رشادی
2 روز پیش
توضیح دادم