آنا ملکی
3 ماه پیش
حالا با توجه به اینکه غلظت یون هیدروکسید از ضرب مولاریته محلول در درجه یونش نیز به دست میآید(غلظت یون هیدروکسید=مولاریته ×درجه یونش ) پس ما که غلظت یون هیدروکسید رو به دست آوردیم و همچنین درجه یونش رو سوال داده (۰٫۰۵) پس مولاریته محلول رو از تقسیم غلظت یون هیدروکسید به درجه یونش به دست میآوریم که برابر میشه با ۰٫۰۲
آنا ملکی
3 ماه پیش
حالا با استفاده از تعریف مولاریته محلول که برابر مقدار مول بر لیتره مقدار مول باز BOH در میاد به این صورت که مولاریته که به دست آوردیم و شد ۰٫۰۲ رو در لیتر محلول که سوال داده ½ ضرب میکنیم و مول باز به دست میاد. حالا مول رو داریم از روی تعریف مول که میشه گرم ÷جرم مولی مقدار گرم باز که خواسته مسئله هست به دست میآید.(مول رو داریم در جرم مولی که سوال داده ۱۰۲ ضرب میکنیم،گرم به دست میآید
Ayla ....
3 ماه پیش
@آنا ملکی خسته نباشی😂 بااینکه یادم رفته چون پشتیبانی خیلی وقته جواب نداد خوب توضیح دادی
(1)
آنا ملکی
3 ماه پیش
@Ayla .... خواهش میکنم واقعا پشتیبانی جواب نمیده.احساس میکنم فقط یک نفره و نمیرسه به تمام سوالات پاسخ بده
(1)
امیر خداوردی
7 ماه پیش
اگه میگفت مثلا نصف حجم آن آب مقطر اضافه میکنیم اون موقعه چطور حل میشد؟ کلا راه حل تشریحی وقتی میگه فلان قدر آب اضافه میکنیم چیه
شهرزاد شالوزاده
1 سال پیش
سلام وقت بخیر چند مول و از کدام یون H یا OH باید به 5.6لیتر محلولی از اسید قوی HA افزوده شود تا PH ان از 4 به 5 افزایش یابد ؟؟ میشه این سوال رو واسم توضیح بدید
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
چرا 0/002 رو غلظت +H درنظر گرفتن مگه M نیست؟
ثنا کاظم زاده
1 سال پیش
اها چون اسید قویه؟
سید محمد متین رشادی
1 سال پیش
بله دقیقا چون اسید قوی هست
NAFAS
1 سال پیش
اگه میگفت مثلا نصف حجم آن آب مقطر اضافه میکنیم اون موقعه چطور حل میشد؟ کلا راه حل تشریحی وقتی میگه فلان قدر آب اضافه میکنیم چیه؟
فاطمه ذوالفقاری
2 سال پیش
من قسمت اولشو که میگه یک واحد تغییر میکنه رو نفهمیدم .. چجوری یک واحد تغییر میکنه؟؟ سوال میگه 9برابر شده اینجا میگن ده برابر فرض میکنیم .!!
(1)
زینب مقدم
2 سال پیش
https://emrooz.ir/cbgstbc-64612?comment_id=528777#comment-528777 سلام این عکس رو ببین💚
فاطمه ذوالفقاری
2 سال پیش
@زینب مقدم اتفاقا دیدم این عکس رو الان ۲×۱۰ به توان ۴ رو از کجا آوردین که لگاریتمشو گرفتید که غلظت اچ مثبت در حالت دوم در اومد ؟ ینی هرجا بما گفتن ۹برابر آب اضافه میکنیم ما باید همون ده در نظر بگیریم و غلظت اولیه رو در یه منفی یک دیگه ضریب کنیم که غلظت دومی در بیاد ؟؟
مرتضی مرتضوی
1 سال پیش
@فاطمه ذوالفقاری این چیزی که اشاره کردین رو می تونید از مقایسه حاصلضرب غلظت درحجم دردوحالت بدست بیارید خیلی راحت
شهرزاد شالوزاده
2 سال پیش
سلام وقت بخیر چند مول و از کدام یون H یا OH باید به 5.6لیتر محل.لی از اسید قوی HA افزوده شود تا PH ان از 4 به 5 افزایش یابد ؟؟ میشه این سوال رو واسم توضیح بدید
سارا قوهستانی
2 سال پیش
سلام وقت بخیر قسمت اول سوال رو توضیح میدید
سارا قوهستانی
2 سال پیش
@زینب مقدم سلام میشه برام بنویسید که چجورپی اچ یه درجه تغییر میکنه🙏🏻🙃
(2)
سارا قوهستانی
2 سال پیش
@زینب مقدم سلام🥰 ببخشیدا ولی نمیفهمم چرا با افزایش حجم پی اچ یه واحد زیاد میشه
(7)
سارا قوهستانی
2 سال پیش
@زینب مقدم ممنون ازتون😍🙏🏻
زینب مقدم
2 سال پیش
@سارا قوهستانی خواهش میکنم 💚 اوکی شد کامل؟
سارا قوهستانی
2 سال پیش
@زینب مقدم آره ممنون از پیگیریتون.... ❤️
زینب مقدم
2 سال پیش
@سارا قوهستانی خواهش میکنم رفیق💚:)
Ayla ....
4 ماه پیش
@زینب مقدم خیلییی خوب توضیح دادین خانم مقدم❤️😍
زینب مقدم
3 سال پیش
@زینب طاقتی اینکه فقط ۵ دقیقه رو مد نظرشه، چجور در نظر گرفتی؟
زینب طاقتی
3 سال پیش
@زینب مقدم سلام وقت بخیر متوجه نشدم منظور شما چی هست اگر اشتباه کردم .ممنون میشم بهم توضیح بدید
زینب مقدم
3 سال پیش
@زینب طاقتی PH رو پس از ۵ دقیقه خواسته اینو متوجه نشدم چه کردی:)
زینب مقدم
3 سال پیش
@زینب طاقتی متوجه شدم کاملا صحیح دم شما گرم🙌💚
(1)
زینب طاقتی
3 سال پیش
آنا ملکی
3 ماه پیش
چند بار اومدم با ویس جواب بدم نشد😒😒😒 ببین سوال میخواد پی اچ آب که برابر 7 هستش 4 واحد تغییر کنه.چون مادهای که ما اضافه میکنیم باز هستش پس غلظت یون هیدروکسید بالا میره و پی اچ بالا میره.پس ما باید 7 رو با 4جمع کنیم که میشه 11 پس پی اچ محلول ما 11 هستش.ولی خب پی اچ به درد ما نمیخوره چون ماده ما بازه پس از روی پی اچ مقدار پی ٱ اچ رو به دست میآوریم ( جمع پیاچ و پیٱاچ برابر 14 پس اگر پیاچ 11 باشه پیٱاچ 3 میشه ) و حالا که مقدار پیٱاچ رو داریم غلظت یون هیدروکسید رو از فرمول ۱۰ به توان منفی پیٱاچ به دست میآوریم که برابر میشه با ۱۰ به توان منفی۳